17 czerwca nasz zespół redakcyjny udał się do Golubia-Dobrzynia. W tym dniu o godzinie 19 zaplanowana była wystawa fotograficzna „Migawki z Peru” naszego kolegi...
„Witkacy i inni. Z kolekcji Stefana Okołowicza i Ewy Franczak.” Wystawa z cyklu „Uśpiony kapitał”. Oranżeria, Muzeum Pałac w Wilanowie. Wystawa czynna...
21 czerwca w warszawskiej Zachęcie wręczono nagrody w konkursie fotografii prasowej BZ WBK Press Foto 2011. Łącznie wręczono 46 nagród i 22 wyróżnienia, a pula nagród wyniosła...
Casio EX-ZR100, Sony HX9V, Olympus SZ-30MR, Canon SX230 HS, Panasonic TZ20 i Samsung WB700 – to niewielkie kompakty z ponad 10-milionowymi matrycami, obiektywami z dużym...
Nikon D5100 to silny konkurent Canona EOS 600D. Testując pierwszy z nich przyglądamy się obydwu modelom i wyciągamy stosowne wnioski, które mogą być przydatne przy wyborze...
Za pomocą lustrzanki można nagrywać obraz w jakości Full HD 1080p, oferując pełną kontrolę nad ustawieniami czasu otwarcia migawki, przysłony, balansu bieli, czułości oraz...
30 czerwca 2011, w półtora roku po premierze Olympusa PEN E-P2, firma wprowadziła na rynek nowy flagowy model o oznaczeniu PEN E-P3. Za sprawą szybkiego systemu...
W lipcowej Galerii Prezentacje udajemy się w fascynujący świat przyrodniczej makrofotografii dzięki pracom Ireneusza (Irass) Walędzika. „Owadzie” prace jego...
Z reguły zawodowiec czy zaawansowany fotoamator posiada dodatkowy korpus lustrzanki, statyw z głowicą, kilka obiektywów, lampę błyskową, flashmeter, filtry itp. Wszystko to musi...
Temat okazał się szeroki jak rzeka, i wśród zdjęć, które do nas napłynęły, obserwujemy różne jego interpretacje. Uczestnicy konkursu podeszli do zadania konkretnie,...
Z reguły zawodowiec czy zaawansowany fotoamator posiada dodatkowy korpus lustrzanki, statyw z głowicą, kilka obiektywów, lampę błyskową, flashmeter, filtry itp. Wszystko to musi zmieścić się do jakiejś konstrukcji, która zapewni bezpieczny transport, oraz łatwy i szybki dostęp do sprzętu podczas fotografowania. I tu rodzi się pytanie: torba czy plecak? A może coś innego… Jest to dylemat skłaniający konstruktorów do poszukiwań. Próbą rozwiązania tego problemu okazały się różnego rodzaju szelki i paski. Przyjrzyjmy się kilku z nich.
Z pewnością torba fotograficzna ma swoje zalety. Przede wszystkim zabezpiecza przenoszony sprzęt przed uderzeniami i obijaniem się o siebie nawzajem, a także chroni go przed czynnikami atmosferycznymi. Plecaki „oferują” trudny dostęp do sprzętu, choć są znacznie wygodniejsze w transporcie od toreb. Żeby dostać się do schowanego w nich sprzętu, trzeba je zdjąć, otworzyć, potem zamknąć i powiesić na plecach. Dlatego większość fotoreporterów wybiera torby na ra mien ne, które też mają wady – nierównomiernie i zbyt mocno obciążają kręgosłup. Jest jeszcze rozwiązanie pośrednie: torba fotograficzna, którą można nosić na szelkach niczym plecak. Przenosimy wtedy torbę jak tornister; pod względem dostępności sprzętu jest podobna do plecaka. Kolejnymi rozwiązaniami są kufer lub kamizelka fotograficzna. Ale nie są to idealne sposoby przemieszczania sprzętu – kufer trudno transportować na dłuższe odcinki, natomiast w kamizelce latem może być za ciepło, a zimą trudno ją nosić na kurtce.
W warunkach plenerowych dobrze zdają egzamin systemy modularne. Na świecie jest kilka czołowych i niszowych firm, które coś takiego posiadają w swojej ofercie. W dalszej części omówimy kilka z takich systemów.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024