W walce o utrzymanie naturalnego stanu skarbów przyrodniczych Ziemi, Florian Schulz jako broni używa sprzętu fotograficznego. Rozmowa ze zwycięzcą prestiżowego konkursu...
Fujifilm FinePix HS20 EXR to konstrukcja zastępująca dotychczasowy, cieszący się dużą popularnością model HS10. Użytkownik co prawda otrzymuje ten sam co w HS10 30-krotny zoom...
Oprócz jednego zwycięskiego zdjęcia, w konkursie zostało nagrodzonych wiele innych ciekawych prac, na które warto zwrócić uwagę. Dziś prezentujemy kilka z nich.
W poprzedniej części omówiliśmy podstawowe akcesoria niezbędne przy fotografowaniu architektury. W tej przedstawiamy kolejne z nich oraz podajemy kilka rad praktycznych.
We wrześniu 2010 r. Adobe wprowadził 9 wersję Photoshop Elements. W PSE 9 jest kilka nowości i kilka ulepszonych opcji w stosunku do wersji 8 (patrz tabelka...
Ten artykuł powstał nie po to, aby namawiać kogokolwiek do powrotu do fotografowania na filmach. Wręcz przeciwnie: ma pokazać, że zapomniany sprzęt zyskuje...
W tym miesiącu gościem Galerii Młodych jest Łukasz Klimowicz. Jest on kolejnym fotografem, którego prace publikujemy w tym dziale, a zgłębiającym tajniki tej sztuki w sekcji...
To jednostka administracyjna charakteryzująca się dużą intensywnością zabudowy, często skupionej na niewielkim obszarze. Zamieszkiwana przez ludność niezajmującą się rolnictwem...
W poprzedniej części omówiliśmy podstawowe akcesoria niezbędne przy fotografowaniu architektury. W tej przedstawiamy kolejne z nich oraz podajemy kilka rad praktycznych.
Filtry fotograficzne przy fotografowaniu architektury
Podczas fotografowania architektury absolutną koniecznością jest posiadanie filtra polaryzacyjnego, który m.in. przyciemnia błękit nieba, niweluje niepożądane odblaski na fotografowanych obiektach, czy podbija barwę i kolorystykę. Dobrym filtrem polaryzacyjnym jest np. Hoya HMC Circular” 52 mm w cenie 165 zł. We współczesnych aparatach zalecane jest stosowanie filtra kołowego, w odróżnieniu od filtra liniowego – starszego typu, przystosowanego do aparatów analogowych. Często też potrzebne są filtry połówkowe, jak np. połówkowy niebieski, czy filtr „imitujący” zachód słońca, np. „Gradual Fluo Red 2 – oznaczenie (665)”, czy „Gradual Fluo Orange 2” – oznaczenie (663)” firmy „Cokin”. Niebieski połówkowy stosuję się w wypadkach, kiedy niebo jest wypalone i zamglone. Szary połówkowy umożliwia np. przyciemnianie nieba i zmniejszanie kontrastu miedzy obszarami jasnymi i ciemnymi fotografowanego obrazu; najczęściej sprawdza się tu filtr połówkowy o krotności 4× (zabarwiona połowa przyciemnia o dwie przysłony).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024