13 maja podczas gali w warszawskiej Kinotece rozstrzygnięto szóstą edycję Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej – Grand Press Photo 2010. Zaskoczenia nie było...
W poprzednim wydaniu Foto-Kuriera przedstawiliśmy szczegółowy opis testowanych modeli. Dlatego też w tym artykule skupimy się jedynie na właściwościach użytkowych...
W marcu, w 16 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła III edycję konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest 2010-2011, pod tytułem „Transport”. Prace...
TZ10, WB650 i HX5 to niewielkie kompakty o naprawdę dużych możliwościach. Oferują przydatne w wakacyjnej fotografii „szeroki kąt”, GPS i możliwość wykonywania filmów...
Wzrost zainteresowania systemem Micro Cztery Trzecie pociągnął za sobą rozwój parku obiektywowego do tego systemu. Na pierwszy ogień zaadaptowano chwaloną standardową...
Następca modelu G1, czyli pierwszego aparatu z wymienną optyką w systemie Micro 4/3 Panasonika, to konstrukcja wzbogacona o tryb filmowy Full HD, i pierwszy aparat tego typu...
Bawiąc się naszym uszczelnionym kompaktem, czy aparatem w obudowie podwodnej, zastanawiamy się, dlaczego te zdjęcia nie są takie, jak sobie je wyobrażaliśmy. O ile wybór...
W erze fotografii cyfrowej robimy zdecydowanie więcej zdjęć niż wtedy, kiedy dostępne były tylko aparaty tradycyjne. Zrzucamy je na dyski komputerów, często nie w jedno...
Testujemy nowy superszerokokątny zoom firmy Nikon, który spełnia dwa oczekiwania użytkowników systemu: ma stałe światło f/4 oraz stabilizator obrazu. Czy spełnia też wysokie...
Fotofestiwal 2010, czyli dziewiąty międzynarodowy festiwal fotografii w Łodzi, to już od kilku lat jedna z najważniejszych pozycji w fotograficznym kalendarzu. Znany...
W dotychczasowych tekstach pisaliśmy o różnych miernikach statystycznych, które można wykorzystywać w procesie analizowania obrotów w zakładach fotograficznych. Były to...
Najbardziej pociąga ją bajkowy świat nieostrości. Ta ambitna gimnazjalistka ma nie tylko niezłe oko i wyczucie, ale również sporą już wiedzę i doświadczenie, bo wykonywanie...
Helmut Newton „Portrety sław i znane sesje mody”, Muzeum Miejskie Wrocławia, Stary Ratusz, Rynek. Wrocław Wystawa czynna: 7 czerwca - 28 sierpnia 2010 r.
Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej: „Warszawa zapomniana” – wystawa fotograficzna. Hol Gmachu Głównego PW oraz ogrodzenie ul. Nowowiejskiej....
Przeglądając zdjęcia umieszczane w galerii internetowej na www.foto-kurier.pl, można odnieść wrażenie, że fotografia typu makro to jeden z ulubionych i najczęściej wybieranych...
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
AF-S Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR
Testujemy nowy superszerokokątny zoom firmy Nikon, który spełnia dwa oczekiwania użytkowników systemu: ma stałe światło f/4 oraz stabilizator obrazu. Czy spełnia też wysokie standardy jakościowe wyznaczone przez AF-S Nikkora 14-24 mm f/2,8G ED?
Trudno przecenić znaczenie pojawienia się na rynku AF-S Nikkora 16–35 mm f/4G ED VR z dwóch powodów: jest to pierwszy superszerokątny zoom pełnoklatkowy ze stabilizacją obrazu; ponadto jest to pierwszy, ale miejmy nadzieję nie ostatni, wysokiej jakości zoom Nikona o stałym świetle f/4, na który użytkownicy systemu czekali od wielu lat. Canon od dawna obok „Świętej Trójcy” podstawowych zoomów o jasności f/2,8, czyli Canon EF 16–35 mm f/2,8L USM, Canon EF 24–70 mm f/28L USM oraz Canon EF 70–200 mm f/2,8L IS USM, oferuje ich odpowiedniki również w luksusowej serii „L”, lecz o jasności f/4, czyli Canon EF 17–40 mm f/4L USM, Canon EF 24–105 mm f/4L IS USM oraz Canon EF 70–200 mm f/4L IS USM, dające zbliżoną jakość w mniejszych i lżejszych „opakowaniach”.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024