Dla fotografii porzucił karierę marketingowca w amerykańskiej korporacji. I nie żałuje, bo teraz spełnia marzenia realizując zlecenia na całym świecie. W tym miesiącu...
Zaprezentowany po raz pierwszy w połowie kwietnia model D5000, to bardzo śmiały krok ze strony Nikona i niewątpliwie bolesny cios dla konkurentów. Niewielkie wymiary,...
Dokładnie dwa lata temu w FK 5/2007 zamieścilismy test banków zdjęć. Spośród testowanych produktów wygrał multibank Epsona o symbolu P-5000. Tym razem przyjrzymy się jego...
O statnio Olympus specjalizuje się w biciu rekordów pod względem zakresu krotności ogniskowej obiektywu wśród aparatów z niewymienną optyką. Na sezon wiosenno-letni...
10- i 12-milionowe matryce, 10- i 12-krotne zoomy optyczne. Do tego filmy HD, tryby inteligentne czy panoramy, a wszystko zamknięte w bardzo niewielkich,...
Przedstawiamy Państwu lampy Esprit Gemini 200 i 400 oraz Travelpak II – ukłon angielskiego producenta sprzętu oświetleniowego, firmy Bowens w stronę aktywnych, mobilnych...
Początkujący fotoamator przeważnie nie wie, jak przydatnym narzędziem może być histogram. Nie potrafi też z niego korzystać. Dlatego w tej części naszego poradnika spróbujemy...
Co to jest maska, jak ją założyć i edytować – pisaliśmy w Foto•Kurierze 4/2009. W tej części, zgodnie z zapowiedzią z zeszłego numeru, wykonamy montaż kilku zdjęć...
Na Photokinie 2008 jako nową formę prezentacji zdjęć mocno promowano fotoksiążki. I choć od tego czasu upłynęło ponad pół roku, to zaczyna się ona w Polsce dopiero...
Model LEGRIA HF S10 to nowe urządzenie pracujące w standardzie HD o rozbudowanych funkcjach fotograficznych oraz zaletach podwójnej pamięci flash. Zaawansowane sterowanie...
W tym miesiącu prezentujemy prace Sebastiana Krupy. Inspiruje go przestrzeń. Jak sam mówi o sobie, jest „analogowym dinozaurem... ale przejście na «cyfrę» to...
„Klasycy czeskiej awangardy fotograficznej” – w ramach V Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej 2009. Galeria Sztuki Mediów ASP, Warszawa, ul....
Urząd Dzielnicy Bielany oraz Biblioteka Publiczna im. Stanisława Staszica: „Pół wieku Huty Warszawa” – wystawa fotograficzna. Ogrodzenie Zespołu Szkół nr 35...
„Figura” to temat majowej edycji naszego konkursu. Na konkursowych fotografiach najczęściej widniały: figury szachowe, figury w kartach, figury akrobatyczne...
•Serwisy, spis reklam
str. 108
Makrotrendy cz. II
W poprzedniej części (F•K 3/09) rozpoczęliśmy omówienie zagadnienia makrotrendów w zachowaniu klientów. Dziś rozwijamy ten temat.
Ważnym dla zakładów fotograficznych trendem jest zainteresowanie klientów udziałem w tworzeniu produktu oraz usługi. Niektórzy producenci (np. samochodów, odzieży) oferują klientom możliwości własnego, oryginalnego komponowania produktu. Dzięki temu – produkt lub usługa – zawierają w sobie oryginalne pomysły i rozwiązania klienta. Nike oferuje swoim klientom – za dodatkową opłatą - możliwość umieszczenia oryginalnego napisu na butach, wyboru koloru, rodzaju sznurowadeł itp. Część klientów może być zainteresowana udziałem w zaprojektowaniu własnego albumu, kalendarza czy innego dokumentu dla siebie lub dla rodziny, wykorzystując własne zdjęcia. Współcześnie stać klienta na to, aby zlecić zakładowi fotograficznemu wykonanie naściennego kalendarza na rok 2009, na którym będą wybrane przez niego zdjęcia. Rodzice mogą poprosić o wykonanie kalendarza, na którym będą zdjęcia ich dzieci, i ofiarować go jako prezent dziadkom.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024