10 stycznia w Dubaju firma PENTAX zaprezentowała m.in. półprofesjonalną lustrzankę cyfrową K20D, będącą bezpośrednim następcą wielokrotnie nagradzanego aparatu K10D (nagroda...
W piątek 8 lutego ogłoszono wyniki 51. edycji najsłynniejszego na świecie konkursu dla zawodowych fotoreporterów – World Press Photo. Grand Prix trafiło w ręce...
Photoshop daje olbrzymie możliwości w pracy ze zdjęciami. Kolejne wersje programu mają nowe narzędzia korekcji, wspaniałe filtry, mechanizmy łączenia wielu zdjęć....
Gdy Nikon oficjalnie ogłosił rozpoczęcie produkcji nowego modelu amatorskiej lustrzanki cyfrowej (D60), dość dużo wiadomo już było na temat jego najgroźniejszego...
Foto-Kurier rozmawia ze zwycięzcą 3. edycji konkursu fotograficznego National Geographic – Światosławem Wojtkowiakiem. Nasz rozmówca opowiada m.in. o tym, czym zajmuje się...
24 stycznia br., na konferencjach prasowych na całym świecie, Canon zaprezentował nową, 12-megapikselową lustrzankę amatorską – EOS 450D. Następca popularnego...
Dzisiaj zajmiemy się zagadnieniem właściwego digiscopingu, czyli fotografowaniem przez okular lunety cyfrowym aparatem kompaktowym z własnym obiektywem zmiennoogniskowym.
Firma 3D World of Hangzhou China produkuje aparat stereoskopowy oznaczony symbolem TL120-1. Jest to lustrzanka trójobiektywowa, przystosowana do filmów zwojowych typu 120....
Fotografuje od pięciu lat. Głównie modę, portrety i glamour. Według niego nie ma jednej definicji fotografii, bo każdy inaczej ją odbiera. W lutowej Galerii Młodych...
Na początku stycznia firma Sony zaprezentowała kilka nowych kamer cyfrowych. Wśród nich znalazł się model DVD410E, w którym zastosowano hybrydową technologię zapisu obrazu.
Ta niezwykle ciekawa kamera jest dostępna w sprzedaży od września 2007 roku. Ma kompaktowe rozmiary, obsługuje format AVCHD i rejestruje obraz w jakości HD z rozdzielczością...
Marianna Michałowska „Obraz utajony. Szkice o fotografii i pamięci”. 40 czarno-białych reprodukcji w tekście, w tym kilka autorki. Wydawnictwo Galeria...
Domy nowe i stare, piękne rezydencje i zaniedbane rudery. Domki dla ptaków, chłopskie chaty, bacówki. Pomysłów na zdjęcia do lutowej edycji Konkursu Miesiąca...
3 grudnia ubiegłego roku w Norymberdze, w Niemieckim Muzeum Narodowym odbyło się coroczne spotkanie przedstawicieli Gfk, dziennikarzy i niemieckiej branży...
11 stycznia na międzynarodowej konferencji prasowej w Dubaju Pentax poinformował dziennikarzy o zmianach w firmie, jakie zaszły pod wpływem konsolidacji...
Od 30 stycznia do 2 lutego w Las Vegas odbywały się targi Photo Marketing Association (PMA). Były one okazją nie tylko do zaprezentowania nowych produktów, ale także...
•Foto market
str. 96
•Kupony
str. 99
•Foto-Kurier Flash
str. 101
•Serwisy • Spis reklam
str. 114
Maski
Photoshop daje olbrzymie możliwości w pracy ze zdjęciami. Kolejne wersje programu mają nowe narzędzia korekcji, wspaniałe filtry, mechanizmy łączenia wielu zdjęć. Trudno jednak wyobrazić sobie poprawną korekcję czy tworzenie własnych kolaży bez masek i trybów mieszania. Tym razem postaramy się więc przedstawić nieco więcej informacji o działaniu masek.
Użytkownicy Photoshopa wiedzą, że praca w tym programie najczęściej odbywa się z warstwami. Każda warstwa to jakby osobne zdjęcie (grafika, tekst), z którego możemy zostawić jedynie potrzebny fragment. Dużo czasu poświęcamy zatem na usuwanie tego, co niepotrzebne na warstwie, aby w odpowiednich miejscach widać było warstwę spod spodu. Z drugiej strony, stosowanie np. filtrów do całego zdjęcia/warstwy nie zawsze jest pożądane i chcielibyśmy w precyzyjny sposób określić zakres ich działania. To właśnie rola masek.
Szybka maska – Quick Mask
Dokonując selekcji wybranej partii obrazu stosujemy zazwyczaj narzędzia różdżki czy lassa. Możemy zmieniać zakres takiej selekcji, jej obszar wtapiania, a nawet ją zapisać. Szybka maska jest alternatywą dla takiej selekcji. Włączając przechodzimy do trybu maski i za pomocą pędzla oraz innych narzędzi malarskich „rysujemy” nasze zaznaczenie. Korzystamy z dwóch kolorów – białego i czarnego – oraz odcieni szarości. Zasada jest taka, że kolor czarny narzędzia (np. pędzla) nadaje różową poświatę na naszej warstwie i wyłącza obszar z późniejszej selekcji. Kolor biały odwrotnie, usuwa róż i włącza dany fragment do późniejszej selekcji .
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024