testowe Test Sony FE 16-25 f/2,8 G
Mały, poręczny szeroki kąt
Testowany obiektyw ma aż 3 karbowane pierścienie (ustawiania: wartości przysłony, zmiany ogniskowej i ostrości). Na tubusie Sony znajduje się jeszcze 1 przycisk blokady ostrości. Możemy przypisać do niego też inne funkcje za pośrednictwem menu aparatu. Obiektyw ma też przełącznik trybu ostrości AF/MF, a także przełącznik CLICK ON/OFF. Obecność tego ostatniego docenią w szczególności filmujący.
Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie. Najszerszy do zmiany ogniskowej ma ok. 15 mm (ok. 11 mm ma jego karbowana, gumowana powierzchnia) stawia większy opór niż ok. 16-milimetrowy do ustawiania ostrości. Na pierścieniu jest skala ogniskowych z orientacyjnie naniesionymi ich wartościami (od lewej): 25, 22, 20, 18 i 16 mm.
Obrót między 25 a 16 mm obejmuje jedynie kąt ok. 30o. Podczas ostrzenia ręcznego pierścień nie stawia żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej i maksymalnej odległości ustawienia ostrości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek wskazujący gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona.
Położony najbliżej korpusu aparatu pierścień zmiany przysłon ma ok. 10 mm szerokości (ok. 40% jego powierzchni jest karbowana) i jest on prawdopodobnie w całości wykonany z jednorodnego materiału, najprawdopodobniej jest to tworzywo sztuczne.
Przy zmianie ogniskowej zewnętrzne wymiary obiektywu zmieniają się. Przy ogniskowej 25 mm tubus jest najkrótszy i ma ok. 92 mm, a przy ogniskowej 16 mm jest najdłuższy i ma ok. 99 mm. Obiektyw ma gwint mocowania filtra o popularnej u Sony średnicy 67 mm. Przednia soczewka nie rotuje, ani przy zmianie ogniskowej, ani przy ustawianiu ostrości.
Minimalna niestabilność środka ciężkości obiektywu jest zaletą w gimbalu lub na dronie. W połączeniu z korpusem z trybem aktywnej...
więcej Foto-Kurier 6-7/2024 str. 56 powrót na stronę główną »Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Zobacz także:Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |