5 listopada 2021 roku DJI zaprezentował nowy składany dron DJI Mavic 3. Wyposażono go w większą i lepszą matrycę, system dwóch aparatów, możliwość wielokierunkowego wykrywania...
19 stycznia 2022 r. Canon zaprezentował hybrydową kamerę filmową Canon EOS R5 C, która łączy profesjonalne funkcje kinowe serii Cinema EOS z fotograficznymi systemu EOS R.
Bazując na danych publikowanych w raportach Camera & Imaging Product Association ogłoszonych do 5 stycznia 2022 roku można powiedzieć, że na świecie od stycznia...
Poznaliśmy tegorocznego głównego zwycięzcę konkursu fotografii sportowej i przygodowej Red Bull Illume. Został nim Amerykanin Will Saunders, który na swoim zdjęciu...
Tomasz Zienkiewicz na YouTubie i Facebooku ma po ponad 35 tysięcy subskrybentów i fanów. W relacji z modelkami buduje dobry klimat i zaufanie tworząc fotografię...
Kalendarz zawiera portrety sześciorga zaangażowanych w sprawy społeczne i ekologiczne twórców – przedstawicieli tzw. aktywizmu artystycznego, w tym amerykańskiego muzyka...
Nikkor Z 24-120 mm f/4 S to dość uniwersalny, standardowy zoom o zakresie ogniskowych, który zaspokoi nie tylko podstawowe potrzeby fotograficzne większości użytkowników. Bardzo...
W FK 12/21 prezentowaliśmy test Sony Xperia 1 III, który ma oryginalne rozwiązanie w postaci „skokowego zoomu” optycznego 70-105 mm. Jednak nie udało nam się wtedy...
Szybko zmieniające się sceny, biegające po placu zabaw dzieci, czy uciekający przed mikrofonem rozmówcy, to koszmar początkującego operatora. Filmowiec dba o to, by ujęcia,...
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu foto-kurier.pl.
ABC filmowania aparatem
Szybko zmieniające się sceny, biegające po placu zabaw dzieci, czy uciekający przed mikrofonem rozmówcy, to koszmar początkującego operatora. Filmowiec dba o to, by ujęcia, które rejestruje oko kamery były stabilne i miłe w odbiorze dla widza. Niestety trudno to osiągnąć, gdy trzęsie się ręka. W kolejnej części poradnika o filmowaniu aparatem dla początkujących sięgniemy zatem po dodatkowe akcesoria. Omówimy pracę z gimbalem, który umożliwia stabilizowanie ujęć w ruchu.
Filmowcy od zawsze szukali sposobu na to, by nagrywane przez nich ujęcia były nie tylko ciekawe i dynamiczne, ale również stabilne. Nasze oko lepiej orientuje się w danej sytuacji, gdy jest w stanie umiejscowić wydarzenia w określonej przestrzeni. Stabilne ujęcia z pewnością to ułatwiają. Oczywiście nie zamierzamy zagłębiać się daleko w historię filmu, ale wystarczy spojrzeć na ostatnie 20 lat amatorskiej techniki filmowej, by uzmysłowić sobie, jak duży postęp dokonał się w dziedzinie stabilizacji kamer i aparatów. Dawniej, gdy filmowcy weselni korzystali raczej ze średniej wielkości kamer zapisujących dane nawet na taśmach lub dyskach twardych musieli sięgać również po większe stabilizatory. Szczytem marzeń był wtedy steadycam lub flycam, który dzięki odpowiedniemu wyważeniu i sile grawitacji umożliwiał ustabilizowanie średniej wielkości kamery i nakręcenie ciekawych ujęć na przykład tańczących na przyjęciu ludzi. Dziś stabilizatory mogą już przenosić znacznie mniejsze ciężary, jak aparaty APS-C lub pełnoklatkowe bezlusterkowce, co pozwoliło nie tylko na ich miniaturyzację, ale również znaczny rozwój tego typu urządzeń.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024