14 kwietnia 2021 r., Canon poinformował o realizowanych obecnie pracach nad aparatem Canon EOS R3 – najnowszym, szybkim i ultraresponsywnym bezlusterkowcem dla...
Epson wprowadził do oferty nowy, laserowy projektor 3LCD z serii Lightscene, przeznaczony do projekcji digital signage w muzeach, galeriach, centrach...
W marcu świat futurystów technologicznych obeszła wiadomość, że Samsung pracuje nad smartfonem, w którym rozdzielczość matrycy aparatu ma mieć 200 mln pikseli. Tym samym...
15 kwietnia ogłoszono wyniki 64. konkursu World Press Photo 2021. Nagrodzone zdjęcie roku wykonano 5 sierpnia 2020 roku. Jest na nim Rosa Luzia Lunardi (85 lat) objęta...
Zbigniew Furman fotografuje z sukcesami od kilkudziesięciu lat. Jest autorem wielu fotoreportaży, zdjęć modowych i reklamowych. Od wielu lat zajmuje się portretem studyjnym...
Uniwersalny zoom standardowy jest na wyposażeniu praktycznie każdego mniej lub bardziej świadomie fotografującego. Można nim z powodzeniem fotografować krajobrazy, uprawiać...
Choć z pozoru odpowiednie przygotowanie zdjęć to bardzo prosta sprawa, to wielu sprawia ono kłopot. Czyli o tym jakie zdjęcie dostarczyć do producenta fotoceramiki,...
Każdy materiał filmowy składa się w z dwóch rodzajów ujęć. Pierwsze dotyczą akcji i starają się jak najlepiej opowiedzieć daną historię. Drugie to tzw. b-roll, potocznie...
Trzeci etap Ligi Foto-Kuriera 2021 już za nami. Tematem jego był „Uśmiech”. Okazał się on dość trudnym, ale wystarczająco inspirującym do stworzenia wielu...
ABC filmowania aparatem cz. IV - akcja, b-roll, streaming
Każdy materiał filmowy składa się w z dwóch rodzajów ujęć. Pierwsze dotyczą akcji i starają się jak najlepiej opowiedzieć daną historię. Drugie to tzw. b-roll, potocznie określane przez operatorów mianem przebitek. Mają one za zadanie urozmaicić wideo i zwrócić uwagę na dodatkowe elementy. Właśnie na tych dwóch rodzajach ujęć skupimy się w kolejnej części poradnika „ABC filmowania aparatem”. Będzie też o streamingu wideo, bo zyskuje on na popularności, a współczesne aparaty umożliwiają rozwinięcie tutaj skrzydeł.
Długie i barwne opisy dodają książkom unikatowego charakteru. Pokazują kunszt autora, są w stanie urozmaicić główną historię. Opisy umożliwiają również Czytelnikowi lepsze zrozumienie głównej fabuły i wierniejsze wyobrażenie sobie postaci oraz środowiska, w którym toczy się akcja. Podobnie jest z filmowymi „przebitkami”. Opowiadając historię w filmie musimy pokazać nie tylko głównych bohaterów, ale też właśnie otoczenie, w jakim się znajdują. Nasz film stanie się wtedy bardziej atrakcyjny, umożliwi też łatwiejsze połączenie niektórych głównych ujęć w post produkcji. Jednak przebitki te nie powinny być nagrywane byle jak. Często akcja filmu wyznacza nam już określone miejsce, w którym powinna znaleźć się kamera. Dlaczego? Aby to zrozumieć w pierwszej kolejności warto nauczyć się, gdzie w naszym filmie jest oś akcji i jak kształtować samą opowieść.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024