6 listopada 2018 roku zadebiutowała Leica Q-P. Aparat nie ma na korpusie czerwonego loga Leica. W zamian wygrawerowano na górnej płycie korpusu klasyczny znak Leica ....
20 listopada w hali Expo XXI w Warszawie, poznaliśmy zwycięzców 10. edycji konkursu fotograficznego VIVA! Photo Awards. Grand Prix oraz nagrodę pieniężną otrzymał Kamil Szkopik...
W ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ przedstawiamy wywiad z Tomkiem Sikorą, wybitnym fotografem, autorem kilkudziesięciu wystaw na całym świecie oraz 80...
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE...
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę,...
29 czerwca 2017 r., czyli na początku wakacji ubiegłego roku Canon zaprezentował lustrzankę cyfrową EOS 200D - najlżejszą lustrzankę APS-C z odchylanym ekranem. W nieco...
W Bydgoszczy, w dniach 10 – 17 listopada 2018 r., w chwili, w której pisaliśmy ten artykuł odbywał się Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCAMERIMAGE 2018. Zgromadził on...
O tym, co to jest fotoceramika interaktywna QR, jak działa i jakie ma zastosowanie, rozmawialiśmy już w wywiadzie przeprowadzonym ponad 2 lata temu...
„Komunikacja” to temat dziewiątego, ostatniego w tym roku etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret dynamiczny”. Jury konkursu spośród...
Złote światełka na choince, kolorowe bombki, fantazyjnie złożone serwetki, wigilijne potrawy – to tylko kilka drobnych elementów składających się...
Wonder Photo Shop - laboratoria przyszłości
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę, a następnie na kolejne punkty w Polsce. O idei WPS rozmawiamy z Tomaszem Taberskim, CEE Business Unit Manager Imaging Division.
Foto-Kurier: Kilkanaście lat temu fotografujący, w większości przypadków, musiał przyjść do laboratorium fotograficznego, żeby dowiedzieć się co zarejestrował na filmie. Dlatego też liczba laboratoriów fotousługowych w Polsce oscylowała wokół liczby 5000 i każde z tych laboratoriów wychodziły na swoje. Powszechnie znane były sieci Kodak Express, Fujicolor, Konica Photo Express i Agfa StarPrint. Dziś już tylko nieliczni z nas pamiętają tamte czasy, a młodzi ludzie w wielu przypadkach nigdy nie mieli potrzeby wejść do laboratorium usługowego. Dzisiaj z powyższych sieci zostały jedynie szyldy lub puste lokale. I w takich realiach w ubiegłym roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę. Dlaczego właśnie wtedy wybrano Warszawę na kolejną lokalizację, w której otworzono pierwszy w Polsce i czwarty na świecie WPS? Tomasz Taberski: Wbrew pozorom, Laboratoria w Polsce, szczególnie te w mniejszych miejscowościach znalazły sposób na pozytywną zmianę w nowych realiach rynkowych. Mamy tutaj wiele pozytywnych przykładów, jak choćby Tarnów, Żywiec, Ustroń. Nie zmienia to jednak faktu, iż rzeczywiście, szczególnie w dużych miastach, młodzi ludzie mało interesują się fotografią na papierze. W związku, z tą sytuacją Fujifilm na świecie postanowiło pokazać nowy sposób na zmianę tej sytuacji. Zaczęliśmy w dużych miastach, stolicach. Dlatego w Polsce wybór padł na Warszawę.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024