6 listopada 2018 roku zadebiutowała Leica Q-P. Aparat nie ma na korpusie czerwonego loga Leica. W zamian wygrawerowano na górnej płycie korpusu klasyczny znak Leica ....
20 listopada w hali Expo XXI w Warszawie, poznaliśmy zwycięzców 10. edycji konkursu fotograficznego VIVA! Photo Awards. Grand Prix oraz nagrodę pieniężną otrzymał Kamil Szkopik...
W ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ przedstawiamy wywiad z Tomkiem Sikorą, wybitnym fotografem, autorem kilkudziesięciu wystaw na całym świecie oraz 80...
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE...
W 2017 roku świat obiegła informacja o powstaniu nowej sieci laboratoriów pod nazwą Wonder Photo Shop. Po Nowym Jorku, Tokio i Barcelonie przyszedł czas na Warszawę,...
29 czerwca 2017 r., czyli na początku wakacji ubiegłego roku Canon zaprezentował lustrzankę cyfrową EOS 200D - najlżejszą lustrzankę APS-C z odchylanym ekranem. W nieco...
W Bydgoszczy, w dniach 10 – 17 listopada 2018 r., w chwili, w której pisaliśmy ten artykuł odbywał się Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCAMERIMAGE 2018. Zgromadził on...
O tym, co to jest fotoceramika interaktywna QR, jak działa i jakie ma zastosowanie, rozmawialiśmy już w wywiadzie przeprowadzonym ponad 2 lata temu...
„Komunikacja” to temat dziewiątego, ostatniego w tym roku etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret dynamiczny”. Jury konkursu spośród...
Złote światełka na choince, kolorowe bombki, fantazyjnie złożone serwetki, wigilijne potrawy – to tylko kilka drobnych elementów składających się...
Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM - uniwersalny, jasny, solidny
Mechanika i ergonomia na bardzo dobrym poziomie, wysoka rozdzielczość, szybki system autofocusu – to niektóre kluczowe cechy uniwersalnego, jasnego zoomu Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM. Zapraszamy do lektury testu obiektywu wartego większej uwagi.
Mechanika i ergonomia
Sony FE 24-70 mm f/2,8 GM, zaprezentowany w lutym 2016 roku to w sumie trzecia konstrukcja producenta o takim zakresie ogniskowych i stałym świetle f/2,8, ale pierwsza z flagowej serii G Master. Analogiczny obiektyw ma niemal każda z konkurencyjnych firm (Canon, Nikon, Pentax, Sigma czy Tamron. Wybrane porównujemy w tabeli na str. 44).
Testowany zoom nie jest obiektywem lekkim, ale tego typu solidnie wykonana konstrukcja o dużej średnicy soczewki musi trochę ważyć (886 g). Zestawiając do testowanego zoomu konkurencyjne modele, to od Sony 24-70 mm f/2,8 GM lżejsze są jedynie trzy z porównywanych dziewięciu obiektywów (Tamron, Pentax, Canon).
Sony 24–70 mm nie ma wbudowanego systemu stabilizacji optycznej, gdyż korpusy aparatów Sony mają wbudowaną stabilizację matrycy i dlatego producent raczej nie wyposaża swoich obiektywów w takie systemy, choć konkurencja nie śpi… (np. Panasonic).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024