W dniach 22–25 maja w Antwerpii odbyła się już 19. konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego oraz car audio.
Zmiennoogniskowy, szerokokątny zoom Sony z serii G Master o dużym otworze przysłony – FE 16–35 mm f/2,8 GM (model SEL1635GM) charakteryzuje się m.in. wysoką...
Na pozór Pentax’y 645D i 645Z nie różnią się. Ten sam wygląd, te same przyciski, zbliżona waga. Jednak tak naprawdę, różnią się nie tylko datą produkcji,...
5 czerwca na konferencji w Wenecji firma Sony zaprezentowała nowy kompakt o symbolu RX100 VI. To szóste wcielenie modelu z rodziny RX100 ma obiektyw Zeiss Vario-Sonnar T*...
Najprostszym, fotograficznym, ostatnio testowanym w Foto-Kurierze (3/16), modelem drukarki drukującej w formacie do A3+ był, debiutujący 5 października 2015 roku Epson...
W tym numerze prezentujemy wyniki kolejnej edycji konkursu KAF-u. Tym razem jego tematem był „Portret Rodziny” Jury konkursu spośród nadesłanych prac nagrodziło: I...
„Zielony” to temat piątego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Tak jak przypuszczaliśmy nie należał on do najłatwiejszych, ale pomimo tego wśród nadesłanych prac nie...
Administratorem danych osobowych jest każdy podmiot, który ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Tak szeroka definicja z Rozporządzenia RODO w zasadzie nadaje...
Pentax vs Pentax: 645D vs 645Z
Na pozór Pentax’y 645D i 645Z nie różnią się. Ten sam wygląd, te same przyciski, zbliżona waga. Jednak tak naprawdę, różnią się nie tylko datą produkcji, ale i rozwiązaniami technicznymi. Pentax 645D został wyprodukowany w 2011 roku, a Pentax 645Z w 2014. Starszy „brat” ma matrycę CCD o rozdzielczości 40 mln pikseli, „młodszy” matrycę CMOS o rozdzielczości 51 mln pikseli. I tu zaczynają się owe niuanse, które mają niebagatelne znaczenie dla zawodowych fotografów, bowiem obydwa modele aparatów adresowane są dla tego kręgu odbiorców.
Krótkie omówienie zacznę od nietypowych rozwiązań, jakie zastosowano w tych modelach Pentax’a. Jednym z nich jest… mocowanie statywowe zarówno w pionie, jak i w poziomie, bardzo ułatwia prace przy sprzęcie o słusznych gabarytach. Aż dziw, że nikt z innych producentów aparatów fotograficznych nie wpadł na ten pomysł . Drugie ciekawe rozwiązanie polega na tym, że zapisują pliki RAW i JPEG. Konkurencja (Leica S, Phase One, Hasselblad) posługuje się zapisem RAW. Zatem ukłony dla Pentax’a – po raz drugi. Zapis plików w formacie DNG – ukłon po raz trzeci (pliki DNG otworzymy prawie w każdym programie graficznym bez konieczności zakupu kosztownego oprogramowania). Te rozwiązania są wspólne. Tak jak szeroka gama obiektywów z ręcznym ustawianiem ostrości z Pentax’a 645N czy poprzez przejściówkę z Pentaxa 6x7. Są też dostępne obiektywy współczesne z AF, takie jak 28-45 mm ze stabilizacją czy 55 mm ze światłem 2,8.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024