26 lutego 2018 r. miały premierę dwie najnowsze lustrzanki Canona: EOS 2000D i EOS 4000D. Jest to propozycja dla osób, które chcą stawiać swoje pierwsze kroki w fotografii...
Firma Sony poinformowała, że wiosną do Europy trafi superminiaturowy projektor przenośny MP-CD1. To uniwersalne, mieszczące się na dłoni, ważące tylko 280 g,...
W czerwcu 2018 wprowadzone zostaną na rynek nowe obiektywy FUJINON MKX 18-55 mm T2,9 oraz FUJINON MKX 50-135 mm T2,9, które wzbogacą gamę wymiennej optyki przeznaczonej...
3 października w warszawskiej Hali Koszyki o godz. 16:30 odbyła konferencja prasowa poświęcona aparatowi Fujifilm X-E3 połączona z testami sprzętu. W drugiej części spotkania...
29 czerwca 2017 r. Canon zaprezentował wyczekiwaną pełnoklatkową lustrzankę cyfrową EOS 6D Mark II będącą odpowiedzią na Nikona D610. Dzięki najnowszym technologiom...
17 października 2017 roku ogłoszono wyniki konkursu Wildlife Photographer of the Year. Najlepsze z nagrodzonych zdjęć opublikowaliśmy w Foto-Kurierze 1-2/2018. Konkurs i wystawa...
Na początku tego roku został rozstrzygnięty pierwszy konkurs zorganizowany wśród członków KCF w Katowicach. W tym numerze przedstawiamy sylwetkę atora zwycięskiej pracy oraz...
„Kontrasty” to temat drugiego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Okazał się on inspirującym do tworzenia wielu naprawdę oryginalnych, ciekawych zdjęć. Mamy kontrasty...
W potocznym rozumieniu fotoreporter to osoba, która wykonuje zdjęcia przedstawiające bieżące wydarzenia. Jest więc oczywiście fotografem. Ale czy pełni również inne role?...
Każdemu na pewno się zdarzyło, że podczas fotografowania bardzo kontrastowych scen, tak jak zdjęciu powyżej, aparat uśrednił pomiar światła i miejsca zacienione...
Od kilku miesięcy w prasie i środkach masowego przekazu coraz częściej mówi się o RODO – czyli ogólnym rozporządzenie o ochronie danych osobowych przyjętym przez organy...
Fujifilm X-E3: filmujący w 4K następca X-E2
7 września 2017 r, czyli w prawie 4-lata po premierze Fujifilm X-E2, firma zapowiedziała jego, filmującego w 4K, następcę – Fujifilm X-E3. Aparat po październikowej premierze w warszawskich Koszykach (2.10.2017 – patrz str. 22) trafił do naszej redakcji i poddany został testom. O rezultatach tych odwiedzin piszemy w dalszej części artykułu. W głównej mierze w naszych rozważaniach odnosimy się do najważniejszych różnic między modelami X-E3 i X-E2, którego test opublikowaliśmy w Foto-Kurierze 1-2/2014.
Od zewnątrz, estetyka, ergonomia
Fujifilm zmieniło konstrukcję i budowę zewnętrzną aparatu Fujifilm X-E2, aby stworzyć najbardziej kompaktowy (121,3×73,9×42,7 mm) i lekki (337 g) model serii X wyposażony w wizjer elektroniczny. Choć patrząc na wymiary X-E2 (129×74,9×37,2 mm), z łatwością zauważymy, że owszem X-E3 jest nieco niższy i krótszy, ale jest też nieco szerszy od poprzednika. Dzieje się tak między innymi za sprawą nowo wyprofilowanego gumowanego uchwytu umieszczonego po prawej stronie aparatu, który ułatwia trzymanie aparatu w dłoni. W przedniej części korpusu, poza zmianą wyglądu górnej części, dodano pokrętło zmian parametrów ekspozycji oraz zmieniono położenie diody wspomagającej system AF .
Więcej zmian znajduje się na górnym panelu aparatu. W Fujifilm X-E3 zrezygnowano z umieszczania wbudowanej lampy błyskowej, dzięki czemu gniazdo synchronizacji z zewnętrznymi lampami błyskowymi ulokowano symetrycznie względem płaszczyzny prostopadłej do podstawy i przechodzącej przez oś optyczną obiektywu . Poprawiono też rozmieszczenie mikrofonów stereofonicznych
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024