7 września 2017 roku Fujifilm poinformowało o zamiarze wprowadzenia w listopadzie tego roku obiektywu Fujinon GF 45 mm f/2,8 R WR, szóstego w gamie optyki GF. Informowaliśmy już...
25 października firma Sony zaprezentowała nowy, pełnoklatkowy aparat o rozdzielczości 42,4 mln pikseli α7R III. Można nim fotografować z częstotliwością do 10 kl./s...
5 października w sklepie Nautilus przy ul. Kolejowej 45 w Warszawie odbyła się polska premiera prasowa najnowszych projektorów 4K firmy Sony debiutujących 31 sierpnia 2017 r....
W tym roku byliśmy świadkami dynamicznego rozkwitu Festiwalu Fotografii ,,W Ramach Sopotu’’, który odbył się w dniach 8–10 września 2017 r. Już podczas...
15 lutego 2017 r. Canon zaprezentował dwie nowe lustrzanki cyfrowe EOS 77D i EOS 800D. Obydwa z nich stworzone zostały z myślą o początkujących entuzjastach...
Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody „Salamandra” w 2017 po raz 25 zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Fotografii Przyrodniczej FOTO-EKO. W konkursie każdorazowo...
Ryszard Horowitz to wybitny polski fotograf, który od lat specjalizuje się w zdjęciach reklamowych. Sławę i prestiżowe nagrody przyniosła mu kampania reklamowa zrealizowana...
W październiku 2017 roku firma BenQ wprowadziła na polski rynek monitor dla fotografów SW271 o wysokiej dynamice HDR (High Dynamic Range). Monitor ma rozdzielczość 4K...
Wyniki przedostatniego w tym roku etapu Ligii Foto-Kuriera pt. „Sport” pokazują, że zarówno sport jak i jego fotografowanie wymaga twardego charakteru....
Panasonic GH5 zadebiutował 4 stycznia 2017 roku. Od tego czasu jego oprogramowanie było wielokrotnie modyfikowane, a aparat zyskiwał co raz to nowsze funkcje głównie pod kątem...
Światy mody i fotografii przenikają się chyba jeszcze od pierwszych dagerotypów. Przez dekady fotografia modowa stała się osobną specjalizacją, urastając do rangi...
Większości z nas zdarzyło się, że byliśmy w miejscu, w którym chcielibyśmy sfotografować bardzo szeroki plan, ale niestety nie mieliśmy ze sobą szerokokątnego obiektywu,...
Prawo twórcy do wynagrodzenia za korzystanie z utworu jest jednym z trzech głównych elementów składających się na autorskie prawa majątkowe. Polska ustawa...
Ryszard Horowitz to wybitny polski fotograf, który od lat specjalizuje się w zdjęciach reklamowych. Sławę i prestiżowe nagrody przyniosła mu kampania reklamowa zrealizowana w latach 80. na zlecenie Ford USA. W tym roku Ford Polska postanowił wrócić do tych zdjęć i uczcić jubileusz współpracy z Horowitzem tworząc wyjątkową wystawę (odbyła się ona w dniach 29.09 – 14.10). W jej skład weszły 4 fotografie z kampanii reklamowej nagrodzonej w 1982 r. oraz 9 nowych prac, stworzonych przez artystę specjalnie na tę okazję.
Zarówno marka Ford, jaki i Ryszard Horowitz to dzisiejsze ikony popkultury. Samochody marki Ford oraz prace artysty uznanego za twórcę nowego stylu w fotografii reklamowej występowały na łamach największych magazynów na świecie kreując lifestylowe trendy od kilkudziesięciu lat. Dlatego też stworzenie takiej wystawy było wydarzeniem wyjątkowym, a odwiedzający wystawę „Horowitz Ford Vignale” mieli niepowtarzalną okazję do obejrzenia zdjęć niepublikowanych dotąd w Polsce. Wystawa cieszyła się zainteresowaniem nie tylko miłośników sztuki nowoczesnej, ale również fanów motoryzacji. Tym razem bohaterami zdjęć były cztery modele z ekskluzywnej linii Vignale – Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Zarówno stare, jak i nowe zdjęcia Horowitza są efektem nowatorskiego podejścia do koncepcji i ciekawych wizji autora.
Podczas wernisażu Ryszard Horowitz opowiedział o tym jak wyglądała praca nad nowymi zdjęciami. „To była dla mnie bardzo miła przygoda. Ford dał mi zupełnie wolną rękę. Nikt nie narzucał mi stylu, pomysłu. Było to ryzyko z mojej strony, ale na szczęście wszystko dobrze się skończyło.” – powiedział fotograf. „Zależało mi, aby odróżnić nowe zdjęcia od tych z lat 80. Wtedy, w czasach fotografii analogowej, wywoływania zdjęć w ciemni, robienia tzw. masek fotograficznych, nie mogłem pozwolić sobie na tak odważne kompozycje. Teraz mając do dyspozycji komputer chciałem stworzyć ciekawe i zdecydowanie „niekatalogowe” zdjęcia samochodów.” Fotograf, który słynie z niezwykle oryginalnych, często mocno futurystycznych zdjęć, podkreślał: „Postprodukcja jest bardzo skomplikowana, robienie zdjęć to w zasadzie „pestka”. Na pracę nad finalnymi fotografiami poświęciłem kilka tygodni. Moim celem było zatrzymanie jak najwięcej materiałów, które zarejestrowałem podczas sesji. Potem zaczęła się przygoda – bawienie się ciekawymi kontrastami i kompozycjami.”
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024