Mogłoby się wydawać, że w erze chmury, komunikacji elektronicznej i serwisów społecznościowych druk powinien tracić na ważności i popularności – praktyka pokazuje jednak,...
52. edycja jednego z najważniejszych konkursów fotografii przyrody, organizowana przez Muzeum Historii Naturalnej w Londynie została rozstrzygnięta. Zwycięzcą Wildlife...
Zaczynając swoją przygodę z fotografowaniem robimy to przeważnie od kompaktu albo smartfonu. W miarę jedzenia apetyt rośnie i po złapaniu tzw. bakcyla okazuje się, że brakuje...
W poprzednim wydaniu Foto-Kuriera testowaliśmy fragment oprogramowania Cewe Fotoswiat poświęcony produkcji fotokalendarzy. W tym wydaniu zajmiemy się częścią poświęconą...
6 listopada zakończyło się na PGE Narodowym w Warszawie Audio Video Show, czyli jedna z największych wystaw sprzętu audio-video w Europie. W specjalnie zaaranżowanej...
Jedną z nowości zaprezentowaną przez Noritsu na targach Photokina 2016 w Kolonii jest czysto mechaniczne urządzenie SPB-1 służące do tworzenia fotoksiążek...
Skanery WideTEK firmy Image Access to seria wydajnych urządzeń płaskich o obszarach skanowania A3+ i A2+, oraz rolkowych o szerokościach 36, 44 i 48 cali, przeznaczonych...
Większość z nas uprawiała sport w szkole, wielu dba o zdrowie i dobre samopoczucie właśnie przez sport. To istotna część życia każdego człowieka. To bardzo wdzięczna dziedzina...
Większość fotografii ma swoich bohaterów. Takie zdjęcie ma silny związek nie tylko ze swoim autorem, ale i z osobą na nim utrwaloną. Nic więc dziwnego,...
Już w 2008 roku Noritsu wprowadziło na rynek swoje oprogramowanie pod nazwą „High Photo Transfer”, określane ogólnie w skrócie HPT. Przyglądamy się najnowszej wersji...
Czym jest zagadkowa głębia ostrości? Czy trzeba mieć dobry aparat, aby robić zdjęcia portretowe z rozmytym tłem? Co wpływa na głębię ostrości? Dlaczego głębia ostrości jest...
Obrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi...
•Foto-wideo market
str. 105
Portret formalny czyli jak odczarować wizerunek firmy
Obrazy, a wśród nich fotografie, stały się głównym środkiem identyfikacji firm i marek, dla których dbanie o wizerunek to kwestia kluczowa w promocji oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To właśnie dlatego jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi branży fotograficznej jest fotografia korporacyjna.
Portret formalny przez lata kojarzył się ze zdjęciem rodem z paszportu, długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów. Dzisiaj wygląda to jednak zupełnie inaczej. Duże firmy zdają sobie sprawę z tego, że pracownicy są twarzą swojej firmy, dlatego też celem współczesnych twórców, pracujących pod presją czasu i w trudnych warunkach, jest sportretowanie osób ze świata biznesu tak, by przedstawić je jako profesjonalistów, a jednocześnie osoby przyjazne i otwarte.
Zanim jednak przejdziemy do działania, musimy pamiętać o kilku podstawowych informacjach, bez których żadna sesja korporacyjna nie ma prawa się udać. Po pierwsze powinniśmy ustalić szczegółowy plan działania z osobą odpowiedzialną za koordynację projektu po stronie klienta. Ile osób ma być sportretowanych? W jaki sposób? Czy potrzebują prostego portretu, czy kilku różnych motywów? Opracowujemy szczegółowy harmonogram sesji i musimy się go trzymać. Na zdjęcia zawsze jest za mało czasu, tym bardziej, że w trakcie sesji osoba ma jeszcze wykonywany makijaż.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024