testowe Fotografia Panoramiczna, Marek Czarnecki i pięć fotograficznych Oskarów - wywiad z Foto-Kuriera 5/13Marek Czarnecki to laureat siedmiu brytyjskich fotograficznych statuetek Oskara przyznawanych przez Stowarzyszenie The Master Photographers Association i The British Institute Professional Photography w Wielkiej Brytani, których to stowarzyszeń jest członkiem. Jako jedyny fotograf z Polski należy do Federation of European Photographers (FEP). Na co dzień zajmuje się fotografią studyjną tak reklamową, jak i artystyczną. Czas poza studiem poświęca na fotografię panoramiczna wykonując ją z niezwykłą jakością i dbałością o szczegóły. Korzystając z jego pobytu w kraju odwiedziliśmy go w jego studio w Toruniu, gdzie przeprowadziliśmy niniejszą rozmowę.
Kopalnia soli, poziom 1000 m, pełen HDR. fot. Marek Czarnecki
Foto-Kurier: Pańskie studio robi ogromne wrażenie. Ma ponad 200 m 2 powierzchni. Jest Pan niezwykle utytułowanym fotografem i co nietypowe bardziej znanym poza granicami kraju niż na rodzimym rynku. Wiele osób ciekawi jednak jak rozpoczęła się Pana przygoda z fotografią?
F-K: W tym czasie dominowała fotografia czarno-biała. Na jakich materiałach Pan pracował?
F-K: Czy można wiedzieć ile ma Pan lat?
F-K: Jak Pan zatem doszedł do tego w czym Pan się dzisiaj specjalizuje, czyli do fotografii panoramicznej?
Zabytkowa 90-letnia elektrownia węglowa w Rosji. W 2012 roku zdjęcie nominowane do nagrody głównej (Oskara) w kategorii „Industrial & commercial” oraz Zdjęcie przyjęte na The International Foto-Pein 6 w 2012 roku.
F-K: Czy w tych czasach będąc członkiem ZPAF-u otrzymywało się częściej zlecenia fotograficzne?
F-K: Jaka była ogniskowa tego rybiego oka?
Zdjęcie z nowego projektu fotograficznego pt. „Magiczny Toruń” wykonane zimą w czasie padającego śniegu (służby nie zdażyły go uprzątnąć). Technologia pełen HDR. Zdjęcie nagrodzone w 2012 roku brązowym medalem w konkursie The Epson International Pano Awards, w kategorii „The Built Environment”.
F-K: Przypomnijmy może jak realizowany jest zapis panoram za pomocą tego aparatu.
F-K: To jest wręcz genialne, przecież panoramy o szerokim kącie mają bardzo skrajne oświetlenie i nie sposób wykonać je dobierając stałe parametry ekspozycji.
data dodania: 05-03-2018
godzina dodania: 16:30
odsłon: 14436
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Dla ochłody "Magia Północy" - wywiad z Dariuszem Bruhnke, pogromcą zorzy polarnej z Foto-Kuriera 10/20 - w wersji dla każde
Foto-Kurier na weekend: Florian Schulz - najlepszy fotograf środowiska naturalnego. Wywiad z Foto-Kuriera nr 3/2011
Fotografia reklamowa - Arek Kempka - wywiad - pełna wersja z Foto-Kuriera 2/2013; Foto-Kurier na weekend
Foto-Kurier na weekend - ABC mistrzowskiego krajobrazu: Marek Biegalski - artykuł z Foto-Kuriera 4-5/20
Fujifilm optymistycznie patrzy w pszyszłość - wywiad z Tomaszem Taberskim o działaniach firmy w dobie pandemii
Fotograf do zadań specjalnych - Marek Arcimowicz - pełny artykuł z Foto-Kuriera 7/18, czyli Foto-Kurier na weekend
"Na szczycie był przed Alpinistami II" - ciąg dalszy wywiadu ze Zbigniewem Staszyszynem - pełny tekst z Foto-Kuriera 7/96
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |