testowe TEST Epson SC-P7500 Spectro - 12 kolorów dla kreatywnego i wymagającego fotografa - TEST z FK 3/20W styczniu 2020 roku Epson zaprezentował pierwszą 12-kolorową, 24-calową drukarkę wielkoformatową SureColor SC-P7500, z której wydruki obejmują szeroką przestrzeń kolorów z 99% pokryciem skali Pantone. Model ten zaprojektowany został dla artystów i fotografów. Umożliwia uzyskanie idealnego odwzorowania barw na potrzeby profesjonalnego proofingu przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wydajności wymaganej w przypadku druku wysokonakładowego. Podczas targów REMA DAYS, odbywających się w dniach 12–14 lutego 2019 roku, mieliśmy możliwość przetestowania drukarki, a efekty naszych działań znalazły odzwierciedlenie w dalszej części artykułu.
Od zewnątrz
Trzeba przy okazji zauważyć, że w tej drukarce są dwa pampersy, po jednym z każdej strony. Pampers po lewej stronie zapełnia się tylko wtedy, gdy drukujemy bez marginesów. Ten z prawej zapełnia się również podczas czyszczenia głowicy. Jeżeli drukujemy z ramkami, to nic do żadnego z tych pojemników nie spływa. Bardzo dobrze, że złącza (USB 2.0, USB typu B i sieciowe, patrz dalej) znajdują się z boku, a nie jak w większości drukarek fotograficznych z tyłu. Dzięki temu nie musimy odsuwać dość ciężkiej drukarki od ściany, np. gdy chcemy odpiąć urządzenie. Po prawej stronie, z tyłu urządzenia znajduje się również miejsce na dodatkowy twardy dysk, o którym piszemy w dalszej części. W górnej części znajduje się podajnik roli [4] zamknięty szczelną pokrywą o kontrolowanym opadaniu (dobre zabezpieczenie przed gwałtownym zamknięciem pokrywy), w której z prawej strony znajduje się transparentne okienko [5] umożliwiające kontrolę rolki z papierem. Wzdłuż pokrywy rolki znajduje się odchylana listwa skrywająca szczelinę podajnika arkuszowego [6], do którego możemy wkładać różne media w formatach od A4 do A1+. To proste i bardzo praktyczne rozwiązanie.
Centralna część skrywa głowicę, która zabezpieczona jest transparentną pokrywą [7]. Po podniesieniu pokrywy możemy łatwo zajrzeć do głowicy, której to komora podświetlana jest trzema diodami [8] (patrz początek artykułu). Dzięki podświetleniu możemy, poprzez wspomnianą pokrywę obserwować i kontrolować drukowane elementy. Sporą zaletą urządzenia jest, znajdujący się w górnej części, na prawo od podajnika z rolką, intuicyjny, dotykowy ekran LCD o przekątnej 4,3" [9] z łatwym w obsłudze interfejsem bazującym w większości na jednoznacznych komunikatach graficzno-słownych.
data dodania: 05-04-2020
godzina dodania: 09:00
odsłon: 5490
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |