testowe TEST Nikkor Z 14–30 mm f/4 S - szerokokątny zoom bez dystorsji - test z Foto-Kuriera 8-9/19![]() ![]() Szerokokątne zoomy to często pożądane obiektywy. Można za ich pomocą fotografować m.in. szerokie plany oraz tworzyć świadome przerysowania. Jeśli do tego, co się rzadko zdarza, mają znikomą dystorsję to można ich używać z powodzeniem do fotografowania np. architektury. Zapraszamy do lektury testu bardzo ciekawego szerokokątnego zoomu Nikkor Z 14–30 mm f/4 S.
![]() Przy tak szerokich kątach trzeba uważać na rogi kadru, w których może się pojawić coś nietypowego. Można to usunąć, albo pozostawić zwiększając w ten sposób dynamikę kadru. Par. eksp. 1/4000 s; ISO 200; f/4; f=14 mm; fot. K. Patrycy
Mechanika i ergonomia
![]()
Przy maksymalnej ogniskowej długość testowanego Nikkora wynosi ok. 106 mm. Jest to jedna z najlżejszych konstrukcji z porównywanych pełnoklatkowych obiektywów. Trzeba zaznaczyć, że trudno porównać dokładnie go pod tym kątem z konkurentami, bo różnią się oni nieznacznie albo światłem, albo zakresem ogniskowych.
![]()
Korpus wykonany jest prawdopodonie ze stopu metali i tworzyw sztucznych. Tuż za bagnetem jest mała, biała kropka ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu i przełącznik trybu ustawiania ostrości [4].
![]()
![]()
Tuż za nim jest szeroki, prawie 40-milimetrowy zmiany ogniskowej [7], z czego ok. 30 mm zajmuje gumowane radełkowanie ułatwiające obrót i zabezpieczające przed ześlizgiwaniem się palców z obiektywu. Na pierścieniu są znaczniki ogniskowych [8]. Wspomniane pierścienie poruszają się płynnie, ten do zmiany ogniskowej stawia troszkę większy opór i zatrzymuje się po wybraniu skrajnych wartości.
data dodania: 07-03-2020
godzina dodania: 09:00
odsłon: 8769
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Dziś o k. 5 nad ranem skradziono samochód Foto-Kuriera - gdyby ktoś gdzie widział to prosimy o info Dziś (9 maja) ok. godziny 5 rano ukradziono nam redakcyjną Hondę CR-V, jak na zdjęciach. Gdyby ktoś gdzieś widział to prosimy o kontakt. Może gdzieś komuś uda się zrobić zdjęcie. Może na jakiejś stacji benzynowej. Prosimy o przesłanie informacji na adres redakcja@foto-kurier.pl lub na k.patrycy@foto-kurier.pl lub o telefon +48 725 667 553. Z góry dziękujemy za info. ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera 5/25 - wkrótce on-line Foto-Kurier 5/25 jest już w drukarni, a wkrótce będzie również on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce wydania zagościło zdjęcie z wystawy Sony World Photography Awards 2025, największego konkursu fotograficznego na świecie, które wykonano testowanym w tym wydaniu obiektywem Sony FE 16 mm f/1,8 G. W środku wydania jest też obszerny test Nikona Z5II i Canona EOS R50 V. Jak zwykle będzie co poczytać i czym się zainspirować. Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 4/25, który jeszcze przez tydzień będzie królował w salonach prasowych. ![]() TEST Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - kultowe zbliżenie 26 września 2024 r. zadebiutował nowy Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw makro przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Obiektyw ma charakteryzować się wysoką jakością obrazu i ma skalę odwzorowania 1:1, a zatem powinien idealnie sprawdzić się w fotografii zbliżeniowej i portretowej. Pod koniec listopada zawitał do naszej redakcji, dzięki czemu mogliśmy przyjrzeć mu się nieco bliżej. Do testu wykorzystaliśmy aparaty Sony A7 III oraz Sony A7C R. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |