testowe TEST: Sony A7 II „drugie wcielenie pełnej klatki” - test z Foto-Kuriera 3/2015![]() ![]() 10 grudnia 2014, po 14 miesiącach od premiery Sony A7, firma ogłosiła wprowadzenie na rynek jego zmodyfikowanej wersji oznaczonej symbolem Sony A7 II. Przyglądamy się tej nowości i tam gdzie było to możliwe odnosimy się do prekursora.
Rozdzielczość na poziomie 24 mln pikseli przydaje się przy fotografii krajobrazu w sytuacjach gdy zależy nam na odzwierciedleniu detalu. W kółku zamieściliśmy 100-procentowy wycinek kadru, na którym widoczne są ślady nart na śniegu oraz pojedyncze gałęzie. Przy okazji widać dobrą dynamikę przetwornika.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Góra i przód korpusu oraz jego wewnętrzny szkielet są wykonane z lekkiego, ale trwałego i wytrzymałego stopu magnezu, a solidne, wykonane ze stopu metalu gniazdo mocowania obiektywu przystosowane jest do używania dużych teleobiektywów czy też ciężkich obiektywów przeznaczonych do rejestracji obrazu filmowego. Najważniejsze przyciski i pokrętła są zaopatrzone w uszczelki. Złącza i dwustronne gniazda kart pamięci mają dwuwarstwowe osłony zapobiegające przedostawaniu się do wewnątrz pyłu i wilgoci.
A7
A7 II
W momencie, w którym podłączymy aparat poprzez port USB do komputera, w którym nie ma zainstalowanego oprogramowania PlayMemories na ekranie aparatu pojawia się informacja o tym skąd je możemy pobrać.
Korpus aparatu zmatowiono lakierem proszkowym, a wspomniany uchwyt został pokryty gumowaną okładziną imitującą skórę. Ogólne wrażenie jest pozytywne, ale to zmatowienie nie do końca przemawia do naszego poczucia estetyki, za którą przyznajemy 5,8 punktu. W tylnej części korpusu znalazł się uchylny ekran LCD, szkoda że nie jest on osadzony na przegubie. Wtedy można byłoby zasłonić ekran na czas transportu. Dodanie jednego, programowalnego przycisku funkcyjnego miało też bez wątpienia wpływ na lepsze zindywidualizowanie obsługi aparatu, czyli delikatną poprawę jego ergonomii w stosunku do poprzednika – 5,75 punktu.
A7
A7 II
Intuicyjność obsługi
data dodania: 11-04-2019
godzina dodania: 09:25
odsłon: 6968
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() TEST Fujifilm GFX100RF - kompaktowy średni format 20 marca 2025 r. koncern FUJIFILM, w rok po premierze Fujifilm X100 VI (20 lutego '24), zaprezentował średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą z wbudowanym obiektywem o ogniskowej 35 mm f/4 (odpowiednik 28 mm dla małego obrazka). Jest to średnioformatowa wersja kompaktu Fujifilm X100VI i dlatego w dalszej części, tam gdzie to będzie uzasadnione, porównujemy oba modele. Dostępny od kwietnia 2025 r. Fujifilm GFX100RF to... ![]() TEST Canon RF 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ - jasny, szerokokątny, pierwszy zintegrowany power zoom serii RF - za rozsądną cenę 26 marca 2025 roku Canon zaprezentował trzy nowe produkty zaprojektowane, by zapewnić użytkownikom jeszcze doskonalsze możliwości nagrywania wideo. Są to: kompaktowy Canon PowerShot V1, bezlusterkowiec Canon EOS R50 V oraz pierwszy power zoom w ofercie Canona serii RF o symbolu RF-S 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ. Ten budżetowy zoom trafił do naszej redakcji na tydzień przed premierą, dzięki czemu powstał ten test. ![]() Sony FE 50-150 mm f/2 GM - uniwersalny, jasny telezoom - cena, dostępność i pierwsze zdjęcia 22 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała pierwszy na świecie teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2 do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i portretów. Jest to kolejna konstrukcja z rodziny G Master, czyli obiektyw klasy premium. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |