testowe LUMIX GH5 S czyli filmowy atak Panasonica - TEST Foto-Kurier 3/18![]() 8 stycznia przy okazji targów CES w Las Vegas Panasonic zaprezentował pierwszy na świecie bezlusterkowiec z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p w 10-bitowym formacie 4:2:2 bez ograniczeń czasu. O samym modelu pisaliśmy już w poprzednim wydaniu Foto-Kuriera, a teraz naturalną koleją rzeczy przedstawiamy jego test. Ponieważ firma stworzyła ten model na bazie udanego i testowanego przez nas w FK 8-9/17 Panasonica GH5 toteż w dalszych rozważaniach odniesiemy się jedynie do głównych różnic między modelami zakładając pewną wiedzę Czytelnika, którą uzyskał po przeczytaniu wspomnianego wcześniej testu Panasonica GH5 i opisu modelu GH5S.
Wnętrze klasztoru Batalha, obiekt ten jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Zdjęcie wykonano podczas pleneru Fujifilm eXperience 2018 towarzyszącemu premierze Fujifilm X-H1.
Dlatego też model GH5S, poza kilkoma drobiazgami, przypomina swojego protoplastę. W górnej części korpusu zmieniono jedynie kształt i kolor przycisku do nagrywania [1]. Tylna część aparatu ma ten sam wygląd co w modelu GH5. Nadal GH5S, może pracować w trudnych warunkach atmosferycznych, ma obudowę wykonaną ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na zachlapania i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni Celsjusza.
Drobne modyfikacje, wynikające głównie ze zmiany matrycy
spowodowały, że cały aparat jest nieco lżejszy i waży, przy zachowaniu
tych samych wymiarów, jedynie 660 g. Ponownie jak w przypadku Panasonica
GH5 modelowi GH5S przyznajemy za intuicyjność obsługi 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
Możliwości fotograficzne
Za pomocą aparatu uzbrojonego w obiektyw o zakresie ogniskowych 100-300 mm (odpowiednik 200-600 mm dla 35 mm) z powodzeniem wydobywamy osoby z otoczenia.
Z jednej strony, za sprawą swojej nowej matrycy, GH5S mocno wyprzedza Panasonica GH5 np. pod względem możliwości zastosowania wyższych czułości, a z drugiej jednak możliwości fotograficzne, ze względu na niewielką rozdzielczość matrycy, są zdecydowanie mniejsze niż prekursora.
data dodania: 21-08-2018
godzina dodania: 10:03
odsłon: 5604
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() TEST Fujifilm GFX100RF - kompaktowy średni format 20 marca 2025 r. koncern FUJIFILM, w rok po premierze Fujifilm X100 VI (20 lutego '24), zaprezentował średnioformatowy kompakt ze 102-milionową matrycą z wbudowanym obiektywem o ogniskowej 35 mm f/4 (odpowiednik 28 mm dla małego obrazka). Jest to średnioformatowa wersja kompaktu Fujifilm X100VI i dlatego w dalszej części, tam gdzie to będzie uzasadnione, porównujemy oba modele. Dostępny od kwietnia 2025 r. Fujifilm GFX100RF to... ![]() TEST Canon RF 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ - jasny, szerokokątny, pierwszy zintegrowany power zoom serii RF - za rozsądną cenę 26 marca 2025 roku Canon zaprezentował trzy nowe produkty zaprojektowane, by zapewnić użytkownikom jeszcze doskonalsze możliwości nagrywania wideo. Są to: kompaktowy Canon PowerShot V1, bezlusterkowiec Canon EOS R50 V oraz pierwszy power zoom w ofercie Canona serii RF o symbolu RF-S 14-30 mm f/4-6,3 IS STM PZ. Ten budżetowy zoom trafił do naszej redakcji na tydzień przed premierą, dzięki czemu powstał ten test. ![]() Sony FE 50-150 mm f/2 GM - uniwersalny, jasny telezoom - cena, dostępność i pierwsze zdjęcia 22 kwietnia 2025 r. firma Sony zaprezentowała pierwszy na świecie teleobiektyw zmiennoogniskowy o maksymalnej ogniskowej 150 mm i stałej jasności f/2 do profesjonalnego fotografowania i filmowania ślubów, sportów halowych i portretów. Jest to kolejna konstrukcja z rodziny G Master, czyli obiektyw klasy premium. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |