testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17![]() ![]() Kiedy podczas Photokiny 2016 zapowiedziano premierę Panasonica GH5 na początek roku 2017 (4 stycznia) większość z kilkuset zgromadzonych na sali dziennikarzy z całego świata wiedziała już, że będzie to model skazany na sukces. Z niecierpliwością świat fotograficzny, a filmowy w szczególności czekał na rynkowy debiut GH5, który okazał się, jak pisaliśmy już wielokrotnie, sukcesem nie tylko na naszym rynku. Wielokrotnie opisywaliśmy ten model pod różnymi względami. W końcu przyszedł czas na jego pełny test. Aparat otrzymał prestiżową nagrodę EISA 2017–2018.
![]() Panasonic GH5 + LEICA DG SUMMILUX 15 mm f1,7. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 200; f/5; f=15 m; fot. K. Patrycy
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
W górnej części korpusu umieszczono, z prawej strony wizjera elektronicznego, solidnie wykonane pokrętło zmiany trybów pracy, a z lewej analogiczne tylko o ok. 50% mniejsze pokrętło wyboru m.in. częstotliwości fotografowania, samowyzwalacza, poklatkowej ekspozycji i trybu 6K PHOTO [1A]. Na górną część korpusu są też wyciągnięte przyciski funkcyjne umożliwiające szybką zmianę balansu bieli, wybór ISO, kompensację ekspozycji oraz przycisk funkcyjny Fn1 [2], któremu, podobnie jak i pozostałym (razem możemy zmienić przypisaną funkcję aż 20-tu przyciskom) przyciskom funkcyjnym rozlokowanym również w tylnej części korpusu, można przypisać wiele funkcji zgodnie z indywidualnymi potrzebami fotografującego.
![]()
W górnej części korpusu znajdziemy też dwa pokrętła, które pomogą nam w szybkiej zmianie parametrów ekspozycji. Oprócz tego na uwagę zasługuje też, po raz pierwszy wykorzystany w aparatach LUMIX G poruszający się we wszystkich kierunkach joystick umożliwiający bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę aparatu [3]. Niestety przy niektórych tłumaczeniach opisów funkcji polski język okazał się na tyle ułomny, ze konieczne jest przełączenie na bardziej jednoznaczny np. j. angielski i to jest drobna uwaga co do intuicyjności obsługi aparatu.
![]()
W komforcie korzystania z aparatu pomoże nam też, zamocowany na przegubie, dotykowy 3,2 calowy (7,62 cm) ekran typu TFT LCD o proporcjach 3:2 i rozdzielczości 1620 tys. punktów (RGBW). Zastosowano w nim strukturę pikseli RGB (czerwony-zielony-niebieski) w połączeniu z pikselami białymi dla uzyskania jeszcze lepszej widoczności w nasłonecznionych miejscach na zewnątrz. Być może gdyby zastosowano technologię OLED do budowy wyświetlacza to by łatwiej było uzyskać zgodność kolorystyczną między wizjerem, a ekranem, a tak z założenia pewne różnice będą występować z racji zastosowania innej technologii wyświetlania obrazu w wizjerze OLED i na ekranie LCD TFT. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania przyznajemy po 6 punktów.
![]() Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/6 s; ISO 3200; f/4; f=60 mm. fot. K. Patrycy
Możliwości fotograficzne
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 13413
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki Tysiące sesji zdjęciowych za nią, setki publikacji, dziesiątki wystaw, kilka wydanych książek – właśnie świętuje 15-lecie studia fotograficznego i ponad 15 lat doświadczenia w zawodzie. Gdy zaczynała swoją przygodę z fotografią to nie spodziewała się, że wykonywany przez nią zawód jest tak daleki od tego, co wszyscy sobie wyobrażamy i że nawet największa pasja może nie wytrzymać zderzenia z rzeczywistością. Ale jest też osobą, która oczywiście drugi raz wybrałaby ten zawód ponownie, gdyż fotografia i podróże to cała ona – to jej DNA. Warto zapoznać się z jej spojrzeniem na fotograficzny świat. ![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź. ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość do A3+ (a nawet do 2 m długości) przy niskiej cenie w Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |