Wydania FK: 172,
publikacje: 9182,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2111,
galerie zdjęć: 295431,
użytkownicy: 9862
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Pojedynek na szczycie - Fujifilm FinePix X10 vs. Nikon Coolpix P7100 (TEST z Foto-Kuriera 11/2011)
Zaawansowane kompakty z wizjerami optycznymi należą do rzadkości. Dotychczas zdecydowany prym w tej grupie aparatów wiódł Canon za sprawą modeli serii G. Od czasu do czasu starał się dorównać mu kroku Nikon z modelami serii P. Starał się, gdyż niestety stale był w tyle. Od września do wielkiej dwójki dołączył elegancik Fujifilm X10.
Możliwość wykonywania panoram to pozytywna cecha
wyróżniająca model X10 w stosunku do P7100. To pomogło uwiecznić
zjawisko zachodu słońca nad historycznym miastem – twierdzą – Ait Ben
Haddou (wymiary panoramy to 5760×1080 pikseli).
Od zewnątrz, estetyka
W FK 2/2011 testowaliśmy modele Nikon P7000 i Canon G12
i w przypadku tych modeli można było mówić o podobieństwie. Tym razem
testowany Nikon P7100 z Fujifilm X10 łączą jedynie solidność i jakość
wykonania. Korpusy obydwóch aparatów wygladają zupełnie inaczej,
a wykonano je z lekkich i wytrzymałych stopów metali, które zapewniają
trwałość konstrukcji.
Pokrętła trybów w obu aparatach wykonane są ze stopu
aluminium. Fujifilm X10 to „miniaturka” modelu X100, występująca,
podobnie jak Nikon, w kolorze czarnym, stylowo nawiązująca
do eleganckiego starszego i większego brata. Po wzięciu aparatu do ręki
nie chce się go oddawać. Podobnie jak w przypadku Nikona, wszystkie
elementy obudowy wykonane są z najwyższą starannością. Nic nie skrzypi,
nic nie przemieszcza się, a wszystkie przyciski reagują na nacisk
w sposób prawidłowy. Nikon P7100 nawiązuje swoim wyglądem do poprzednika
oraz do modelu G12, a obsługa jego głównych funkcji może być
„porównywana” z modelem D700. W Nikonie przycisk załączający aparat
znajduje się w górnej części korpusu i może być włączony przez
przypadek. W X10 natomiast zastosowano nietypowy system uruchamiania
aparatu – wystarczy przekręcić pierścień zmiany ogniskowej na obiektywie
i… działamy. Niestety w modelu X10, który mieliśmy, czasami blokował
się on, ale zapewne w modelu finalnym nie będzie z tym problemu. I tu
jeszcze jedna ważna uwaga dotycząca wznowienia pracy przez aparat.
W przypadku Nikona P7100 wystarczy lekko dotknąć włącznik
ON/OFF, a przy X10 konieczne jest np. zamkniecie i otwarcie obiektywu,
i niestety zdarza się, że za pierwszym razem ten zabieg nie pomaga.
Można też wznowić pracę aparatu przytrzymując ponad 1 s (zbyt długo)
przycisk play, i wtedy, np. poprzez dotknięcie spustu migawki
przechodzimy z trybu odtwarzania w tryb rejestracji, fotografowania.
Wygląda na to, że X10 po zapadnięciu w „drzemkę” dość ciężko i długo
wybudza się. Być może jest to jedynie przypadłość modelu
przedprodukcyjnego lub danego egzemplarza, ale warto zwrócić na to uwagę
przy wyborze aparatu.
Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl
Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni.
Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych.
Zamawiany artykuł zawiera:
Liczba zdjęć: 37 ;
Liczba tabel i ilustracji: 41 ;
Liczba znaków: 23277
Wybierz formę płatności
Uwaga! Nadesłany kod będzie aktywny tylko na danym komputerze z daną przeglądarką.
26 marca 2024 roku SIGMA Corporation zaprezentowała, dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców, obiektyw Sigma 50 mm f/1,2 DG DN | Art; najlżejszy w swojej klasie stałoogniskowy obiektyw z przysłoną f/1,2. Jego niewielkie wymiary, jak i cena wydają się...
Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już XVII edycję dwuetapowego, międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award, tym razem pt. „Sporty i gry”. Zdobywcą tytułu EISA Maestro 2024 został Gabriele Pardini z Włoch. Poznaj najlepsze prace konkursu i niech bedą one dla Ciebie inspiracją do rywalizacji o tytuł EISA MAESTRO 2025. Temat konkursu podamy wkrótce.
2 listopada 2023 r. Canon zaprezentował trzy nowe obiektywy RF oraz dwa nowe adaptery Power Zoom. Jednym z nich jest Canon RF 24–105 mm f/2,8L IS USM Z, pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony, który został przystosowany do współpracy z adapterem zmiany ogniskowej typu Power Zoom. W kwietniu obiektyw wraz z Canonem EOS R5 trafił do naszej redakcji razem z adapterem PZ-E2B, z którym go testowaliśmy.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024