testowe ![]() Panasonic LUMIX GH6 test - długo oczekiwany filmowiec, ale nie tylko; pełny test z Foto-Kuriera 4/22![]() ![]() W niecały rok po premierze Panasonica Lumix GH 5 II (25.052021 r.), 22 lutego 2022 roku Panasonic wprowadził na rynek oczekiwany model Lumix GH6. To kompaktowy bezlusterkowiec nowej generacji z nieograniczonym czasem nagrywania C4K/60p 10-bit 4:2:2, 5,7K/60p 10-bit i nagrywaniem wideo 4K 120p HFR / FHD z maksymalną częstotliwością 300 kl./s VFR. Jest typowym aparatem hybrydowym przeznaczonym zarówno do fotografowania jak i do filmowania. Można go określić mianem mniejszego brata modelu Panasonic Lumix S1H.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
Wygląda na to, że producent zdecydował się na połączenie modelu GH5 II z modelem S1H tzn. górę korpusu wzięto z GH5 II i nieco zmodyfikowano, natomiast tył to zminiaturyzowana wersja modelu S1H i to kolejny przykład na to, że głównym adresatem tego modelu są filmujący. Z myślą o tej grupie użytkowników przycisk nagrywania (czerwony) umieszczono zarówno na górze korpusu (1), jak i z przodu aparatu (2), co ułatwia rozpoczynanie i zatrzymywanie nagrywania nawet podczas rejestracji nisko nad ziemią lub przy użyciu platformy na ramię. Rozmieszczenie przycisków jest prawie takie samo jak w GH5 II, zmieniono jedynie niektóre oznaczenia na kole wyboru funkcji po lewej stronie korpusu (3).
![]()
Kolejną zmianą jest zastąpienie przycisku funkcji wyboru stylów zdjęciowych (4) przyciskiem informacji o nagrywanym dźwięku (5).
![]()
Dzięki temu rozwiązaniu możemy szybko uzyskać informację nie tylko o poziomie nagrywania dźwięku, ale też o tym, przez który mikrofon to jest robione i ile kanałów jest nagrywanych. To kolejne ułatwienie skierowane do filmujących (6). Wprowadzone zmiany najlepiej ilustrują zamieszczone obok zdjęcia.
![]()
To ciekawa alternatywa dla większego i droższego, ale pełnoklatkowego modelu Panasonic Lumix S1H, choć bardziej byśmy go pozycjonowali jako opcjonalny drugi korpus dla użytkowników S1H. Cała powłoka GH6 pokryta jest albo imitującą skórę gumowaną okładziną poprawiającą uchwyt w dłoni, albo też ciepłym w dotyku, czarnym, delikatnie zmatowionym lakierem proszkowym. Całość łącznie z zaślepkami sprawia solidne wrażenie, którego nie zmąciło nawet, podobnie jak w GH5II, zakręcane gniazdo synchronizacji z zewnętrzną lampą błyskową, którego zaślepka może się zgubić.
data dodania: 19-05-2022
godzina dodania: 19:20
odsłon: 8797
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Soligor Zoom-Diaduplikator - kopiowanie slajdów za pomocą aparatu W ofercie Soligora znajduje się m.in. przystawka do kopiowania slajdów (także negatywów) z płynnie regulowaną skalą odwzorowania od 1:1 (cała klatka) do 2:1 (centrum klatki). Przy pomocy adaptera T2 urządzenie montuje się niemal do każdego... ![]() Prezentujemy okładkę Foto-Kuriera EXTRA Digitalizacja Warsztatowe ABC 1/25 - wkrótce on-line W ciągu 35 lat funkcjonowania w branży fotograficznej Foto-Kurier był świadkiem zmian technologicznych w niej zachodzących. Widzieliśmy jak systematycznie, konsekwentnie i coraz szybciej fotografia odchodzi, w znacznej części, od świata fotografii analogowej do świata cyfrowej rejestracji obrazu. Choć ostatno wydaje się powracać do dóbr analogowej rejestracji. Po prawie 10 latach, od momentu powstania ostatniej Digitalizacji - Warsztatowego ABC, na rynku, w tym on-line, pojawi się trzecie wydanie Digitalizacji Warsztatowego ABC. ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |