testowe TEST Panasonic Lumix GH5 II - wszechstronny, streamingowy brat Panasonica Lumix GH5 - test z Foto-Kuriera 12/21![]() ![]() 25 maja 2021 roku, w ponad 4 lata po premierze rynkowej Panasonica LUMIX GH5 (4.01.2017 r.), Panasonic zaprezentował bezlusterkowca Panasonic LUMIX GH5 II z możliwością 10-bitowego nagrywania materiału wideo 4K 60p 4:2:0 i umożliwiającego bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe. Powstał on na bazie cieszącego się sporym uznaniem modelu Panasonic Lumix GH5, który otrzymał tytuł Najlepszego Aparatu Foto-Wideo EISA sezonu 2017–2018. W teście Panasonica GH5 II, tam gdzie to możliwe i gdzie to ma sens odnosimy się do modelu GH5.
![]()
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
![]()
Rozmieszczenie przycisków w Panasonicu LUMIX GH5 II jest jest takie samo jak w GH5, zmieniono jedynie niektóre oznaczenia na kole wyboru funkcji [1], wygląd przycisku nagrywania oraz przycisk funkcyjny zastąpiono, również programowalnym, przyciskiem funkcji wyboru stylów zdjęciowych. Najlepiej ilustrują to zamieszczone poniżej zdjęcia obu modeli. Wprawne oko zauważy jeszcze, że w GH5 II pojawił się z lewej strony aparatu (patrząc od góry) czerwony pierścień pod kołem wyboru „częstotliwości” pracy [2].
![]()
Testowany Panasonic Lumix GH5 II to systemowy bezlusterkowiec, którego budowa opiera się na standardzie Mikro Cztery Trzecie i z tego faktu wynika jego wielkość i poręczność. Testowany korpus GH5 II wykonano ze stopu magnezu, a szkielet przedni i tylny są odlewami ciśnieniowymi. Sam aparat, tak jak poprzednik, jest odporny nie tylko na bryzgającą wodę i kurz, ale również na niskie temperatury, aż do –10°C. Wszystkie złącza i przyciski w testowanym aparacie LUMIX GH5 II są uszczelnione, co ułatwia bezpieczne użytkowanie na zewnątrz. Jego niewielka waga wraz z lekkimi obiektywami do niego to bardzo duża zaleta w przypadku podróży oraz gdy chcemy wykorzystać aparat do filmowania z powietrza.
![]()
![]()
Cała powłoka GH5 II pokryta jest albo imitującą skórę gumowaną okładziną poprawiającą uchwyt w dłoni, albo też ciepłym w dotyku, czarnym, delikatnie zmatowionym lakierem proszkowym. Całość łącznie z zaślepkami sprawia solidne wrażenie, którego nie zmąciło nawet, podobnie jak w GH5, zakręcane gniazdo synchronizacji z zewnętrzną lampą błyskową, którego zaślepka może się zgubić [3]. Na górną część korpusu, tak jak w GH5, są wyciągnięte przyciski funkcyjne umożliwiające szybką zmianę balansu bieli, wybór ISO, kompensację ekspozycji oraz przycisk wyboru stylu pracy [4] [5], któremu, podobnie jak i pozostałym przyciskom funkcyjnym rozlokowanym również w tylnej części korpusu, można przypisać wiele funkcji zgodnie z indywidualnymi potrzebami fotografującego.
![]()
![]()
W górnej części korpusu znajdziemy też dwa pokrętła, które pomogą nam w szybkiej zmianie parametrów ekspozycji. Oprócz tego na uwagę zasługuje też, umieszczony na tylnej ściance koprusu, joystick umożliwiający bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę aparatu. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania po 6 punktów.
data dodania: 10-01-2022
godzina dodania: 09:01
odsłon: 10088
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Wywiad Miesiąca - KAT PIWECKA - jej DNA to fotografia i podróże – prawda o zawodzie fotografa/fotografki Tysiące sesji zdjęciowych za nią, setki publikacji, dziesiątki wystaw, kilka wydanych książek – właśnie świętuje 15-lecie studia fotograficznego i ponad 15 lat doświadczenia w zawodzie. Gdy zaczynała swoją przygodę z fotografią to nie spodziewała się, że wykonywany przez nią zawód jest tak daleki od tego, co wszyscy sobie wyobrażamy i że nawet największa pasja może nie wytrzymać zderzenia z rzeczywistością. Ale jest też osobą, która oczywiście drugi raz wybrałaby ten zawód ponownie, gdyż fotografia i podróże to cała ona – to jej DNA. Warto zapoznać się z jej spojrzeniem na fotograficzny świat. ![]() Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy bez tajemnic - w najlepszych salonach prasowych i on line Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 1/24 - Obiektywy - jest w najlepszych salonach prasowych oraz w naszym e-kiosku. Czy wiecie jaka jest średnia wartość obiektywu zamieszczonego w tej publikacji mieszczącej m.in. opisy ponad 110 obiektywów? Czym się różnią obiektywy do bezlusterkowców od tych do lustrzanek? Co to jest skala odwzorowania? Jaki kąt widzenia ma dany obiektyw? Co to jest bokeh i jak go kreować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie w nim odpowiedź. ![]() Test Epsona EcoTank L8180 - fotograficzna jakość do A3+ (a nawet do 2 m długości) przy niskiej cenie w Pierwszy raz na temat tej drukarki pisaliśmy w wydaniu specjalnym Foto-Kuriera 2/21 w grudniu 2021 roku, ale dopiero teraz ten ciekawy model 6-cio kolorowej drukarki A3+ w systemie EcoTank trafił pod nasze redakcyjne strzechy. Dzięki temu mogliśmy go przetestować, a teraz dzielimy się z Wami naszymi spostrzeżeniami. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |