testowe Nikon D700 - superjakość w mniejszych wymiarach / TEST1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700.
1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700. Szczegółowo opisaliśmy ją w FK 7/08. Tym razem przedstawimy Państwu wyniki testu aparatu.
Od zewnątrz, pierwsze wrażenie, estetyka i ergonomia Rzadko kiedy bierzemy coś do ręki i wpadamy w zachwyt. To jest to, na co właśnie czekałem. W ten właśnie sposób należy się wyrazić o konstrukcji mechanicznej Nikona D700. Wszystkie elementy wykonane są wręcz perfekcyjnie. Nic nie skrzypi, nie przemieszcza się. Skrzyżowanie Nikona D3 z Nikonem D300 powiodło się.
Wszystko dobrze leży w ręku.Za estetykę wykonania dajemy 6 punktów. Za ergonomię przyznajemy Nikonowi D700 5,5 punktu, co należy rozumieć w ten sposób, że osobom o małych dłoniach aparat może wydawać się zbyt duży i zbyt ciężki. Natomiast dla pozostałych ten argument nie będzie istotny, i nie będą mieli do ergonomii aparatu żadnych zastrzeżeń. No może poza jednym, czasami nawet w tej klasie sprzętu przydałby się odchylamy ekran LCD, a najlepiej, żeby był obracany na przegubie – tak, jak to ma miejsce w Olympusie E3.
Dynamika rejestracji Pomiaru dynamiki rejestracji dokonaliśmy w redakcyjnym studiu przy świetle błyskowym generowanym z dwóch lamp Bowens Esprit 500 z softboksami firmy Elfo przy temperaturze otoczenia 22°C. Temperatura barwowa błysku, ustalona na podstawie pomiaru Colormeterem III F Minolty, wynosiła 4750 i 5130 K. Parametry ekspozycji ustawiane były wg pomiaru dokonanego światłomierzem Minolta Auto Meter IV F. Pliki rejestrowane były dla wartości ISO 200, czyli najniższej nominalnej w tym modelu Nikona; pominęliśmy ustawienie Lo (ISO 100). Analizowaliśmy pliki JPEG o najwyższej jakości, czyli najmniej skompresowane. Balans bieli w aparacie ustawiany był ręcznie. Wartości wyrażone w kelwinach dobrane były ręcznie na podstawie otrzymanych wyników pomiaru. Ustawione pokrętłem wartości dokorygowywane były za pomocą koła wyboru funkcji, w układzie ABGM (analogicznie jak w modelach D3 i D300). Wykres zamieszczony poniżej obrazuje otrzymane wyniki w zestawieniu z modelami D3 i D300. D700 charakteryzuje się podobnym zakresem dynamiki jak jej większy brat D3, wynoszącym 6˛ł EV. Jest ona bardziej przesunięta w kierunku prześwietlenia, tzn. poprawiono odwzorowanie szczegółów w światłach (pomiary dokonywane były z wyłączoną funkcją D-lighting). Przy wykonywaniu pomiaru dynamiki okazało się, że pomiar ekspozycji wykonany światłomierzem dla skrajnych wartoúci przysłony (f/22) trzeba było skorygować o ponad +˝ EV. Być może była to wina niepełnego domykania się przysłony w obiektywie 24-70 mm f/2,8, otrzymanym do testów.Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 26 ; Liczba tabel i ilustracji: 5 ; Liczba znaków: 12844 Wybierz formę płatności data dodania: 15-07-2009
godzina dodania: 00:01
odsłon: 4560
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |