testowe Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12ciąg dalszy...
Obraz zaszumienia obrazu przy standardowym ustawieniu odszumiania. Modelami Canona, Olympusa i Panasonika może z powodzeniem wykonywać fotografie do ISO 1600. W pozostałych: 3200. W wyjątkowych sytuacjach aparatami Fujifilm i Sony możemy pokusić się nawet na fotogerafowanie przy ISO 6400.
Odwzorowanie barwne Test odwzorowania barwnego sprawdziliśmy przy oświetleniu ciągłym o temperaturze 3000 K i 5400 K. Dla pierwszego typu oświetlenia wykonaliśmy zdjęcia przy automatycznym ustawieniu balansu bieli i przy definiowanym dla światła żarowego. Natomiast przy drugim typie oświetlenia przy automatycznym i definiowanym dla światła słonecznego. Przy świetle o niższej temperaturze barwowej zalecane jest stosowanie definiowanego ustawienia balansu bieli gdyż automat zawsze da w jakimś stopniu zażółcony obraz. I tak też jest na naszych zdjęciach testowych.
Wyniki testu balansu bieli wskazują na dosyć dobrą pracę balansu bieli wszystkich aparatów. Bardzo wyrównany poziom przedstawiają zdjęcia z Olympusa. Są one trochę niedoświetlone, gdyż w jego przypadku zmuszeni byliśmy korzystać z ustawień ekspozycji dobranych przez aparat (tryb Program). Pozostałe ustawienia były niedostępne w modelu przedprodukcyjnym.
Definiowane ustawienie przy 3000 K we wszystkich aparatach dało bardzo dobre wyniki. Automat najlepsze wyniki dał w aparacie Olympusa. Wyraźnie gorzej z balansem bieli poradziły sobie Canon, Fujifilm i Panasonic. Natomiast przy oświetleniu o temperaturze barwowej 5400 K zarówno automat, jak i definiowane ustawienie, sprawdzają się bardzo podobnie i dobrze. Tu nie mamy uwag do żadnego modelu. Teraz oceny. I tak: 5,75 punktu dla Olympusa, po 5,5 punktu dla Nikona i Sony, oraz po 5 punktów dla pozostałej trójki.
Możliwości multimedialne Testowane zaawansowane kompakty to nie tylko aparaty fotograficzne, ale również zaawansowane narzędzia do filmowania. Wszystkie umożliwiają nagrywanie filmów i to w rozdzielczości Full HD z 50 lub 30 progresywnymi klatkami na sekundę, z dźwiękiem stereofonicznym. Oczywiście w testowanych aparatach, oprócz złącza USB 2.0 High-Speed, zastosowano złącze HDMI typu C (z wyjątkiem Olympusa, w którym zastosowano mniejsze złącze typu D). Posłużyć może ono nam do odtwarzania zarejestrowanego materiału na telewizorze. A w przypadku aparatu Sony również do bezpośredniego podglądu obrazu rejestrowanego przez aparat. Także tylko ten aparat ma możliwość zastosowania wymiennie zamiast karty typu SD (pasującej do wszystkich tu wymienionych aparatów), kart dedykowanych do aparatów Sony czyli Memory Stick. Te dwa aspekty, plus wbudowany GPS, zadecydowały o przewadze tego modelu i przyznaniu mu w tej kategorii 5,75 punktu. Nikonowi (również za GPS) i Panasonikowi (za gniazdo zewnętrznego mikrofonu) podwyższamy punktację do 5,5 punktu, a pozostałym modelom przyznajemy po 5,25 punktu.
Producenci kompaktów prześcigają się w coraz ciekawszych filtrach, które można aplikować z poziomu aparatu. Powyżej prezentujemy efekty „wybrany kolor” (A) dostępny w testowanych Canonie, Nikonie i Sony, „odbicie” (B) dostępne w Olympusie oraz „fotografia otworkowa” (C) dostępna w Canonie, Olympusie, Panasoniku i Sony.
data dodania: 12-08-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 148397
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |