testowe Podwodne kompakty cz.1 - artykuł ukazał się w FK 7/2010ciąg dalszy...Samsung WP10
Wykonanie i obsługa
Systematyka obsługi nie różni się znacznie od tej znanej z innych (często bardziej zaawansowanych) kompaktów tego producenta. Przycisk Mode zastąpił w aparacie klasyczne pokrętło, które umożliwia szybką zmianę trybu pracy (tu do wyboru mamy inteligentną automatykę, program, scenę lub film). Najważniejsze parametry ekspozycji dobieramy za pomocą szybkiego menu wyświetlanego na ekranie. Można zaryzykować stwierdzenie, że Samsung jest najbardziej intuicyjny, a menu graficznie najładniejsze. Jedynym minusem jest niewielki i zbyt głęboko umieszczony (podobnie jak w Olympusie), a przez to niewygodny w obsłudze włącznik aparatu.
Pokrętło zmiany trybu pracy zastąpiono prostym menu, aktywowanym przyciskiem mode.
Możliwości fotograficzne Aparat wyposażono w standardowy, najczęściej stosowany w aparatach Samsunga 12-milionowy przetwornik CCD (1/2,33"), obsługujący ekwiwalenty czułości z przedziału ISO 80–3200. Optyka ST10 to, jak u konkurentów, 5-krotny zoom optyczny, ale rozpoczynający się wartością 36 mm zakres ogniskowych (36–180 mm dla małego obrazka) jest zdecydowanie mniej uniwersalny.
Aparat wygląda niepozornie. Dopiero uszczelki na zaślepkach zdradzają wodoodporność korpusu.
Oprócz 15 trybów tematycznych możemy skorzystać również z 11 wariantów kolorystycznych (w tym m.in. przeciwmgłowy zwiększający kontrast, własny RGB, umożliwiający precyzyjne skalibrowanie nowego profilu, chłodny, retro, czy negatyw) i dwóch kreatywnych trybów: winiety i rybie oko. Aparat może służyć również jako amatorska kamera HD, rejestrująca w rozdzielczości 1280×720 (HD), z częstotliwością 30 lub 15 kl./s.
WP10 to bardzo zgrabny i estetyczny kieszonkowiec.
Jakość zdjęć Przy pancernych i stosunkowo zaawansowanych konkurentach ST10 może i wygląda jak zabawka, ale pod względem jakości obrazu specjalnie im nie ustępuje. W studyjnych pomiarach (patrz. str. 36), do ISO 400, lepszy był tylko Olympus. Od tej wartości poziom szumów co prawda systematycznie rośnie, ale ich charakter jest dość „łagodny”. Patrząc na zdjęcia zauważymy, że przy ISO 800 i 1600, tam gdzie u konkurentów (zwłaszcza Olympusa i Panasonika) widać już wyraźne wielobarwne plamy, zakłócenia Samsunga są nadal jednorodne. Nieporozumieniem wydaje się tylko wartość ISO 3200, gdzie zakłócenia stają się nagle bardzo „agresywne”. Naszym zdaniem, lepiej było poprzestać na dobrym ISO 1600.
data dodania: 22-10-2010
godzina dodania: 12:06
odsłon: 43453
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |