testowe TEST: Sony A6300 jeszcze szybsza wersja pogromcy lustrzanek - artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016![]() ciąg dalszy...
System AF
Za detekcję fazową odpowiada 425 punktów AF obejmujących swoim zakresem 84% powierzchni kadru. Pola niebieskie oznaczają 169 punktów AF działających w oparciu o detekcję kontrastu (25+144 – każdy z 9 punktów centralnego pola AF zamienia się w 16 pól pomiarowych). W ustawianiu ostrości aparat wykorzystuje dwa systemy: detekcji fazy (pomarańczowa linia) i detekcji kontrastu (linia niebieska)
Tak jak w A6000, w A6300 czujniki AF oparte na detekcji
fazy współpracujący z dokładnym systemem AF opartym na detekcji
kontrastu. Z tym, że w A6300 mamy 169 takich pól (9 centralnych pól
systemu AF rozszerza się do 16 punktów AF), a w A6000 jest ich 25 [5].
Technologia High-density Tracking AF. Po lewej: obiekt został wykryty przez szerokie pole AF. Po prawej: wykrycie obiektu w kadrze powoduje lokalną aktywację punktów ostrości znajdujących się wokół wykrytego obiektu co umożliwia precyzyjniejsze ustawienie ostrości. Technologia ta umożliwiła zagęszczenie punktów AF 7,5× większe niż w A6000.
Zagęszczenie tych punktów jest 7,5 raza większe, niż
w modelu α6000. System ten sprawdza się przy wykonywaniu zdjęć seryjnych
z częstotliwością 11 kl./s, albo w nowym trybie zdjęć seryjnych
z częstotliwością 8 klatek na sekundę z podglądem na żywo na ekranie LCD
lub w wizjerze elektronicznym aparatu. W praktyce, o ile nasz obiekt
jest odpowiednio oświetlony i nie jest zbyt mały, to system ten działa
skutecznie. Z jednym małym wyjątkiem, aparat ma zbyt mały bufor pamięci,
żeby wykonywać tego typu serie zdjęć bez ograniczeń. Po zarejestrowaniu
serii musimy chwilę odczekać zanim aparat zapisze zdjęcia na karcie.
A chwila ta jest tym dłuższa im rejestrowane zdjęcia mają większą
rozdzielczość. Może być to trochę irytujące. I dlatego nie powinno się
porównywać tego parametru z osiągami profesjonalnych lustrzanek klasy
Canon EOS 1D-X Mark II, czy też Nikon D5.
Do doświetlenia portretów i ciemnych wnętrz można użyć takiej samej jak w A6000 wbudowanej lampy błyskowej [9]. Lampa aktywowana jest po wciśnięciu przycisku znajdującego się w górnej części tylnej ścianki korpusu.
Aparat może zapisywać zarówno pliki JPEG jak i RAW.
Bruksela nawet w nocy może wyglądać intrygująco. Dzięki czułości ISO 6400 i systemowi stabilizacji obrazu tego typu zdjęcia możemy wykonywać z ręki.
Wizjer
Pomiary W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetwornika, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy z użyciem testowej tablicy barwnej X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Ocenie zostały poddane pliki JPEG o najwyższej jakości.
Więcej o dynamice, odwzorowaniu barwnym, szumach, możliwościach edycyjnych i multimedialnych w dalszej części materiału.
Artykuł ukazał się w Foto-Kurierze 6/2016.
Tekst i zdjęcia niepodpisane: Krzysztof Patrycy Osoby, które mają wykupioną prenumeratę z dostępem do e-wydań mają dostęp również do wszystkich płatnych artykułów na www.foto-kurier.pl Wniesienie opłaty umożliwia Ci pełny dostęp do danego artykułu przez 2 dni. Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania tekstów i materiałów ilustracyjnych. Zamawiany artykuł zawiera: Liczba zdjęć: 15 ; Liczba tabel i ilustracji: 8 ; Liczba znaków: 22095 Wybierz formę płatności data dodania: 11-05-2017
godzina dodania: 11:30
odsłon: 18999
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. ![]() Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. ![]() Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |