testowe Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014ciąg dalszy...
W praktyce użyteczną wartością czułości w Canonie i w Nikonie, z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600, można się pokusić o ISO 3200, ale przy tej wartości zaczyna pojawiać się lekko widoczny szum. W Canonie po włączeniu redukcji standard szum przy ISO 3200 jest mało widoczny, a po włączeniu redukcji mocnej nieźle jest nawet przy ISO 6400. Jednak przy tych ustawieniach spada trochę szczegółowość obrazu. W Nikonie po włączeniu redukcji szum mało widoczny jest przy wartości nawet ISO 12 800. Jednak tak jak w Canonie straci na tym szczegółowość obrazu.
Za szumy przyznajemy po 5,25 punktu.
W obu przypadkach użyteczną wartością czułości z wyłączoną redukcją szumu, jest ISO 1600. Przy czułości ISO 3200 pojawia się lekko widoczny szum, ale nie ma dużej utraty szczegółów.
Możliwości multimedialne
Jak przystało na współczesne lustrzanki Canon EOS 1200D i Nikon D3300 nagrywają filmy (z dźwiękiem mono) w maksymalnej rozdzielczości Full HD (1920×1080 pikseli) z częstotliwością: Nikon – 60p/50p; Canon – 30/25 kl./s. Po obniżeniu rozdzielczości do HD (1280×720 pikseli) częstotliwość w Canonie wzrasta do 60 kl./s, w Nikonie zostaje bez zmian. Za możliwości multimedialne, w tej grupie produktów Canon otrzymuje 5, a Nikon 5,5 punktu.
Możliwości edycyjne W funkcjach edycyjnych Nikon D3300 zdecydowanie wyprzedza EOS-a 1200D, w którym oprócz możliwości obrócenia i zmiany rozmiaru zdjęcia, możemy użyć jedynie filtrów twórczych. Do wyboru mamy: ziarnisty czarno-biały, miękka ostrość, rybie oko, aparat zabawka [13] i miniatura.
data dodania: 22-12-2016
godzina dodania: 16:30
odsłon: 231198
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |