testowe Superzoomy (na wakacje i nie tylko) - pełny test opublikowany w FK 6/12![]() ciąg dalszy...Pod względem chwytności największe uwagi można mieć do Canona, gdyż jego uchwyt nie otrzymał gumowanej okładziny co w konsekwencji daje zdecydowanie mniej wygodną do trzymania konstrukcję. Kolejnym ważnym pod względem ergonomii parametrem jest obecność wizjera elektronicznego (brak jest go w Olympusie) oraz ruchomy ekran LCD (tu znowu Olympus odstaje od konkurencji). W modelach Canona i Panasonika jest on na przegubie (co jest ich bardzo dużym plusem), a w pozostałej trójce jest uchylny.
![]()
![]()
Kolejnym ergonomicznym aspektem jest zmiana ogniskowej. Tak jak wspomnieliśmy w Fujifilm mamy duży pierścień do ręcznej zmiany ogniskowej. W pozostałych modelach zmiana odbywa się na drodze elektrycznej poprzez przesuwanie dźwigni znajdującej się wokół spustu migawki obsługiwanej przez palec wskazujący fotografa. Jednak w modelach Nikona i Panasonika znajdziemy dodatkową dźwignię zmiany ogniskowej umieszczoną z lewej strony na korpusie obiektywu i obsługiwaną kciukiem podtrzymującej aparat lewej reki, a w Sony pierścień na obiektywie do „elektronicznej zmiany ogniskowej”. Ten dualizm dla części użytkowników może być przydatny i wygodny w szczególności przy filmowaniu. Ręczna zmiana ogniskowej w aparacie Fujifilm jest nie tylko szybka, ale też nie wpływa na zużycie akumulatorów. W pozostaych modelach niestety każda zmiana ogniskowej potrzebuje zasilania.
![]()
![]()
Spróbujmy podsumować nasze rozważania i ocenić testowane modele. Canon otrzymuje 4,75 punktu (mało pewnie leży w ręku ale ma ekran na przegubie); Fujifilm 5 punktów (pewny uchwyt, ale ekran odchylany, za to szybka ręczna zmiana ogniskowych); Nikon i Sony po 5 punktów (dobry uchwyt i dodatkowy przełącznik zmiany ogniskowej); Olympus 4,75 punktu (za dobry uchwyt i małe wymiary, jednak brak mu wizjera i ruchomego ekranu); Panasonic 5 punktów (za ekran na przegubie, dodatkowy przełącznik zooma, jednak ma zbyt małe wyprofilowanie dla kciuka na tylnej ściance).
![]()
Wśród testowanej szóstki jedynie Olympus ma nieruchomy ekran. Coraz popularniejsze stają się tryby do fotografowania zwierząt.
Intuicyjność obsługi Testowane modele przeznaczone są w większości przypadków dla świadomych ich możliwości odbiorców. Jednak nawet początkujący adepci fotografii nie powinni mieć problemów ze znalezieniem odpowiedniej funkcji czy ustawień. Z uwagi na szybki dostęp do podstawowych funkcji poprzez dodatkowe przyciski umieszczone po lewej stronie ekranu przyznajemy 5,25 pkt dla Fujifilm. Pozostałe modele otrzymują bardzo dobrą, 5-cio punktową notę.
![]()
Z testowanych aparatów jedynie HS30EXR ma slot kart pamięci umieszczony z boku korpusu (jak w lustrzankach). W tym przypadku po umieszczeniu aparatu na statywie nie ma kłopotu ze zmianą karty.
![]()
Dodatkowy przełącznik do zmiany ogniskowej znajdziemy na boku obiektywu Nikona i Panasonika.
Ekran Wszyscy producenci zastosowali ekrany LCD o przekątnej 3 cali (z wyjątkiem Canona, który ma przekątną 2,7 cala). Również w Canonie mamy do czynienia z najmniejszą jego rozdzielczością wynoszącą tylko 230 tys. punktów. Również w tym modelu w trudnych warunkach oświetleniowych obserwowaliśmy największe zaszumienie obrazu. Jednak na plus tego modelu przemawia zastosowanie przegubowego mocowania ekranu, tak samo jak w Panasoniku.
![]()
Umieszczony na przegubie ekran Canona to niewątpliwa zaleta tej konstrukcji.
data dodania: 12-08-2012
godzina dodania: 01:00
odsłon: 148395
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Właśnie zamierzam kupić wyżej wspomnianego Nikona 510p , dobrze , że w teście wypadł celująco...
Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. ![]() Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. ![]() Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |