testowe Sony Cyber-shot DSC-HX100V (test) - pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 9/2011ciąg dalszy...Dynamika rejestracji
Test dynamiki przetwornika wykonaliśmy z użyciem ww. tablicy barwnej, przy oświetleniu halogenowym 3000 K. Oprócz standardowego pomiaru wykonaliśmy również pomiary przy załączonej funkcji HDR.
Funkcja HDR nieco poszerza dynamikę zdjęć, ale nie należy oczekiwać cudów. Mała matryca w połączeniu z obowiązkowym wyostrzaniem oraz redukcją szumów, to „recepta” na gubienie detali w światłach.
Możliwości fotograficzne
W zakresie możliwości fotograficznych Sony Cyber-shot DSC-HX-100V błyszczy. Pełna gama trybów ekspozycji dla zaawansowanych użytkowników – P, S, A i M, plus ogrom dodatkowych możliwości, zarówno dla zupełnych fotoamatorów, jak i ambitnych użytkowników. Te ostatnie to idealne rozwiązanie dla osób mających wiedzę fotograficzną i dążących do uzyskania określonych efektów, ale nie posiadających specjalistycznych programów do obróbki zdjęć oraz/lub umiejętności korzystania z nich.
W Sony HX100V można tworzyć zarówno poziome, jak i pionowe panoramy, a także rozległe poziome panoramy łączone z pionowych kadrów.
Generalnie Sony nieźle sobie radzi ze sklejaniem panoram, ale czasem „gubi się” na powtarzających się podobnych lub ruchomych motywach, co na prezentowanym poniżej zdjęciu widać w odwzorowaniu chmur. Normalnie panoramujemy trzymając aparat w poziomie, ale jest też tryb rozległej panoramy, w którym Sony „zszywa” pionowe kadry w jeden obraz o imponującej rozdzielczości 42 mln pikseli.
HX100V dobrze sobie radzi ze sklejaniem statycznych panoram. Na powyższym zdjęciu mozna mieć zastrzeżenia jedynie do odwzorowania chmur.
Podobnie do HDR, rozmywanie tła jest jednym z trybów „tematycznych”. Tu objawia się właściwość obiektywu aparatu, z której zdają sobie sprawę jedynie osoby o sporej wiedzy fotograficznej: aby zbudować tak jasny obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych i małych gabarytach musi być oparty o konstrukcję obiektywu zmiennogoniskowego a nie prawdziwego zooma. Oznacza to, że nie „trzyma” on ostrości przy zmianie ogniskowej.
Przykład zastosowania trybu rozmywania tła w Sony HX100V.
W praktyce świetnie sprawdza się też stabilizacja obrazu, przy czym funkcję Active można śmiało zostawić włączoną na stałe. Gdy patrzymy na ogniskowe przeliczone jako ekwiwalent dla formatu 24x36 mm, niesamowite okazuje się to, przy jakich kombinacjach ogniskowej i czasu otwarcia migawki udaje się robić ostre zdjęcia.
Skuteczna stabilizacja umożliwia wykonywanie zdjęć z ręki o zmierzchu.
data dodania: 13-01-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 75301
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |