testowe Fujifilm FinePix X100 ( test) - nowy luksus, tylko dla wybranych - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 4/2011![]() ciąg dalszy...
Program P
![]()
W ten sposób dobrany program P możemy w razie potrzeby korygować. W tym celu obracamy tarczą sterowania albo naciskamy lewą lub prawą część pokrętła sterowania w górnej części korpusu, wybierając różne kombinacje czasu otwarcia migawki i wartości przysłony bez wpływu na poprawę ekspozycji (zmiana programu). Domyślne wartości można przywrócić, obracając pierścień regulacji przysłony lub pokrętło czasu otwarcia migawki w inne położenie, wyłączając aparat lub wybierając tryb odtwarzania. Zmiana programu nie jest dostępna w przypadku korzystania z lampy błyskowej.
![]() Ten fragment zdjęcia to idealny przykład potwierdzający zarówno bardzo dużą rozdzielczość obiektywu, jak i szeroki zakres dynamiczny matrycy.
Czas T
Czas B
![]() Opcjonalna lampa błyskowa EF-20
Tryb makro przykładowe zdjęcie pokazujące ładne rozmycie tła w trybie makro
Podczas fotografowania obiektów znajdujących się w odległości mniejszej niż 50 cm przy użyciu lampy błyskowej, na zdjęciach może być widoczny cień rzucany przez obiektyw. Wbudowana lampa błyskowa ładnie i delikatnie doświetla w trybie światła dopełniającego (fill-in), i dlatego możemy używać jej z powodzeniem również do makrofotografii (patrz zdjęcie żaby, powyżej lub str. 37).
![]() Przykład panoramy (120 stopni) wykonanej za pomocą aparatu ustawionego w poziomie o wymiarach 5120×1440 pikseli.
Zdjęcia panoramiczne
Podczas rejestracji nie ma potrzeby przytrzymywania spustu migawki. Aparat sam zakończy proces nagrywania panoram po osiągnięciu wybranego wcześniej kąta. Co ważne, ekspozycja panoramy jest wyznaczana na podstawie pierwszego kadru i dlatego powinniśmy dobierać do panoram motywy o dość zrównoważonym oświetleniu. Oczywiście panorama wyjdzie nam dobrze, jeśli nie będzie na niej poruszających się obiektów. Nawet silny chwilowy podmuch wiatru może wprowadzić zakłócenia w rejestracji zdjęcia.
![]() Przykład panoramy wykonanej przy pionowym ustawieniu aparatu. Podmuch wiatru, wprawiając flagi w ruch, zakłócił prawidłową rejestrację obrazu. (5120×2160 pikseli)
Zdjęcia seryjne
data dodania: 30-08-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 55370
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco Trochę jakby oceniać limuzynę dla VIP-ów, że brak bagażnika na rower. W tej klasie cenowej i funkcjonalnej "możliwości edycyjne" i "możliwości multimedialne" są bez znaczenia. Nabywca takiego sprzętu ma do tamtych "możliwości" inny, bardziej dostosowany sprzęt. Tu ma być jakość i ergonomia.
Nie na miejscu porównanie ze sprzętem z zupełnie innej klasy, jak Canon G - jakby niewymienność obiektywu była aż tak istotną cechą na tle innych właściwości.
Trzeba przyjąć do wiadomości, że w zakresie szerszych kątów matryca nie zachowuje się jak film i podziały z czasów analogowej fotografii są nieaktualne.
Albo silny retrofocus z konsekwencjami kompromisowej jakości i dużą długością układu aparat-obiektyw, przy czym lustro lub jego brak i tak nie ma znaczenia, albo nierozłączna para sensor-obiektyw i poręczne gabaryty układu oraz bezkompromisowa jakość optyczna.
Dotychczas w wersji cyfrowej nikt nie oferował czegoś o takich walorach jak ten Fuji - z wyjątkiem najdroższego i w ogóle naj dalmierzowca " L".
Teraz jest i to w cenie mniejszej niż sam obiektyw o cechach w miarę porównywalnych do powyższego dalmierzowca, do tego z migawką centralną, czym się nawet ten "naj" pochwalić nie może.
Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Szczęśliwa siódemka w EISA MAESTRO 2025 "Życie ulicy". Zagłosuj na zwycięzcę polskiej edycji. 15 maja zakończyło się przyjmowanie prac na pierwszy, krajowy etap konkursu EISA MAESTRO 2025 pt. "Życie ulicy". Wśród licznie nadesłanych serii zdjęć było bardzo dużo ciekawych serii ukazujących niezwykłe oblicza ulic na cąłym świecie. Wstępnie wybraliśmy szczęśliwą siodemke. Prezentujemy, w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów, naszym zdaniem, najciekawsze serie. Wśród nich jest zwycięzca krajowej edycji EISA MAESTRO 2025, który weźmie udział w międzynarodowym finale. Najlepsze 3 serie z zaprezentowanych będą opublikowane w jednym z najbliższych wydań Foto-Kuriera (patrz regulamin). Które zdjęcia są Waszym zdaniem najlepsze? Prosimy o komentarze i oddawanie głosów na najlepsze prace. Państwa głos będzie brany pod uwagę przy wyborze. Głosowanie jest anonimowe. Każdy z Państwa może oddać jeden głos z jednego urządzenia. Ostatni głos będzie można oddać 10 czerwca 2025 r. o godzinie 23.59. ![]() Grand Press Photo 2025 i tytuł zdjęcia roku dla pracy Katarzyny Ewy Żak Katarzyna Ewa Żak jest autorką Zdjęcia Roku w XXI edycji konkursu Grand Press Photo, organizowanego przez Fundację Grand Press. Gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 29 maja 2025 r. w godzinach wieczornych w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |