testowe Fujifilm FinePix X100 ( test) - nowy luksus, tylko dla wybranych - pełna wersja artykułu opublikowanego w FK 4/2011ciąg dalszy...
Program P
W ten sposób dobrany program P możemy w razie potrzeby korygować. W tym celu obracamy tarczą sterowania albo naciskamy lewą lub prawą część pokrętła sterowania w górnej części korpusu, wybierając różne kombinacje czasu otwarcia migawki i wartości przysłony bez wpływu na poprawę ekspozycji (zmiana programu). Domyślne wartości można przywrócić, obracając pierścień regulacji przysłony lub pokrętło czasu otwarcia migawki w inne położenie, wyłączając aparat lub wybierając tryb odtwarzania. Zmiana programu nie jest dostępna w przypadku korzystania z lampy błyskowej.
Ten fragment zdjęcia to idealny przykład potwierdzający zarówno bardzo dużą rozdzielczość obiektywu, jak i szeroki zakres dynamiczny matrycy.
Czas T
Czas B
Opcjonalna lampa błyskowa EF-20
Tryb makro przykładowe zdjęcie pokazujące ładne rozmycie tła w trybie makro
Podczas fotografowania obiektów znajdujących się w odległości mniejszej niż 50 cm przy użyciu lampy błyskowej, na zdjęciach może być widoczny cień rzucany przez obiektyw. Wbudowana lampa błyskowa ładnie i delikatnie doświetla w trybie światła dopełniającego (fill-in), i dlatego możemy używać jej z powodzeniem również do makrofotografii (patrz zdjęcie żaby, powyżej lub str. 37).
Przykład panoramy (120 stopni) wykonanej za pomocą aparatu ustawionego w poziomie o wymiarach 5120×1440 pikseli.
Zdjęcia panoramiczne
Podczas rejestracji nie ma potrzeby przytrzymywania spustu migawki. Aparat sam zakończy proces nagrywania panoram po osiągnięciu wybranego wcześniej kąta. Co ważne, ekspozycja panoramy jest wyznaczana na podstawie pierwszego kadru i dlatego powinniśmy dobierać do panoram motywy o dość zrównoważonym oświetleniu. Oczywiście panorama wyjdzie nam dobrze, jeśli nie będzie na niej poruszających się obiektów. Nawet silny chwilowy podmuch wiatru może wprowadzić zakłócenia w rejestracji zdjęcia.
Przykład panoramy wykonanej przy pionowym ustawieniu aparatu. Podmuch wiatru, wprawiając flagi w ruch, zakłócił prawidłową rejestrację obrazu. (5120×2160 pikseli)
Zdjęcia seryjne
data dodania: 30-08-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 54652
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco Trochę jakby oceniać limuzynę dla VIP-ów, że brak bagażnika na rower. W tej klasie cenowej i funkcjonalnej "możliwości edycyjne" i "możliwości multimedialne" są bez znaczenia. Nabywca takiego sprzętu ma do tamtych "możliwości" inny, bardziej dostosowany sprzęt. Tu ma być jakość i ergonomia.
Nie na miejscu porównanie ze sprzętem z zupełnie innej klasy, jak Canon G - jakby niewymienność obiektywu była aż tak istotną cechą na tle innych właściwości.
Trzeba przyjąć do wiadomości, że w zakresie szerszych kątów matryca nie zachowuje się jak film i podziały z czasów analogowej fotografii są nieaktualne.
Albo silny retrofocus z konsekwencjami kompromisowej jakości i dużą długością układu aparat-obiektyw, przy czym lustro lub jego brak i tak nie ma znaczenia, albo nierozłączna para sensor-obiektyw i poręczne gabaryty układu oraz bezkompromisowa jakość optyczna.
Dotychczas w wersji cyfrowej nikt nie oferował czegoś o takich walorach jak ten Fuji - z wyjątkiem najdroższego i w ogóle naj dalmierzowca " L".
Teraz jest i to w cenie mniejszej niż sam obiektyw o cechach w miarę porównywalnych do powyższego dalmierzowca, do tego z migawką centralną, czym się nawet ten "naj" pochwalić nie może.
Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |