testowe Sierpniowa rewolucja nowe Sony A33 i Sony A55 też kręcą w full HD - test opublikowany w FK 9/2010ciąg dalszy...A55 wyposażono w precyzyjny, elektroniczny wizjer o rozdzielczości efektywnej 1,15 mln punktów, który pokrywa 100% kadru. Użytkownik ma możliwość błyskawicznego sprawdzenia w wizjerze lub na ekranie LCD, jaki wpływ na obraz mają wprowadzone korekty naświetlenia, głębi ostrości i kolorystyki. W komponowaniu ujęcia pomaga dodatkowo możliwość wyświetlenia w wizjerze i na ekranie LCD różnych siatek linii pomocniczych, jak również wspomnianej wcześniej poziomnicy cyfrowej. Pierwsze wrażenie wynikające z kontaktu z wizjerem jest… dziwne. Obraz w nim widziany sprawia wrażenie zbyt mało kontrastowego. Jednak po godzinie kadrowania za jego pomocą nasze negatywne wrażenie znika. Po prostu oko przyzwyczaja się, a robi to tym szybciej, że obraz w wizjerze odświeżany jest do 60 razy na sekundę. W dobrych warunkach oświetleniowych nie zauważymy różnicy w korzystaniu z wizjera elektronicznego w porównaniu z wizjerem optycznym konsumenckich lustrzanek. Nie smuży on i nie opóźnia odświeżania obrazu. Jednak gdy znajdziemy się w miejscu z ciemniejszym oświetleniem, to niestety obraz w wizjerze ulega wzmocnieniu, i automatycznie pojawiają się szumy i zakłócenia. W tym przypadku lepiej jest korzystać z ekranu LCD.
Technologia półprzezroczystego lustra eliminuje
problem drgającego lustra podczas wykonywania zdjęć seryjnych. Dzięki
temu system AF może działać znacznie szybciej.
Podczas pracy aparatem w studio w trybie ręcznego doboru parametrów ekspozycji (M) obraz na ekranie LCD ściemnia się proporcjonalnie do naszych ustawień. W konsekwencji może to doprowadzić do jego całkowitego wygaśnięcia, zaciemnienia, co uniemożliwi nam kadrowanie. W tej sytuacji należy odchylić wbudowaną lampę błyskową, i wtedy automatycznie pojawi nam się obraz na ekranie LCD. Tego typu problem ma również Samsung NX. Olympusy PEN mają opcję przełączania rodzaju wyświetlania, a w Panasonikach ten problem rozwiązano na drodze automatycznej.
A55 współpracuje z całą gamą przeszło 30 wymiennych obiektywów z mocowaniem a i jest wyposażony w stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE. Ten ostatni kompensuje drgania przy zdjęciach z ręki, pozwalając wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 4 stopnie w stosunku do standardowo zalecanej wartości.
Na korpusie A55 nie ma zbyt wielu przycisków. To dobrze, fotoamatorzy nie przestraszą się go.
Podobnie jak Neksy, tak i A55 wyposażony jest w tryb panoramy 3D. Panoramy te można wyświetlać na każdym telewizorze zgodnym z technologią 3D. Model SLT-A55 jest pierwszym aparatem Sony z rodziny a wyposażonym w moduł GPS, umożliwiający zapis danych geolokalizacyjnych w obrazach i ujęciach filmowych. Wreszcie nie trzeba kupować dodatkowych akcesoriów.
Wbudowany GPS przypadnie do gustu podróżującym
Mówiąc o możliwościach fotograficznych, nie sposób nie wspomnieć o nowej matrycy CMOS Exmor™ APS HD o efektywnej liczbie pikseli 16,2 mln. Jej zastosowanie w połączeniu z systemem odszumiania analogicznym do występującego w lustrzankach profesjonalnych Sony umożliwiło zastosowanie szerokiego zakresu czułości nominalnych od ISO 100 do ISO 12 800, z możliwością rozszerzenia do ISO 25 600. Daje to większe możliwości twórczej ekspresji zarówno początkującym użytkownikom, jak i pasjonatom fotografii. W tym momencie warto jeszcze zwrócić uwagę na tryb redukcji szumu z wykorzystaniem wielu klatek.
10 kl./s – i znów udało się uchwycić „płaczącego” motocyklistę.
data dodania: 25-03-2011
godzina dodania: 13:45
odsłon: 41492
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |