Wydania FK: 176,
publikacje: 9339,
wydarzenia: 2235,
opisy i testy: 2129,
galerie zdjęć: 300265,
użytkownicy: 9918
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Canon EOS R3 - wyścig po najlepsze kadry trwa - test z Foto-Kuriera 8-9/22, zobacz też zdjęcia z mundialu w Katarze
ciąg dalszy...
Szumy
Pod względem poziomu, szumów Canon EOS R3 wygląda naprawdę przyzwoicie, nawet przy wyższych czułościach ISO.
Możliwości edycyjne
Aparat, tak jak EOS R5 ma wbudowane funkcje przetwarzania i edycji obrazów RAW. Nie ma natomiast wyciągniętego na wierzch przycisku Creative Photo, który uruchamiał w 5D Mark IV funkcję odtwarzania porównawczego: dwa obrazy są wyświetlane obok siebie, umożliwiając przeglądanie, powiększanie i porównywanie jakości zdjęć o różnej ekspozycji. Nadal obecna jest wbudowana funkcja oceny zdjęć za pomocą specjalnego przycisku RATE (7) ułatwiającego segregowanie fotografii przed przystąpieniem do końcowej obróbki. Nadal nie znajdziemy w aparacie żadnych filtrów efektowych dostępnych np. w Nikonach D800 - D850 oraz w Nikonach Z 6 - Z 7II. Można przekonwertować plik RAW na HEIF i HEIF na JPEG, a także zmienić rozmiar zdjęcia oraz wykadrować je i wybrać opcje kolekcjonowania zdjęć do fotoksiążki.
Wizjer
Canon EOS R3 ma wysokiej jakości, wolny od efektu blackout (czarnej ramki), wizjer elektroniczny EVF OLED o przekątnej 0,5” i o rozdzielczości 5,76 mln punktów (1600 x 1200). Szkoda, że wizjer i ekran nie są wykonane w tej samej technologii, wtedy łatwiej byłoby opanować różnice kolorystyczne między jednym, a drugim, ale z tego co wiemy żaden z producentów aparatów nie zdobył na takie rozwiązanie. Wizjer cechuje małe opóźnienie i częstotliwość odświeżania do 120 kl./s w pełnej rozdzielczości, zapewniając doświadczenie zbliżone do wizjera optycznego. Obok nowej symulacji celownika optycznego OVF (w tej opcji obraz jest mniej kontrastowy i nie ma uwzględnionych zmian wprowadzonych w procesie rejestracji, bardzo przypomina to co widzą nasze oczy bezpośrednio) View Assist, wizjer wyświetla bogatsze tony i ma większy zakres dynamiczny. Punkt oczny wynosi 23 mm. Możemy wprowadzić korekcję dioptryczną na poziomie od -4 do +2 m-1(dioptrii). Regulacja ta odbywa się szybko, jednoznacznie i skutecznie za pomocą pokrętła umieszczonego z prawej strony wizjera.
Ekran
Canon EOS_R3 ma nowy ekran LCD 3,2”, w pełni dotykowy (można na nim przeglądać zdjęcia tak jak na smartfonach), zamocowany na przegubie (Vari-Angle), ma prawie 2 razy większą rozdzielczość niż w R5 (2,1 mln) - 4,1 mln punktów. Zmiana ta umożliwiła wyświetlanie jeszcze większej liczby szczegółów, jak również stwarza możliwość wyboru różnych kątów i perspektyw fotografowania dzięki możliwości odchylania i obracania. Dzięki osadzeniu ekranu na przegubie trudniej jest też go zniszczyć podczas transportu.
Możliwości multimedialne
Canon EOS R3 umożliwia rejestrację filmów w rozdzielczości 6K 60p RAW, zapewniającej o 50 procent więcej szczegółów niż 4K. Aparat nie rejestruje materiałów w 8K. Dzięki formatowi plików 6K CRM RAW ekspozycję i balans bieli można korygować ex post w celu zapewnienia lepszej reprodukcji obrazu. Materiał 4K do 60p jest nadpróbkowany z 6K, co gwarantuje najwyższą możliwą jakość filmowania w 4K. Canon EOS R3 jest idealny do filmowania szybkich, dynamicznych dyscyplin sportu dzięki nagrywaniu w 4K 120p, co umożliwia uzyskanie wysokiej jakości obrazów 4K podczas filmowania w zwolnionym tempie. Obecnie można nagrać do 6 godzin standardowego materiału wideo lub 1,5 godziny o wysokiej szybkości klatek 119,88/100p.
By zmniejszyć wielkość plików i przyspieszyć pracę nad materiałem, rejestracja w formatach CRM light lub MP4 możliwa jest w opcjach All-I, IPB lub lżejszej IPB light, co daje użytkownikom wybór w zakresie szybkości transmisji oraz dostosowania materiału do ich potrzeb i pojemności posiadanych nośników. Podwójne gniazdo kart, obejmujące gniazdo na karty SD/SDHC i UHS-II i ultraszybkie karty CFexpress typu B, umożliwiają nagrywanie filmów 6K RAW i obsługują jednoczesne nagrywanie na dwie karty w formacie MP4, zapewniając bezpieczną kopię zapasową ważnych materiałów.
Format Canon LOG 3 umożliwia 10-bitowe nagrywanie wewnętrzne w celu uzyskania większego zakresu dynamicznego lub 10-bitowego HDR PQ, co minimalizuje potrzebę edycji lub gradacji materiału w postprodukcji. Aparat Canon EOS R3 ma nową wielofunkcyjną stopkę, jest on również kompatybilny z nowym kierunkowym mikrofonem stereofonicznym Canon DM-E1D (zasilanym z kamery i wykorzystującym przetwarzanie cyfrowe) oraz adapterem TEAC Tascam CA-XLR2d-C XLR, umożliwiającym zapis dwukanałowy za pomocą profesjonalnych mikrofonów XLR.
5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos.
4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland
National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała
Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów.
26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024