testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17![]() ciąg dalszy...
![]() Zamocowany ekran na przegubie ułatwia fotografowanie z poziomu kolan bez konieczności klękania przed motywem zdjęciowym. fot. K. Patrycy
Standardowa procedura Multi Process NR (Noise Reduction, redukcja szumów) została ulepszona do technologii High Precision Multi Process NR. Tym samym czterokrotnie wzrosła dokładność identyfikacji zakłóceń przy zachowaniu szczegółów obrazu po przeprowadzonej redukcji szumów. W efekcie możliwe jest wykonywanie wyraźnych zdjęć z wysoką czułością, sięgającą maks. ISO 25600 (patrz dalej).
![]() Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/60 s; ISO 1600; f/4; f=12 mm. fot. K. Patrycy
System AF
![]()
Użytkownicy mogą stworzyć grupę złożoną z 225 obszarów ogniskowania, dowolnie przenosząc ją lub zmieniając jej wielkość odpowiednio do kompozycji. Przy użyciu nowo zastosowanego joysticka umieszczonego w miejscu spoczywania kciuka na korpusie można łatwo sterować wszystkimi czynnościami związanymi z ogniskowaniem bez odrywania wzroku od fotografowanego przedmiotu, nawet w przypadku korzystania z wizjera LVF lub zdjęcia palca z przycisku migawki. Aparat wyposażono w niestandardowe ustawienia autofocusu, przy użyciu których użytkownik może definiować czułość autofocusu, czułość przełączania obszaru autofocusu oraz poziom predykcji/przewidywania ruchomego obiektu. Dla najczęściej występujących sytuacji dostępne są cztery zestawy zdefiniowanych z góry parametrów. * Technologia DFD (Depth From Defocus (czyli uzyskanie głębi obrazu dzięki zmniejszeniu ostrości) oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie 2 zdjęć z różnymi poziomami ostrości. Równocześnie odbywa się szybkie porównanie danych z charakterystyką optyczną aktualnie wykorzystywanego obiektywu. Zastosowanie przez Panasonic połączenia autofocusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD (Depth From Defocus) zostało w LUMIX GH5 udoskonalone pod względem wychwytywania i śledzenia ruchomego obiektu poprzez kompleksowe analizowanie jego kształtu, wielkości, a nawet ruchu.
Aparat ma wszystkie typowe dla lustrzanek tryby P, A, S, M, które wspomagane są nowymi funkcjami opisywanymi obok.
![]() LUMIX GH5 ma 5-osiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2
LUMIX GH5 ma pięcioosiowy podwójny stabilizator obrazu typu 2, udoskonalony z myślą o jeszcze wyraźniejszym i skuteczniejszym eliminowaniu rozmycia. Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (dwuosiowej technologii Optical Image Stabilizer) i stabilizacji obrazu w korpusie (pięcioosiowej technologii Body Image Stabilizer) kompensuje nawet znaczne ruchy, które wcześniej uniemożliwiały kontrolę. Niezwykle precyzyjny czujnik żyroskopowy w aparacie LUMIX GH5 steruje kompensacją stabilizacji optycznej (OIS) i stabilizacji w korpusie (BIS). Odbywa się to poprzez analizę ogniskowej i warunków fotografowania, która pozwala używać czasów naświetlania dłuższych nawet o 5 wartości. Dzięki maksymalnemu wykorzystaniu możliwości technologii stabilizacji OIS i BIS aparat wykonuje bardzo dobre zdjęcia nie tylko z obiektywem szerokokątnym, ale także z teleobiektywem. Bardzo dobrze radzi sobie też w niekorzystnych warunkach, np. w nocy lub kiedy urządzenie trzymane jest tylko jedną ręką.
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 13397
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. ![]() Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. ![]() Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |