Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22

ciąg dalszy...

 

Sony A7R V

Ale dodatkowo, wzorem aparatu Panasonic Lumix S1H, zachowano możliwość odchylenia ekranu do góry i w dół wzorem z A7R IV. I tu ważna uwaga. W przeciwieństwie do najnowszych modeli bezlusterkowych Canona ekran osadzony na przegubie otwiera się o pełny kąt 180 stopni, zachowując pełną równoległość do położenia matrycy. W nowych Canonach kąt ten jest nieco mniejszy i wynosi ok. 176°, przez co, co prawda, ładnie wkomponowuje się on w linię wzorniczą aparatu, ale w pewnych sytuacjach może być jego używanie lekkim dyskomfortem dla użytkownika.


Z prawej strony A7R V znajdziemy powiększoną pokrywę dwóch gniazd kart pamięci z wygodniejszym w obsłudze zamknięciem z dodatkowym zabezpieczeniem przed przypadkowym otwarciem, ale niestety zniknęło stąd złącze NFC, choć przy działającym poprawnie bluetoothie faktycznie może ono okazać się zbędne.

 

Sony A 7R V

Lewa strona korpusu skrywa analogiczne jak w A7R IV gniazda i złącza z tym, że tym razem złącze HDMI (5) jest pełnowymiarowe. I to duży plus tej konstrukcji głównie z punktu widzenia filmujących, ale też oglądającym zdjęcia na ekranie TV i monitorów bezpośrednio z aparatu to rozwiązanie przypadnie też do gustu.

 

Zmodernizowana, w stosunku do A7R IV konstrukcja Sony A7R V jest pyło i bryzgoszczelna, ale jak zwykle nie zaleca się kąpieli z aparatem w wodzie i „tarzania się z nim w piasku”. Aparat ma wytrzymałą obudowę wykonaną ze stopu magnezu oraz liczne ulepszenia i uszczelnienia zwiększające niezawodność pracy w trudnych warunkach. Oczywiście każde ze złącz zabezpieczone jest osłoną wykonaną z tworzywa sztucznego.

Sony A7R V od tyłu

Korpus aparatu zmatowiono, tak jak A7R IV, lakierem proszkowym. Niestety ta powłoka „przyciąga” wszystkie pyłki z okolicy. Wspomniany wcześniej uchwyt z prawej strony, tak jak w A7R IV został pokryty gumowaną okładziną imitującą skórę. Ogólne wrażenie na temat A7R V, tak jak i w A7R IV, jest pozytywne, ale zmatowienie lakieru, tak jak i w przypadku A7R IV, nie do końca przemawia do naszego poczucia estetyki. Wprowadzenie opisanych powyżej zmian w budowie korpusu miało też bez wątpienia wpływ na poprawę ergonomii korpusu w stosunku do poprzednika Sony A7R V. Z drugiej strony szkoda, że zabrakło skali kompensacji wyciągniętej na górę korpusu.

Ekran Sony A7R V


Intuicyjność obsługi

W tym przypadku, podobnie jak w testowanym Sony A7R IV, nie mamy większych uwag.

Nowe Menu A7R V
 

Na poprawę intuicyjności obsługi w stosunku do poprzednika ma bez wątpienia wpływ, nowe, czytelniejsze i bardziej intuicyjne w obsłudze Menu (6) oraz w pełni dotykowy ekran LCD (patrz dalej). Za drobny minus należy poczytać wspomniany wcześniej brak wyciągniętej na wierzch skali korekty ekspozycji.


Sony A7R V - Detekcja Samolotów


Możliwości fotograficzne



Ulepszony system AF


Sony A7R V - rozpoznawanie sylwetki
System AF Sony A7R V oparty został na nowo opracowanym procesorze SI, który dzięki pogłębionemu uczeniu umożliwia zaawansowane rozpoznawanie obiektów. Najnowocześniejsza technologia SI, precyzyjnie oszacowująca położenie ludzi, znacznie poprawia dokładność rozpoznawania obiektów (infografika obok) i umożliwia pełne wykorzystanie rozdzielczości aparatu. Lista kategorii obiektów rozpoznawanych przez sztuczną inteligencję powiększyła się między innymi o pojazdy, ptaki, owady, samochody, samoloty i pociągi.

 

Sony A7R V to również pierwszy aparat z serii 7R, w którym pojawiły się różne funkcje cenione już przez użytkowników innych aparatów Sony Alfa:

• Ciągłe śledzenie w czasie rzeczywistym (Opcja [Śledzenie] w menu. Z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, w tym maszynowego samouczenia się – ciekawe jak to się sprawdzi w dłuższym wymiarze czasu)

System AF z detekcją fazy - Sony A7R V

• Szybszy, dokładniejszy system AF gęsto pokrywający rozległą strefę. Teraz mamy 693 pola AF (7) z detekcją fazy vs 567 w Sony A7R IV. Strefy te pokrywają ok. 86% powierzchni kadru, a w przypadku przejścia na APS-C jest to 90%.

• Zdjęcia seryjne z częstotliwością do 10 kl./s ze śledzeniem ostrości i ekspozycji

• Ciche zdjęcia bez wibracji z częstotliwością do 7 kl./s (trybie zdjęć seryjnych „Hi+”).

• Rejestracja do 583 obrazów RAW z kompresją w trybie zdjęć seryjnych z dużą szybkością (W przypadku użycia karty pamięci CFexpress typu A Sony CEA-G160T. Tryb zdjęć seryjnych Hi+. Rzeczywista liczba zdjęć zależy od warunków fotografowania.)


System regulacji ostrości aparatu A7R V obejmuje funkcje pomagające uzyskać wysoką rozdzielczość. Należy do nich funkcja Full-time DMF (stale działająca bezpośrednia ręczna regulacja ostrości – z wyjątkiem obiektywów Sony E PZ 16–50 mm f/3,5–5,6 OSS i E 18–200 mm f/3,5–6,3 OSS LE oraz wszystkich obiektywów z mocowaniem typu A. Funkcja Full-time DMF nie działa podczas zdjęć seryjnych w trybie AF-C lub AF-A (z wyjątkiem Lo) oraz gdy w trybie AF-C używany jest obiektyw SEL70200GM.) oraz bracketing ostrości (Nie są obsługiwane obiektywy z mocowaniem typu A) — bardzo oczekiwana funkcja umożliwiająca stosowanie techniki focus stacking.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 27-05-2024
 
godzina dodania: 16:50
 
odsłon: 5909
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23
fotografia
Test drukarki Canon SELPHY CP1500 - do szybkich wydruków fotograficznych, artykuł z Foto-Kuriera 1-2/23


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.070) / 0.061

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |