testowe TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22![]() ciąg dalszy...
![]() Ale dodatkowo, wzorem aparatu Panasonic Lumix S1H, zachowano możliwość odchylenia ekranu do góry i w dół wzorem z A7R IV. I tu ważna uwaga. W przeciwieństwie do najnowszych modeli bezlusterkowych Canona ekran osadzony na przegubie otwiera się o pełny kąt 180 stopni, zachowując pełną równoległość do położenia matrycy. W nowych Canonach kąt ten jest nieco mniejszy i wynosi ok. 176°, przez co, co prawda, ładnie wkomponowuje się on w linię wzorniczą aparatu, ale w pewnych sytuacjach może być jego używanie lekkim dyskomfortem dla użytkownika.
![]()
Lewa strona korpusu skrywa analogiczne jak w A7R IV gniazda i złącza z tym, że tym razem złącze HDMI (5) jest pełnowymiarowe. I to duży plus tej konstrukcji głównie z punktu widzenia filmujących, ale też oglądającym zdjęcia na ekranie TV i monitorów bezpośrednio z aparatu to rozwiązanie przypadnie też do gustu.
Zmodernizowana, w stosunku do A7R IV konstrukcja Sony A7R V jest pyło i bryzgoszczelna, ale jak zwykle nie zaleca się kąpieli z aparatem w wodzie i „tarzania się z nim w piasku”. Aparat ma wytrzymałą obudowę wykonaną ze stopu magnezu oraz liczne ulepszenia i uszczelnienia zwiększające niezawodność pracy w trudnych warunkach. Oczywiście każde ze złącz zabezpieczone jest osłoną wykonaną z tworzywa sztucznego.
![]() Korpus aparatu zmatowiono, tak jak A7R IV, lakierem proszkowym. Niestety ta powłoka „przyciąga” wszystkie pyłki z okolicy. Wspomniany wcześniej uchwyt z prawej strony, tak jak w A7R IV został pokryty gumowaną okładziną imitującą skórę. Ogólne wrażenie na temat A7R V, tak jak i w A7R IV, jest pozytywne, ale zmatowienie lakieru, tak jak i w przypadku A7R IV, nie do końca przemawia do naszego poczucia estetyki. Wprowadzenie opisanych powyżej zmian w budowie korpusu miało też bez wątpienia wpływ na poprawę ergonomii korpusu w stosunku do poprzednika Sony A7R V. Z drugiej strony szkoda, że zabrakło skali kompensacji wyciągniętej na górę korpusu.
![]()
![]() Na poprawę intuicyjności obsługi w stosunku do poprzednika ma bez wątpienia wpływ, nowe, czytelniejsze i bardziej intuicyjne w obsłudze Menu (6) oraz w pełni dotykowy ekran LCD (patrz dalej). Za drobny minus należy poczytać wspomniany wcześniej brak wyciągniętej na wierzch skali korekty ekspozycji.
![]()
![]()
Sony A7R V to również pierwszy aparat z serii 7R, w którym pojawiły się różne funkcje cenione już przez użytkowników innych aparatów Sony Alfa:
![]() • Szybszy, dokładniejszy system AF gęsto pokrywający rozległą strefę. Teraz mamy 693 pola AF (7) z detekcją fazy vs 567 w Sony A7R IV. Strefy te pokrywają ok. 86% powierzchni kadru, a w przypadku przejścia na APS-C jest to 90%.
• Zdjęcia seryjne z częstotliwością do 10 kl./s ze śledzeniem ostrości i ekspozycji
• Ciche zdjęcia bez wibracji z częstotliwością do 7 kl./s (trybie zdjęć seryjnych „Hi+”). • Rejestracja do 583 obrazów RAW z kompresją w trybie zdjęć seryjnych z dużą szybkością (W przypadku użycia karty pamięci CFexpress typu A Sony CEA-G160T. Tryb zdjęć seryjnych Hi+. Rzeczywista liczba zdjęć zależy od warunków fotografowania.)
data dodania: 27-05-2024
godzina dodania: 16:50
odsłon: 7455
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |