testowe Panasonic Lumix GH5 - sprawdzamy przyczyny sukcesu rynkowego - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/17Kiedy podczas Photokiny 2016 zapowiedziano premierę Panasonica GH5 na początek roku 2017 (4 stycznia) większość z kilkuset zgromadzonych na sali dziennikarzy z całego świata wiedziała już, że będzie to model skazany na sukces. Z niecierpliwością świat fotograficzny, a filmowy w szczególności czekał na rynkowy debiut GH5, który okazał się, jak pisaliśmy już wielokrotnie, sukcesem nie tylko na naszym rynku. Wielokrotnie opisywaliśmy ten model pod różnymi względami. W końcu przyszedł czas na jego pełny test. Aparat otrzymał prestiżową nagrodę EISA 2017–2018.
Panasonic GH5 + LEICA DG SUMMILUX 15 mm f1,7. Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 200; f/5; f=15 m; fot. K. Patrycy
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
W górnej części korpusu umieszczono, z prawej strony wizjera elektronicznego, solidnie wykonane pokrętło zmiany trybów pracy, a z lewej analogiczne tylko o ok. 50% mniejsze pokrętło wyboru m.in. częstotliwości fotografowania, samowyzwalacza, poklatkowej ekspozycji i trybu 6K PHOTO [1A]. Na górną część korpusu są też wyciągnięte przyciski funkcyjne umożliwiające szybką zmianę balansu bieli, wybór ISO, kompensację ekspozycji oraz przycisk funkcyjny Fn1 [2], któremu, podobnie jak i pozostałym (razem możemy zmienić przypisaną funkcję aż 20-tu przyciskom) przyciskom funkcyjnym rozlokowanym również w tylnej części korpusu, można przypisać wiele funkcji zgodnie z indywidualnymi potrzebami fotografującego.
W górnej części korpusu znajdziemy też dwa pokrętła, które pomogą nam w szybkiej zmianie parametrów ekspozycji. Oprócz tego na uwagę zasługuje też, po raz pierwszy wykorzystany w aparatach LUMIX G poruszający się we wszystkich kierunkach joystick umożliwiający bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę aparatu [3]. Niestety przy niektórych tłumaczeniach opisów funkcji polski język okazał się na tyle ułomny, ze konieczne jest przełączenie na bardziej jednoznaczny np. j. angielski i to jest drobna uwaga co do intuicyjności obsługi aparatu.
W komforcie korzystania z aparatu pomoże nam też, zamocowany na przegubie, dotykowy 3,2 calowy (7,62 cm) ekran typu TFT LCD o proporcjach 3:2 i rozdzielczości 1620 tys. punktów (RGBW). Zastosowano w nim strukturę pikseli RGB (czerwony-zielony-niebieski) w połączeniu z pikselami białymi dla uzyskania jeszcze lepszej widoczności w nasłonecznionych miejscach na zewnątrz. Być może gdyby zastosowano technologię OLED do budowy wyświetlacza to by łatwiej było uzyskać zgodność kolorystyczną między wizjerem, a ekranem, a tak z założenia pewne różnice będą występować z racji zastosowania innej technologii wyświetlania obrazu w wizjerze OLED i na ekranie LCD TFT. Za intuicyjność obsługi przyznajemy 5,75 punktu, a za ergonomię i estetykę wykonania przyznajemy po 6 punktów.
Panasonic GH5 + LEICA DG 12–60 mm f/2,8–4. Par. eksp.: 1/6 s; ISO 3200; f/4; f=60 mm. fot. K. Patrycy
Możliwości fotograficzne
data dodania: 03-08-2021
godzina dodania: 09:08
odsłon: 13393
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |