testowe Sony A9 - nowy standard w fotografii sportowej i nie tylko - TEST z Foto-Kuriera 7/2017 [zdjęcia do pobrania]19 kwietnia 2017 swoją londyńską premierę miał Sony A9. Podczas konferencji w Antwerpii organizowanej przez EISA mieliśmy możliwość fotografowania tym modelem, który pozostał u nas do połowy czerwca. Dzięki temu w „odcinkach” relacjonowaliśmy nasze wrażenia z obcowania z nim za pośrednictwem naszej strony, gdzie publikowaliśmy kolejne fakty dotyczące testowanego Sony A9. W tym wydaniu przyszedł wreszcie czas na pełny test tego modelu, który bez wątpienia wyznacza nowe standardy w fotografii sportowej o czym m.in. postaramy się Państwa przekonać w dalszej części. W publikacji celowo pomijamy pewne fakty, o których wspominaliśmy już przy okazji pierwszego opisu aparatu opublikowanego w Foto-Kurierze 5/17.
Od zewnątrz, ergonomia, intuicyjność obsługi i estetyka
Testowany Sony A9 umożliwia ponadto dotykowe nastawianie ostrości
z użyciem tylnego, uchylnego ekranu LCD. Teraz w prosty sposób można
ustawić lub przenieść ostrość na wybrane miejsce lub obiekt. Szkoda,
że nie można wyzwolić migawki poprzez wskazanie punktu na ekranie LCD.
Mogłoby to się przydać nie tylko podczas wykonywania zdjęć makro.
W trybie odtwarzania klikając dwukrotnie w ekran możemy powiększyć
zdjęcie i przesunąć palcem powiększony fragment, ale już przesunięcie
pełnego kadru zdjęcia za pomocą palca nie będzie możliwe. Musimy tutaj
skorzystać z pokręteł. Pod tym względem Nikon D5 wypada nieco lepiej.
Makro z dużą ilością szczegółów możliwe jest nawet przy ISO 6400. Sony A9 + FE 50 mm f/2,8 Macro. Par. eksp.: 1/800 s; ISO 6400; f/6; f=50 mm
data dodania: 30-08-2017
godzina dodania: 10:16
odsłon: 4594
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |