Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Duże możliwości w małym korpusie – test OM-D E-M10 Mark II - Pełna wersja artykułu z Foto-Kuriera 10/2015

ciąg dalszy...



Szumy



Pomiary wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, redukcji na poziomie „standardowym” i „mocnym”. Światło błyskowe miało temperaturę 5000 K, a żarowe 3000 K.


Poziom zaszumienia obrazu z wyłączoną redukcją szumów w Olympusie OM-D E-M10 MII jest bardzo niski do wartości ISO 800, a po włączeniu redukcji do ISO 3200, a nawet ISO 6400. W praktyce użyteczną wartością jest ISO 3200. Szum zaczyna być widoczny, ale szczegóły obrazu są nadal zachowane. Od ISO 6400 obraz wyraźnie traci na jakości. Za szumy przyznajemy 5,4 punktu.


Ekran

Nowy Olympus ma 3-calowy, uchylny ekran LCD, który wyposażony został w funkcję „pad control”, umożliwiającą wybranie na ekranie punktu ustawienia ostrości w trakcie obserwacji sceny przez elektroniczny wizjer. Osoby lewooczne mogą mieć nieco problemu z wykorzystaniem tej funkcji, natomiast prawooczni przyjmą ją z entuzjazmem. Ekran został dodatkowo pokryty powłoką chroniącą przed pozostawianiem odcisków palców. Umożliwia on szybkie i łatwe ustawienie ostrości, wykonanie ujęcia pod nietypowymi kątami widzenia czy też zwyczajne przeglądanie zdjęć i publikowanie ich w sieci za pomocą Wi-Fi. Rozdzielczość ekranu wynosi 1,037 mln punktów, czyli jest taka sama jak u poprzednika. Nadal szkoda, że ekran nie jest osadzony na przegubie. Za ekran LCD przyznajemy 5,5 punktu.

 


Nikon ratuje ludzi, a Olympus rejestruje to z dużą dynamiką.  fot. K. Patrycy

 

Wizjer elektroniczny

Aparat ma wizjer typu OLED o rozdzielczości 2,36 mln punktów (w poprzedniej wersji miał 1,44 mln), który pokrywa 100% powierzchni kadru. EVF pokazuje w czasie rzeczywistym pełny zakres ustawień oraz dodatkowe efekty, dając kontrolę nad wprowadzanymi zmianami. Można na bieżąco obserwować modyfikacje wprowadzane przy pomocy trybów Kreator Kolorów, Światła i Cienie, a także kreatywne efekty zastosowania jednego z 14 filtrów artystycznych i 9 efektów artystycznych. Co ważne obraz w wizjerze nie smuży i nie opóźnia wyświetlania bez względu na kierunek przesuwania aparatu podczas fotografowania. Za wizjer elektroniczny przyznajemy 5,5 punktu.

Możliwości edycyjne


 

 

Aparat stwarza możliwość rejestracji zdjęć z breaketingiem filtrów. Naciskamy raz spust migawki, a otrzymujemy wiele mutacji tego samego kadru. fot. K. Patrycy.

W aparacie można edytować RAW i zapisać plik jako JPEG (dostępna jest opcja zachowania RAW lub jego usunięcia - aparat zapyta nas o to co chcemy zrobić) Poza tym plik RAW można dowolnie edytować.
Podczas jego edycji można dorzucić filtr artystyczny, a nawet więcej – można za jednym razem zapisać JPEG we wszystkich filtrach lub wybranych kilku z listy dostępnych filtrów.
Podczas edycji można zmienić: rozmiar zdjęcia JPEG, tryb koloru (naturalny, żywy, itp.), balans bieli, ekspozycję, poziom cieni Hi, poziom przepaleń SH, proporcje obrazu, przestrzeń barw (sRGB, Adobe) oraz użyć filtr szumów i keystone (on/off). Za możliwości edycyjne przyznajemy 5,25 punktu.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 14-07-2017
 
godzina dodania: 09:30
 
odsłon: 16126
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Test Canona RF 24–105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
fotografia
Test Sony FE 200-600 mm f/5,6-6,3 G OSS - w jeszcze lepszej cenie - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/2019
fotografia
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
fotografia
Samsung ViewFinity S9 - test monitora 5K - do pracy i rozrywki - artykuł z Foto-Kuriera 4/24
fotografia
Test Nikona Z f, stylizowanego na FM2 i przewyższającego wzorce - artykuł z Foto-Kuriera 12/23
fotografia
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Test Tamrona 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - super telezoom - pełny test z Foto-Kuriera 8-9/23
fotografia
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
fotografia
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i  prawie jak R6 Mark II
fotografia
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
fotografia
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
fotografia
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i  pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
fotografia
Test Samsunga ViewFinity S8 - 32" dla kreatywnych i wymagających, w dobrej cenie - test z Foto-Kuriera 4/23


Zdjęcie miesiąca
Listopad 2024
zdjęcie miesiąca
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.071) / 0.062

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |