testowe Pierwsza lustrzanka - Canon EOS 1200D czy Nikon D3300. Pełny test z Foto-Kuriera 5/2014ciąg dalszy...
W Nikonie D3300 jest tryb „łatwa panorama”. Dzięki niemu możemy rejestrować zdjęcia panoramiczne o maksymalnych wymiarach 1632×9600 pikseli. Przedstawione zdjęcie ma wymiary 4800×1080 pikseli. Ponadto w aparatach możemy korygować wady obiektywu: w EOS-ie 1200D winietowanie a w Nikonie dystorsję. Oba modele mają funkcje rozjaśniające ciemne partie obrazu: automatyczny optymalizator jasności (Canon) i D-Lighting (Nikon).
W EOS-ie 1200D umieszczono 9-polowy układ AF a w D3330 11-polowy. Oba układy mają po jednym czujniku krzyżowym. Do działania tych układów jak na tej klasy sprzęt nie ma się co przyczepiać. Za możliwości fotograficzne przyznajemy 5 punktów Canonowi i 5,25 Nikonowi.
W każdej lustrzance znajdziemy tryby, w których możemy indywidualnie dobierać parametry ekspozycji. W tym przypadku ustawiliśmy aparat w tryb preselekcji czasu (Tv/S) i wydłużyliśmy go na tyle, by zarejestrować same smugi świateł.
Pomiary
W redakcyjnym studiu sprawdziliśmy: dynamikę przetworników, zaszumienie obrazu oraz odwzorowanie barwne (czyli sprawność dedykowanych ustawień balansu bieli). Pomiarów dokonaliśmy wykorzystując testową tablicę barwną X-rite, którą oświetlaliśmy światłem ciągłym żarowym (3000 K) oraz błyskowym (5000 K). Pomiary testowe wykonane zostały na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Temperatura barwowa i ekspozycja ustawiane były ręcznie według wskazań urządzeń pomiarowych: Gossen Digipro F i Minolta Color Meter III.
Przy świetle żarowym, w obu modelach, lepiej ustawić balans bieli w tryb żarowy.
Dynamika
Rozpiętość dynamiki przetwornika sprawdziliśmy przy oświetleniu żarowym o temperaturze barwowej 3000 K oraz ekwiwalencie czułości ISO 100. W tej kategorii przyznajemy po 5,15 punktu.
Zakres dynamiki w testowanych Nikonie i Canonie jest na przyzwoitym poziomie i wynosi 6 i 1/3 EV.
Odwzorowanie barwne
Odwzorowanie barwne sprawdzaliśmy przy oświetleniu żarowym (3000 K) i błyskowym (5000 K).
Za odwzorowanie barwne przyznajemy Canonowi 5 punktów, a Nikonowi 4,75 punktu. Szumy Do testu w redakcyjnym studiu wykorzystaliśmy tablicę barwną X-rite. Pomiary testowe wykonaliśmy na plikach JPEG o najmniejszej kompresji, czyli na największych. Ekspozycja i balans bieli zostały ustawione ręcznie wg wskazań światłomierza Gossen Digipro F i kolorymetru Minolta Color Meter III. Pomiary przy świetle żarowym i błyskowym wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, oraz, w przypadku Canona przy redukcji na poziomie „standardowym” i „mocnym” a w przypadku Nikona z włączoną redukcją szumów.
W świetle żarowym przy wyłączonej i włączonej redukcji , poziom zaszumienia do wartości ISO 1600 jest niemal identyczny.
Podczas pomiarów w studiu, w świetle żarowym, tak przy wyłączonej jak i włączonej redukcji wysokich czułości (w Canonie w tryb standard), poziom zaszumienia obrazu do wartości ISO 1600 jest niemal identyczny w obu aparatach. Powyżej tej wartości EOS 1200D rejestruje nieco więcej szumu. Po włączeniu w Canonie mocnej redukcji szum na zdjęciach zdecydowanie spada.
data dodania: 22-12-2016
godzina dodania: 16:30
odsłon: 231191
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |