testowe Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009![]() ciąg dalszy...
Matówka i wizjer optyczny
![]() Ewolucja wizjera optycznego. Powiększony wizjer dla większej wygody fotografowania z wysokości oka. W poprzednich modelach, z LV, powiększenie wynosiło 0,74×. Wizjery w a500 oraz a550 dają powiększenie 0,8×.
Obydwa modele lustrzanek wyposażone są w wyraźny, jasny wizjer optyczny z polem widzenia wynoszącym 95%. Dzięki jego nowej konstrukcji i zastosowaniu 2 soczewek o wysokim stopniu załamania światła, zwiększono powiększenie wizjera do 0,8× (w a350 – 0,74×).
![]()
W a500 i a550 zastosowano również nową przejrzystą matówkę LCD, dzięki której możliwe stało się wyświetlanie pól systemu AF przed, a aktywnego pola po ustawieniu ostrości. Tego typu rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Minolcie 7xi, toteż nic dziwnego, że Sony – jako spadkobierca tego systemu – wdrożył je ponownie.
![]() W a500 i a550 zastosowano nowa matówkę LCD z aktywnym wyświetlaniem pól AF. Z lewej widok przed ustawieniem ostrości. Z prawej po ustawieniu ostrości. Wyświetlane jest tylko to pole, na które aparat ustawił ostrość.
Przetwornik
Modele a500 (12,3 mln pikseli) i a550 (14,2 mln pikseli) wyposażono w nowe matryce CMOS EXMOR typu APS–C oraz w nowy zaawansowany procesor obrazu BIONZ, umożliwiające wykonywanie zdjęć o niskim poziomie szumów w całym zakresie ekwiwalentów czułości – od ISO 200 do ISO 12 800. Wstępna analiza pierwszych zdjęć wykonanych za pomocą przedprodukcyjnego modelu a550 pozwala optymistycznie spojrzeć na obietnice jakościowe producenta. Jest naprawdę nieźle. Co ciekawe, matryce zastosowane w nowych lustrzankach korzystają z tych samych, wbudowanych w płytę mechanizmów redukcji szumów, co profesjonalna, pełnoklatkowa lustrzanka Sony a900. Podobnie jak wszystkie pozostałe lustrzanki firmy Sony, obydwa nowe modele wyposażono w zaawansowany stabilizator matrycy SteadyShot INSIDE. Umożliwia on wykonywanie nieporuszonych zdjęć z ręki przy czasie otwarcia migawki wydłużonym nawet o 4 stopnie EV, z dowolnym obiektywem.
![]() Zastosowanie funkcji Auto HDR przy obiektach poruszających się nie jest celowe
Możliwości fotograficzne
Użytkownik a550 i a500 ma do dyspozycji te same tryby co w a350, czyli: P, A, S, M i AUTO (automatyczny dobór parametrów ekspozycji) oraz sześć trybów tematycznych, które dostosowują ustawienia ekspozycji i balansu bieli do specyficznych warunków oświetleniowych i indywidualnego „charakteru” danego motywu zdjęciowego.
data dodania: 08-09-2011
godzina dodania: 09:27
odsłon: 27137
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Minolta Dimage Scan Elite - do negatywów slajdów i filmów APS Minolta Dimage Scan Elite jest to niewielkich wymiarów model skanera do małoobrazkowych negatywów i diapozytywów o maksymalnej rozdzielczości 2820 dpi. Ma dodatkową funkcję automatycznego czyszczenia rys i zanieczyszczeń ze skanowanego obrazu, wykorzystująca technologię Digital ICE...
![]() Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 3/25 on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce jest hipnotyzujący lis, sfotografowany pzez Dariusza Barana. W wydaniu znajdziecie oryginalne zdjęcia naszych Czytelników oraz ze światowych konkursów fotograficznych. Zapraszamy do Foto-Kuriera 1-2/25, który jeszcze kilka dni będzie królował w salonach prasowych. To będzie inspirująca lektura. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |