testowe Sony a500 i a550 - druga faza "nalotu" rozpoczęta. Pełna wersja artykułu opublikowanego w Foto-Kurierze 10/2009![]() ciąg dalszy...Pierwsza z nich pomaga precyzyjnie skomponować ujęcie w trybie ręcznego ustawiania ostrości przy załączonej funkcji Live View, a druga umożliwia szybkie przejście do funkcji optymalizującej dynamikę rejestrowanego obrazu. Więcej o samych funkcjach piszemy w dalszej części artykułu. Bez wątpienia wyciągnięcie tych funkcji na wierzch przyspieszy obsługę aparatu. Czy jednak ten „placyk” z guziczkami będzie się podobał – to już nie jest takie pewne, ale ktoś kiedyś powiedzał, że o gustach się nie dyskutuje, więc nie dyskutując przechodzimy do omówienia tylnej części korpusu a550, gdzie zaszło wiele zmian na plus w stosunku do Sony a350. Na skutek m.in. powiększenia przekątnej ekranu do 3 cali, z lewej strony tylnej ścianki korpusu zniknęły przyciski MENU, DISP, kosz i przycisk odtwarzania.
![]() Par. eksp.: 1/1250 s; ISO 200; f/5,6; f=300 mm Fragment pełnego kadru, który dla 300 dpi ma wymiary 25,9×38,9 cm.
![]() 28.08.2009
![]() 29.08.2009
![]() 29.08.2009
Pierwsze dwa umieszczono powyżej ekranu LCD w miejscu, w którym dotychczas znajdował się włącznik zasilania. Natomiast po prawej stronie ekranu, w miejscu gdzie w a350 występował włącznik stabilizacji matrycy, znalazły się dwa pozostałe przyciski. Sama stabilizacja matrycy, domyślnie włączona, może być wyłączana za pośrednictwem MENU. Ponadto w a550 na tylnej ściance pojawiło się wyprofilowanie pod kciuk, wyłożone gumowaną okładziną imitującącą skórę. Zmianie uległo również rozmieszczenie przycisków na prawo od wizjera optycznego. Teraz występują one prawie w jednej linii, w następującym porządku (od lewej): „zoom cyfrowy” (1,4× lub 2× – patrz opis a350 FK 3/2008 str. 29), korekta ekspozycji, blokada parametrów ekspozycji/powiększenie. Nieco dziwi piktogram przycisku do powiększania ( ) w kolorze białym.
![]()
Par. eksp.: 1/1000 s; ISO 200; f/5,6; f=150 mm
Z jednej strony jako służący do powiększania powinien mieć kolor niebieski, a z drugiej, jako klawisz aktywujący powiększenie w trybie MF Check powinien być biały. Być może ten dualizm przeznaczenia spowodował niekonsekwencję w kolorystyce. Nieznaczne podwyższenie korpusu (o 5,5 mm) w stosunku do a350 umożliwiło, poza uporządkowaniem wspomnianych przycisków, dodanie obok pokrętła korekcji dioptrycznej piktogramów + i –, które poprawiają intuicyjność jego obsługi. Sony a550 jest o ok. 10 mm wyższy oraz o 6,2 mm szerszy od a350. Dzieje się tak za sprawą zastosowania większego, 3-calowego ekranu LCD, odchylanego w zakresie 180 stopni. W modelu a350 był on mniejszy, a jego wychylenie było możliwe jedynie o 130° w górę i 40° w dół. Szkoda, że nadal Sony nie decyduje się na umieszczenie ekranu LCD na przegubie.
a350
![]() a550
![]() Zmiany w wyglądzie tylnego korpusu są jak najbardziej słuszne. a500 od a550 w wyglądzie zewnętrznym różni się jedynie innym napisem nad elementem LCD (12,3 mln) i oczywiście inną nazwą. A500 ma w tym miejscu napis: 12.3 mega pixels
Odchylany ekran będzie niezwykle przydatny w przypadku wykonywania zdjęć makro, w tłumie nad głowami otaczających osób lub w przypadku rejestracji zdjęć podchwyconych, wykonywanych z zaskoczenia, z nietypowej perspektywy, bez zwracania uwagi osoby fotografowanej. Więcej różnic, poza faktem, że a550 jest o 17 g (599 g) cięższy od a350, między porównywanymi korpusami nie zauważyliśmy.
data dodania: 08-09-2011
godzina dodania: 09:27
odsłon: 27143
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Tamron 50-400 mm f/4,5-6,3 Di III VC VXD - nowy ultra-teleobiektyw z mocowaniem Nikon Z - cena i dostępność
![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Minolta Dimage Scan Elite - do negatywów slajdów i filmów APS Minolta Dimage Scan Elite jest to niewielkich wymiarów model skanera do małoobrazkowych negatywów i diapozytywów o maksymalnej rozdzielczości 2820 dpi. Ma dodatkową funkcję automatycznego czyszczenia rys i zanieczyszczeń ze skanowanego obrazu, wykorzystująca technologię Digital ICE...
![]() Foto-Kurier 3/25 on-line, a od 12 marca w najlepszych salonach prasowych Foto-Kurier 3/25 on-line - w naszym e-kiosku. Na okładce jest hipnotyzujący lis, sfotografowany pzez Dariusza Barana. W wydaniu znajdziecie oryginalne zdjęcia naszych Czytelników oraz ze światowych konkursów fotograficznych. Zapraszamy do Foto-Kuriera 1-2/25, który jeszcze kilka dni będzie królował w salonach prasowych. To będzie inspirująca lektura. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |