Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Foto-Kurier na weekend: „Good to Earth” NATURA JAKO SZTUKA - Lavazza 2019 - artykuł z Foto-Kuriera 1-2/19

ciąg dalszy...

ODRODZENIE. Artysta: Millo. Miejsce: Genk, Belgia. Charakterystyka: Instalacja „Odrodzenie” zajmuje powierzchnię 63 metrów kwadratowych. Powstawała przez pięć dni, z wykorzystaniem wodnej farby ściennej.  Opis: Namalowana w jaskrawych kolorach dziewczynka, symbolizująca nowe pokolenie, podlewa wodą szare tereny przemysłowe, w których rozkwita bujny ogród. Ciekawostka: W otoczeniu muralu znajduje się sześć poliplatowych pszczół namalowanych przez Millo - owadów, które symbolizują odrodzenie Genku. Cytat: „Kiedy rysuję szare miasto, czuję, że muszę dodać kolor jako uzupełnienie. Przesłaniem staje się więc bardziej zrównoważone myślenie o przestrzeni, tak jak w Genk”. (Millo). Projekt „Good to Earth”: Dawniej przemysłowy obszar górnictwa węglowego, dziś, dzięki nowym działaniom zrównoważonego rozwoju, Genk z radością wita powracające tu pszczoły. Przebudowa opuszczonego obszaru przemysłowego zamieniła go w 69 nowych ogrodów, w których ludzie mogą spotykać się i uprawiać żywność ekologiczną, a wysiłki mieszkańców stworzyły idealne warunki do rozwoju pszczół. Karta: maj.

ODRODZENIE. Artysta: Millo. Miejsce: Genk, Belgia. Charakterystyka: Instalacja „Odrodzenie” zajmuje powierzchnię 63 metrów kwadratowych. Powstawała przez pięć dni, z wykorzystaniem wodnej farby ściennej. Opis: Namalowana w jaskrawych kolorach dziewczynka, symbolizująca nowe pokolenie, podlewa wodą szare tereny przemysłowe, w których rozkwita bujny ogród. Ciekawostka: W otoczeniu muralu znajduje się sześć poliplatowych pszczół namalowanych przez Millo - owadów, które symbolizują odrodzenie Genku. Cytat: „Kiedy rysuję szare miasto, czuję, że muszę dodać kolor jako uzupełnienie. Przesłaniem staje się więc bardziej zrównoważone myślenie o przestrzeni, tak jak w Genk”. (Millo). Projekt „Good to Earth”: Dawniej przemysłowy obszar górnictwa węglowego, dziś, dzięki nowym działaniom zrównoważonego rozwoju, Genk z radością wita powracające tu pszczoły. Przebudowa opuszczonego obszaru przemysłowego zamieniła go w 69 nowych ogrodów, w których ludzie mogą spotykać się i uprawiać żywność ekologiczną, a wysiłki mieszkańców stworzyły idealne warunki do rozwoju pszczół. Karta: maj.

ODRODZENIE. Artysta: Millo. Miejsce: Genk, Belgia. Charakterystyka: Instalacja „Odrodzenie” zajmuje powierzchnię 63 metrów kwadratowych. Powstawała przez pięć dni, z wykorzystaniem wodnej farby ściennej.  Opis: Namalowana w jaskrawych kolorach dziewczynka, symbolizująca nowe pokolenie, podlewa wodą szare tereny przemysłowe, w których rozkwita bujny ogród. Ciekawostka: W otoczeniu muralu znajduje się sześć poliplatowych pszczół namalowanych przez Millo - owadów, które symbolizują odrodzenie Genku. Cytat: „Kiedy rysuję szare miasto, czuję, że muszę dodać kolor jako uzupełnienie. Przesłaniem staje się więc bardziej zrównoważone myślenie o przestrzeni, tak jak w Genk”. (Millo). Projekt „Good to Earth”: Dawniej przemysłowy obszar górnictwa węglowego, dziś, dzięki nowym działaniom zrównoważonego rozwoju, Genk z radością wita powracające tu pszczoły. Przebudowa opuszczonego obszaru przemysłowego zamieniła go w 69 nowych ogrodów, w których ludzie mogą spotykać się i uprawiać żywność ekologiczną, a wysiłki mieszkańców stworzyły idealne warunki do rozwoju pszczół. Karta: maj.

W Belgii imponujący mural symbolizuje celebrację odrodzenia Genk - byłego przemysłowego obszaru górnictwa węglowego, który dzięki nowym działaniom zrównoważonego rozwoju z radością wita dziś powrót populacji pszczół.

Wreszcie w Maroku - obraz dwóch ogromnych dłoni o powierzchni 37 tys. metrów kwadratowych, stworzony przy użyciu grabi, z 36 ton żwiru, symbolicznie wspiera wysiłki podejmowane w celu nawodnienia pustyni.

WIECZNY PRZYPŁYW. Artysta: Gerada. Miejsce: Ouarzazate, Maroko. Charakterystyka: Instalacja “Wieczny przypływ” zajmuje ponad 37,5 tys. metrów kwadratowych. Powstała przy użyciu grabi, z wykorzystaniem kamieni i 36 ton ciemnego żwiru oraz oleju roślinnego. Opis: Woda przepływa pomiędzy palcami dwóch ogromnych dłoni w „wiecznym przypływie”, symbolizując zdolność do ponownego wykorzystania wody do stworzenia wokół miasta pasa zieleni i tym samym ochrony przed burzami piaskowymi. Ciekawostka: Ze względu na ogromną powierzchnię instalacji artystycznej, nie można było jej sfotografować z powierzchni ziemi, dlatego Ami Vitale zdecydowała się zrobić zdjęcia z lotu ptaka z pomocą dronu. Cytat: „Im ważniejsza jest moja tematyka, tym większa skala mojej pracy. O projekcie pasa zieleni powinien wiedzieć cały świat” (Gerada). Projekt „Good to Earth”: Mieszkańcy Ouarzazate, miasta znanego jako „drzwi na pustynię”, skutecznie chronili je przed burzami piaskowymi, tworząc wokół niego pas zieleni, który wymaga zastosowania innowacyjnych systemów nawadniających: ścieki są poddane filtracji  w specjalnych zbiornikach, a następnie wpompowywane do pasa zieleni za pomocą czystej energii wytwarzanej przez największą w Afryce Północnej elektrownię Noor Ouarzazate. W pasie zieleni ludność znalazła nowe przestrzenie rekreacyjne i kolejny powód do ochrony lokalnego środowiska i bioróżnorodności w nim zawartej. Karta: lipiec.

WIECZNY PRZYPŁYW. Artysta: Gerada. Miejsce: Ouarzazate, Maroko. Charakterystyka: Instalacja “Wieczny przypływ” zajmuje ponad 37,5 tys. metrów kwadratowych. Powstała przy użyciu grabi, z wykorzystaniem kamieni i 36 ton ciemnego żwiru oraz oleju roślinnego. Opis: Woda przepływa pomiędzy palcami dwóch ogromnych dłoni w „wiecznym przypływie”, symbolizując zdolność do ponownego wykorzystania wody do stworzenia wokół miasta pasa zieleni i tym samym ochrony przed burzami piaskowymi. Ciekawostka: Ze względu na ogromną powierzchnię instalacji artystycznej, nie można było jej sfotografować z powierzchni ziemi, dlatego Ami Vitale zdecydowała się zrobić zdjęcia z lotu ptaka z pomocą dronu. Cytat: „Im ważniejsza jest moja tematyka, tym większa skala mojej pracy. O projekcie pasa zieleni powinien wiedzieć cały świat” (Gerada). Projekt „Good to Earth”: Mieszkańcy Ouarzazate, miasta znanego jako „drzwi na pustynię”, skutecznie chronili je przed burzami piaskowymi, tworząc wokół niego pas zieleni, który wymaga zastosowania innowacyjnych systemów nawadniających: ścieki są poddane filtracji w specjalnych zbiornikach, a następnie wpompowywane do pasa zieleni za pomocą czystej energii wytwarzanej przez największą w Afryce Północnej elektrownię Noor Ouarzazate. W pasie zieleni ludność znalazła nowe przestrzenie rekreacyjne i kolejny powód do ochrony lokalnego środowiska i bioróżnorodności w nim zawartej. Karta: lipiec.

WIECZNY PRZYPŁYW. Artysta: Gerada. Miejsce: Ouarzazate, Maroko. Charakterystyka: Instalacja “Wieczny przypływ” zajmuje ponad 37,5 tys. metrów kwadratowych. Powstała przy użyciu grabi, z wykorzystaniem kamieni i 36 ton ciemnego żwiru oraz oleju roślinnego. Opis: Woda przepływa pomiędzy palcami dwóch ogromnych dłoni w „wiecznym przypływie”, symbolizując zdolność do ponownego wykorzystania wody do stworzenia wokół miasta pasa zieleni i tym samym ochrony przed burzami piaskowymi. Ciekawostka: Ze względu na ogromną powierzchnię instalacji artystycznej, nie można było jej sfotografować z powierzchni ziemi, dlatego Ami Vitale zdecydowała się zrobić zdjęcia z lotu ptaka z pomocą dronu. Cytat: „Im ważniejsza jest moja tematyka, tym większa skala mojej pracy. O projekcie pasa zieleni powinien wiedzieć cały świat” (Gerada). Projekt „Good to Earth”: Mieszkańcy Ouarzazate, miasta znanego jako „drzwi na pustynię”, skutecznie chronili je przed burzami piaskowymi, tworząc wokół niego pas zieleni, który wymaga zastosowania innowacyjnych systemów nawadniających: ścieki są poddane filtracji  w specjalnych zbiornikach, a następnie wpompowywane do pasa zieleni za pomocą czystej energii wytwarzanej przez największą w Afryce Północnej elektrownię Noor Ouarzazate. W pasie zieleni ludność znalazła nowe przestrzenie rekreacyjne i kolejny powód do ochrony lokalnego środowiska i bioróżnorodności w nim zawartej. Karta: lipiec.

Oto sześć instalacji artystycznych przedstawionych w Kalendarzu Lavazzy na rok 2019 pod hasłem „Good to Earth” - wtopionych w naturalne otoczenie, w jedności z ekosystemami lasów, pustyni, lodowców i przestrzeni miejskiej. Fotografie Ami Vitale dokumentując sztukę przyrodniczą młodych artystów: Huli (Szwajcaria), Mantry (Kenia), Saype’a (Kolumbia), Gomeza (Tajlandia), Millo (Belgia) i Gerady (Maroko), są świadectwem pozytywnego przekazu dla Ziemi - mówią o projektach zalesiania, ochrony bioróżnorodności i przekształcania terenów poprzemysłowych w zielone przestrzenie. Projekty te zostały zidentyfikowane na całym świecie w ramach partnerstwa z Programem Środowiskowym Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP), jako mogące przyczyniać się do ochrony przyrody, a tym samym również całej planety. 27. edycja kalendarza Lavazzy, została zrealizowana przy twórczym wsparciu agencji Armando Testy.

PRZYKRYCIE I. Artysta: Hula. Miejsce: Lodowiec Rodanu, Szwajcaria. Charakterystyka: Instalacja „Przykrycie I” zostało namalowane na białej geowłókninie o powierzchni 30 metrów kwadratowych. Powstało przy użyciu nietoksycznych, w 100% biodegradowalnych materiałów na bazie naturalnych olejów i pigmentów. Opis: Na portrecie dwoje dzieci chowa się pod kocem, symbolizując przyszłe pokolenia, które stoją w obliczu wyzwań takich, jak zmiany klimatu i topniejące lodowce. Ciekawostka: Tytuł pracy odnosi się do sposobu, w jaki koce geowłókninowe „przykrywają” lodowce, chroniąc je przed globalnym ociepleniem. Hula już w przeszłości zajmował się tematem wody i lodowców: jego pierwsze projekty uliczne dotyczyły topnienia gór lodowych i zmiany poziomu morza. Cytat: „Te góry w pierwszej chwili wzbudzają w nas swoim ogromem respekt. Kiedy jednak dostrzeżemy, jak bardzo w ciągu zaledwie kilku lat lodowiec się skurczył, uzmysłowimy sobie, jak bardzo należy go chronić. Znajdujemy się w punkcie krytycznym do rozpoczęcia działania” (Hula). Projekt „Good to Earth”: Lodowiec Rodanu to bijące serce kantonu Valais: rozległych połaci lodu i śniegu o długości 10 km i szerokości 1 km. Podczas epoki lodowcowej pokrywał całą Szwajcarię, obecnie każdego roku kurczy się o około dziewięć metrów (długości i głębokości). Mieszkańcy tego regionu postanowili podjąć próbę ochrony lodowca, powstrzymując jego topnienie białymi geowłókninowymi kocami, które odbijają promienie słoneczne.

PRZYKRYCIE I. Artysta: Hula. Miejsce: Lodowiec Rodanu, Szwajcaria. Charakterystyka: Instalacja „Przykrycie I” zostało namalowane na białej geowłókninie o powierzchni 30 metrów kwadratowych. Powstało przy użyciu nietoksycznych, w 100% biodegradowalnych materiałów na bazie naturalnych olejów i pigmentów. Opis: Na portrecie dwoje dzieci chowa się pod kocem, symbolizując przyszłe pokolenia, które stoją w obliczu wyzwań takich, jak zmiany klimatu i topniejące lodowce. Ciekawostka: Tytuł pracy odnosi się do sposobu, w jaki koce geowłókninowe „przykrywają” lodowce, chroniąc je przed globalnym ociepleniem. Hula już w przeszłości zajmował się tematem wody i lodowców: jego pierwsze projekty uliczne dotyczyły topnienia gór lodowych i zmiany poziomu morza. Cytat: „Te góry w pierwszej chwili wzbudzają w nas swoim ogromem respekt. Kiedy jednak dostrzeżemy, jak bardzo w ciągu zaledwie kilku lat lodowiec się skurczył, uzmysłowimy sobie, jak bardzo należy go chronić. Znajdujemy się w punkcie krytycznym do rozpoczęcia działania” (Hula). Projekt „Good to Earth”: Lodowiec Rodanu to bijące serce kantonu Valais: rozległych połaci lodu i śniegu o długości 10 km i szerokości 1 km. Podczas epoki lodowcowej pokrywał całą Szwajcarię, obecnie każdego roku kurczy się o około dziewięć metrów (długości i głębokości). Mieszkańcy tego regionu postanowili podjąć próbę ochrony lodowca, powstrzymując jego topnienie białymi geowłókninowymi kocami, które odbijają promienie słoneczne.

PRZYKRYCIE I. Artysta: Hula. Miejsce: Lodowiec Rodanu, Szwajcaria. Charakterystyka: Instalacja „Przykrycie I” zostało namalowane na białej geowłókninie o powierzchni 30 metrów kwadratowych. Powstało przy użyciu nietoksycznych, w 100% biodegradowalnych materiałów na bazie naturalnych olejów i pigmentów. Opis: Na portrecie dwoje dzieci chowa się pod kocem, symbolizując przyszłe pokolenia, które stoją w obliczu wyzwań takich, jak zmiany klimatu i topniejące lodowce. Ciekawostka: Tytuł pracy odnosi się do sposobu, w jaki koce geowłókninowe „przykrywają” lodowce, chroniąc je przed globalnym ociepleniem. Hula już w przeszłości zajmował się tematem wody i lodowców: jego pierwsze projekty uliczne dotyczyły topnienia gór lodowych i zmiany poziomu morza. Cytat: „Te góry w pierwszej chwili wzbudzają w nas swoim ogromem respekt. Kiedy jednak dostrzeżemy, jak bardzo w ciągu zaledwie kilku lat lodowiec się skurczył, uzmysłowimy sobie, jak bardzo należy go chronić. Znajdujemy się w punkcie krytycznym do rozpoczęcia działania” (Hula). Projekt „Good to Earth”: Lodowiec Rodanu to bijące serce kantonu Valais: rozległych połaci lodu i śniegu o długości 10 km i szerokości 1 km. Podczas epoki lodowcowej pokrywał całą Szwajcarię, obecnie każdego roku kurczy się o około dziewięć metrów (długości i głębokości). Mieszkańcy tego regionu postanowili podjąć próbę ochrony lodowca, powstrzymując jego topnienie białymi geowłókninowymi kocami, które odbijają promienie słoneczne.

„W ‘Good to Earth’ natura staje się sztuką inspirującą do działania w poszanowaniu środowiska. Czyni to poprzez niezwykłą artystyczną formę sztuki współczesnej, całkowicie ‘zanurzoną’ w naturze - oryginalne połączenie historii opowiadanych na fotografiach Ami Vitale i w pracach światowej sławy artystów miejskich, współtworzących swoje dzieła wraz z otoczeniem” - wyjaśnia Francesca Lavazza, kuratorka Kalendarza Lavazza i członkini zarządu firmy. „Dziś mamy wielką potrzebę sztuki pozytywnej, takiej, która nie jest celem sama w sobie, ale pozostawia ślad, inspiruje ludzi i porusza sumienia. Dlatego też pozytywna sztuka ‘Good to Earth’ działa przeciwko jednokierunkowej narracji, w której Ziemia przyjmuje rolę ‘chorego pacjenta’. Zamiast tego opowiada historie o dobrych dla Ziemi inicjatywach, które prowadzą do realnych, pozytywnych zmian środowiskowych. Mamy nadzieje, że będą one miały wpływ na innych, zwłaszcza młodych ludzi, inspirując ich do zaangażowania w ochronę naszej planety”.

ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 18-12-2020
 
godzina dodania: 15:13
 
odsłon: 1602
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomasz Tomaszewski - Sony A7 w Indonezji - artykuł z Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 3/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Filipiny - archipelag na skraju Azji - artykuł z Foto-Kuriera 12/08
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Meksyk - kraj bajecznych krajobrazów - artykuł z Foto-Kuriera 7/06
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Nie ma drugiego takiego kraju jak Meksyk! - artykuł z Foto-Kuriera 8/10
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Australia - w środku zimy pod namiot - artykuł z Foto-Kuriera 1/11
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Argentyna cz. II: Z Patagonii do wodospadów Iguazu - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Ziemia Ognista Tierra del Fuego (Argentyna) - artykuł z Foto-Kuriera 7/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Macedonia - malowanie światłem - artykuł z Foto-Kuriera 11/14
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sycylia w obiektywie Fujifilm HS35, śladem Giuseppe Tornatore i włoskiego kina, artykuł z FK 12/13
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Ekwador - ósmy cud świata - artykuł z Foto-Kuriera 8/08
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Galapagos - Jurassic Park - artykuł z Foto-Kuriera 5/10
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Tomek Michniewicz - Malezja, obrazy na każdym kroku - artykuł z Foto-Kuriera 8-9/13


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.082) / 0.068

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |