testowe Lotnictwo w obiektywie![]() Latanie od zawsze pasjonowało ludzi. Wiele osób zainteresowanych samolotami, niestety nie zawsze może spełnić swoje marzenia, a przynajmniej nie w pełnej formie. Trudno jest bowiem zostać pilotem F-16. Na szczęście jest fotografia lotnicza, która może być pewną alternatywą dla tych, którzy nie mogą sami siedzieć za sterami.Często mówi się, że fotografowie lotniczy to „świry lotnicze” i po części jest to prawda. Miłośnikom tego rodzaju fotografii zdarza się czasem czekać nawet 8 godzin na przylot jednego samolotu, fotografować podczas dużych opadów śniegu czy deszczu lub wstawać o 3 w nocy, aby dojechać na oddalone o 500 km lotnisko. Niektórzy uznają to za dziwne, lecz osoby, dla których fotografia lotnictwa to pasja wiedzą, że dzięki temu mogą zrobić niecodzienne zdjęcia czy uchwycić niecodzienną maszynę w obiektywie.
![]() Mig-29 z 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim podczas patrolu nad Litwą w ramach misji NATO Baltic Air Policing 2015 (rotacja PKW Orlik 6).
Gdzie fotografować samoloty?
![]() Backstage z sesji zdjęciowej Air-to-Air wraz z MIGiem-29 o zachodzie słońca podczas misji PKW Orlik 6. Zdjęcie wykonane z otwartej rampy samolotu transportowego C-27J Spartan.
![]() Myśliwiec frontowy MIG-29 (Fulcrum) to maszyna osiągająca maksymalną prędkość 2,3 Macha, a zasięg samolotu to 1750 km (bez dodatkowych zbiorników paliwa).
Druga możliwość to lotniska wojskowe, lecz tutaj nie jest tak łatwo, jak przy lotniskach komunikacyjnych. Stojąc pod płotem zazwyczaj zobaczymy bardzo mało, kadry nie będą zachwycać, a samo dotarcie do danego miejsca również może być nie lada wyzwaniem. Załóżmy, że jesteśmy uparci i chcemy sfotografować maszyny wojskowe (np. myśliwce), co wtedy? Musimy śledzić strony internetowe różnych stowarzyszeń lotniczych oraz oficjalne strony baz lotniczych czy ich profile w mediach społecznościowych. Od czasu do czasu organizowane są tzw. „Spotters Day” – dni, kiedy baza pozwala fotografom na wejście na jej teren i wykonanie ciekawych zdjęć z maszynami wojskowymi – zarówno statycznie, jak i dynamiczne podczas lotów.
Więcej w aktualnym wydaniu Foto-Kuriera. Całe wydanie możecie przekartkować tutaj >>> Tekst i zdjęcia: Filip Modrzejewskidata dodania: 13-04-2015
godzina dodania: 10:45
odsłon: 2350
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
![]() Fujifilm X half - kompakt z analogową duszą - cena i dostępność 22 maja 2025 r. Fujifilm ogłosiło rynkowy debiut kompaktowego aparatu cyfrowego „X half” (FUJIFILM X-HF1). Jest to najnowszy przedstawiciel serii X, która korzysta z unikalnej, autorskiej technologii reprodukcji kolorystycznej FUJIFILM. ![]() TEST Fujifilm Instax WIDE Evo - Szerszy wymiar elegancji 21 stycznia 2025 r. Fujifilm Europe GmbH, dział Imaging Solutions, poinformował o wprowadzeniu na rynek hybrydowego aparatu natychmiastowego Fujifilm Instax WIDE Evo - najnowszego przedstawiciela cieszącej się popularnością linii aparatów natychmiastowych i drukarek do smartfonów Instax. W dzień później, w salach Muzeum Gazowni Warszawskiej, odbyła się (patrz Foto-Kurier 3/25) oficjalna, pierwsza w Polsce, prezentacja tego oryginalnego i eleganckiego aparatu. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród przekracza 21 tys. złotych - dołącz w dowolnym momencie Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |