Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Czy fotografia może być pasją?

Fotografia to wciągające hobby. O tym, jak bardzo, wie chyba każdy właściciel aparatu. Chcemy robić wciąż lepsze zdjęcia, rejestrować nowe motywy: poruszające się obiekty, szerokie pejzaże, architekturę, zdjęcia nocne, detale.

Sony A380 artykuł

Na przeszkodzie stają ograniczenia aparatu kompaktowego, który okazuje się zbyt wolny, w kiepskich warunkach oświetleniowych zdjęcia wychodzą blade i bez ostrości, a obiektyw przerysowuje obiekt lub go spłaszcza. Z zazdrością oglądamy świetne zdjęcia, wykonane w tych samych warunkach lustrzanką, ale od jej zakupu odstrasza nas skomplikowana obsługa aparatu, duże wymiary i cena. Zupełnie niepotrzebnie.

Nowa seria lustrzanek Sony łączy prostą obsługę i małe wymiary, podobnie jak w aparatach kompaktowych, z możliwościami technicznymi typowymi dla zaawansowanych lustrzanek cyfrowych. Przedstawicielem tej serii jest Sony DSLR-A380. Aparat wyposażono w nowoczesną matrycę o rozdzielczości 14 MPx, o powierzchni znacznie większej niż w kompaktach. Praktycznie w każdych warunkach możemy wykonać klarowne, ostre, o dobrej barwie zdjęcia, w rozdzielczości umożliwiającej zrobienie powiększenia do wielkości obrazu na ścianę.


A380 ma wbudowany w korpus system stabilizacji obrazu, który działa z każdym obiektywem (z systemu α). Głównym powodem nieostrych zdjęć jest poruszenie, a nie jakość optyki, a z systemem stabilizacji nawet najprostsze i najtańsze obiektywy pozwalają nam realizować większość tematów fotograficznych.

Najciekawsza w modelu A380 jest intuicyjna obsługa. Dla osób przyzwyczajonych do fotografowania kompaktami, lustrzanka Sony stanowić może płynne przejście do bardziej zaawansowanego konstrukcyjnie urządzenia. Żałuję, że u progu własnej przygody z fotografowaniem nie miałem aparatu, który tłumaczyłby mechanizm zmiany przesłony, czasu ekspozycji czy zastosowania programów. W A380 przeglądamy menu, wykonujemy zdjęcia krok po kroku, zgodnie z zaleceniami, i od razu widzimy efekty naszej pracy na ekranie LCD.
Wszystkie funkcje aparatu są opisane i pokazane na wyświetlaczu. Kompaktowe wymiary w połączeniu z podglądem na żywo i uchylnym ekranem LCD pozwalają na kadrowanie jak w kompaktach – trzymając aparat oburącz przed sobą.

W swojej pracy zawodowej używam Sony DSLR-A900,  który uważam za dobry, uniwersalny aparat – od fotografii studyjnej do fotoreportażu. Jego konstrukcja i system działania są podobne do modelu A380, dlatego wiele ze swoich zdjęć byłbym również w stanie wykonać młodszą siostrą wersji A900. Przyznam, że w pewnych sytuacjach wolałbym robić zdjęcia aparatem mniejszym i lżejszym.

www.lustrzanka.sony.pl,

www.sony.pl/dslr

Jacek Bonecki

Jacek Bonecki (ur. 1969 r.)

Z wykształcenia operator filmowy i fotograf. W zawodzie od 20 lat jako dziennikarz, operator, producent, fotograf. Autor wielu wystaw fotograficznych w Polsce, Szwecji, Niemczech i Rosji. Jedna z ostatnich to wspólna wystawa z Ryszardem Kapuścińskim w Berlinie w 2006 r. Publikował w magazynach: Newsweek, Gala, Machina, Voyage, Twój Styl, Sukces, Wysokie Obroty, Motor, Auto Świat, Men’s Health, Fashion, Automoto, Auto Motor i Sport, Magazyn 4x4, Elle, Foto-Kurier, Chip, International Jeep Magazyn.

Reklama



 
data dodania: 11-08-2009
 
godzina dodania: 18:57
 
odsłon: 6327
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

23-08-2009 20:47
dzis w dobie konkurencji producentow aparaty mniej wiecej maja podobne parametry mowimy o tych samych polkach klasowych , aparat jest tylko narzedziem a czlowiek ukazuje przekaz to jak widzi dana sytuacje jak odbiera i  jaka ma wizje , to od fotografa zalezy w duzej mierze efekt koncowy wiec mysle czy bedzie to sony czy nikon czy canon nie ma az tak znaczenia ... liczy sie efekt koncowy ... z drugiej strony kazdy fotograf ma swoje opcje ustawien preferencje co do marki aparatu i to trzeba uszanowac.. z pozdrowieniami tom
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Prawo w fotografii: Ochrona wizerunku i zasady jego rozpowszechniania - artykuł z Foto-Kuriera 6/14
fotografia
Prawo w fotografii: Dozwolony użytek czyli co i gdzie wolno wieszać - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Wyrównujemy oświetlenie - artykuł z Foto-Kuriera 3/16
fotografia
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99
fotografia
CEWE Fotoksiążka jako Kronika Roczna - kupon promocyjny dla Czytelników Foto-Kuriera!
fotografia
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii - artykuł z Foto-Kuriera 12/12
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
fotografia
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10
fotografia
Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15
fotografia
Najczęstsze błędy w umowach związanych z prawem autorskim - artykuł z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
Mem internetowy fenomen, a zarazem przedmiot prawa autorskiego - artykuł Foto-Kurier 1-2/19
fotografia
Przebieranki na stadionie czyli kilka słów o statusie fotoreporterów - artykuł Foto-Kurier 8-9/17


Zdjęcie miesiąca
Luty 2025
zdjęcie miesiąca
© fot. Adam Bit
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.121) / 0.104

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |