Wydania FK: 184,
publikacje: 9684,
wydarzenia: 2237,
opisy i testy: 2192,
galerie zdjęć: 317514,
użytkownicy: 10121
Trwa wyszukiwanie informacji - proszę czekać ...
Wyniki wyszukiwania dla podświetlonej kategorii
Czy fotografia może być pasją?
Fotografia to wciągające hobby. O tym, jak bardzo, wie chyba każdy
właściciel aparatu. Chcemy robić wciąż lepsze zdjęcia, rejestrować nowe
motywy: poruszające się obiekty, szerokie pejzaże, architekturę,
zdjęcia nocne, detale.
Na przeszkodzie stają ograniczenia aparatu
kompaktowego, który okazuje się zbyt wolny, w kiepskich warunkach
oświetleniowych zdjęcia wychodzą blade i bez ostrości, a obiektyw
przerysowuje obiekt lub go spłaszcza. Z zazdrością oglądamy świetne
zdjęcia, wykonane w tych samych warunkach lustrzanką, ale od jej zakupu
odstrasza nas skomplikowana obsługa aparatu, duże wymiary i cena.
Zupełnie niepotrzebnie.
Nowa seria lustrzanek Sony łączy prostą obsługę i małe wymiary,
podobnie jak w aparatach kompaktowych, z możliwościami technicznymi
typowymi dla zaawansowanych lustrzanek cyfrowych. Przedstawicielem tej
serii jest Sony DSLR-A380. Aparat wyposażono w nowoczesną matrycę o
rozdzielczości 14 MPx, o powierzchni znacznie większej niż w
kompaktach. Praktycznie w każdych warunkach możemy wykonać klarowne,
ostre, o dobrej barwie zdjęcia, w rozdzielczości umożliwiającej
zrobienie powiększenia do wielkości obrazu na ścianę.
A380 ma wbudowany w korpus system stabilizacji obrazu, który działa z
każdym obiektywem (z systemu α). Głównym powodem nieostrych zdjęć jest
poruszenie, a nie jakość optyki, a z systemem stabilizacji nawet
najprostsze i najtańsze obiektywy pozwalają nam realizować większość
tematów fotograficznych.
Najciekawsza w modelu A380 jest intuicyjna obsługa. Dla osób
przyzwyczajonych do fotografowania kompaktami, lustrzanka Sony stanowić
może płynne przejście do bardziej zaawansowanego konstrukcyjnie
urządzenia. Żałuję, że u progu własnej przygody z fotografowaniem nie
miałem aparatu, który tłumaczyłby mechanizm zmiany przesłony, czasu
ekspozycji czy zastosowania programów. W A380 przeglądamy menu,
wykonujemy zdjęcia krok po kroku, zgodnie z zaleceniami, i od razu
widzimy efekty naszej pracy na ekranie LCD.
Wszystkie funkcje aparatu są opisane i pokazane na wyświetlaczu.
Kompaktowe wymiary w połączeniu z podglądem na żywo i uchylnym ekranem
LCD pozwalają na kadrowanie jak w kompaktach – trzymając aparat oburącz
przed sobą.
W swojej pracy zawodowej używam Sony DSLR-A900, który uważam za dobry,
uniwersalny aparat – od fotografii studyjnej do fotoreportażu. Jego
konstrukcja i system działania są podobne do modelu A380, dlatego wiele
ze swoich zdjęć byłbym również w stanie wykonać młodszą siostrą wersji
A900. Przyznam, że w pewnych sytuacjach wolałbym robić zdjęcia aparatem
mniejszym i lżejszym.
Z wykształcenia operator filmowy i fotograf. W zawodzie od 20 lat jako
dziennikarz, operator, producent, fotograf. Autor wielu wystaw
fotograficznych w Polsce, Szwecji, Niemczech i Rosji. Jedna z ostatnich
to wspólna wystawa z Ryszardem Kapuścińskim w Berlinie w 2006 r.
Publikował w magazynach: Newsweek, Gala, Machina, Voyage, Twój Styl,
Sukces, Wysokie Obroty, Motor, Auto Świat, Men’s Health, Fashion,
Automoto, Auto Motor i Sport, Magazyn 4x4, Elle, Foto-Kurier, Chip,
International Jeep Magazyn.
dzis w dobie konkurencji producentow aparaty mniej wiecej maja podobne parametry mowimy o tych samych polkach klasowych , aparat jest tylko narzedziem a czlowiek ukazuje przekaz to jak widzi dana sytuacje jak odbiera i jaka ma wizje , to od fotografa zalezy w duzej mierze efekt koncowy wiec mysle czy bedzie to sony czy nikon czy canon nie ma az tak znaczenia ... liczy sie efekt koncowy ... z drugiej strony kazdy fotograf ma swoje opcje ustawien preferencje co do marki aparatu i to trzeba uszanowac.. z pozdrowieniami tom
Zgodnie z coroczną już tradycją, rozpoczynamy podsumowanie 28. międzynarodowych targów fotograficznych Paris Photo 2025 od kilku ważnych liczb: 222 wystawców z 33 krajów, w tym 179 galerii i 43 wydawców, ok. 75 000 odwiedzających i milionowe kontrakty, o których liczbie i wartości wiedzą jedynie ci, którzy pieniądze wydali lub je dostali. Marta Darowska i Tadeusz Koniarz od lat relacjonują tę największą imprezę fotograficzną dla Państwa. Tak jest też i tym razem. Spoglądamy na Paris Photo ich oczami.
Przed Państwem okładka 43. Wydania Specjalnego Foto-Kuriera 2/25 poświęconego aparatom. Jednak zanim Wydanie Specjalne Foto-Kuriera 2/25 pt. "Aparaty" ujrzy światło dzienne, a będzie to szybciej niż niektórym się wydaje, króluje poprzednie, nadal dostępne w naszym e-kiosku. Można je też zamówić bezpośrednio w redakcji (redakcja pokrywa koszt wysyłki w Polsce), a także na stronie fotoforma.pl oraz w salonach Fotoforma w Warszawie i Foto-Plus w Krakowie.
Foto-Kurier 12/25 jest dostępny on-line - w naszym e-kiosku. Tym razem okładkę ozdobiło zdjęcie przedstawiające Alberta Watsona, wykonane na targach Paris Photo przez Tadeusza Koniarza. W wydaniu prezentujemy między innymi, jedyną w Polsce tego typu, obszerną relację z tego wydarzenia. W środku są też testy, opisy...Tymczasem zapraszamy do lektury Foto-Kuriera 11/25,
który już 17 grudnia zamieni się miejscami na półkach w najlepszych salonach prasowych i wzbogaci naszą ofertę w najlepszych sklepach fotograficznych w Polsce. Przejrzyj on-line, nie kupuj w ciemno.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024