Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. II

ciąg dalszy...



Krok 3
Kadrowanie i uzupełnianie

Na zrzucie [1] przedstawiamy efekt użycia masek. Warstwy od 2 do 6 mają założone maski, jednak sam obrazek nie wygląda najlepiej, trzeba go skadrować.

 

Photoshop

 

Wybieramy narzędzie Crop, nie ustawiając żadnych parametrów [2], i wyznaczamy, jak ma być skadrowana nasza praca.

 

Photoshop

 

My ucięliśmy naszą pracę z każdej strony, pozbywając się kawałka trybun i zbyt dużej ilości nieba [3]. Zostały jednak jeszcze puste pola, które trzeba wypełnić.

 

Photoshop

 

Maski i warstwy, które zrobiliśmy do tej pory, już nam nie są potrzebne, więc łączymy je ze sobą. Klikamy na warstwę nr 6, a potem z wciśniętym klawiszem Shift, warstwę nr 1. Tym sposobem zaznaczyliśmy wszystkie warstwy. Następnie rozwijamy trójkąt w palecie Layers i wybieramy ­Merge Layers (lub skrótem Ctrl+E, [4]).

 

Photoshop

 

Teraz tworzymy nową warstwę (my nazwaliśmy ją „wypełnienie”), i narzędziem Clone Stamp dopełniamy puste miejsca. Lot motocyklisty wygląda coraz lepiej [5].

 

Photoshop

 

Ponownie łączymy warstwy, i moglibyśmy na tym zakończyć, ale…



Krok 4
Lekkie „podkręcenie”

Aparat nie poradził sobie ze światłem, jasne promienie słoneczne (zdjęcia były robione pod słońce) rozjaśniły niebo i pozbawiły kontrastu. Spróbujemy poradzić sobie z tym za pomocą kanałów (Levels) – i maski (oczywiście możemy użyć innych warstw dopasowania w zależności od potrzeb, jak Curves, Hue/Saturation itd.). Wybieramy Layer/New Adjustment Layer/Levels (lub z dołu palety ­Layers, [1] [2]),

 

Photoshop

 

i przesuwamy – w naszym przypadku – lewy trójkącik do wartości 104, prawy do 246, a  środkowy na 1,13 (tu każdy z Was musi poeksperymentować, każde zdjęcie wymaga innej korekty). Widzimy, że niebo i chmury są teraz żywsze i bardziej kontrastowe, ale motocyklista przypomnina czarny cień [3].

 

Photoshop

 

Nie przejmujmy się tym, bo mamy przecież maskę. Aktywujemy ją przez kliknięcie na nią i na podglądzie min. 100% (zalecamy 200 a nawet 400) malujemy czarnym „Brushem”, zmieniając w zależności od potrzeb jego wielkość i miękkość [3]. Wykonujemy to dokładnie i powoli; tylko wtedy możemy osiągnąć wysoką jakość fotografii. Gdy już się z tym uporamy, fotomontaż wyglądać będzie dużo lepiej niż na początku.

 

 

Podsumowanie
Do tej pory żeby zobaczyć efekt lotu motocyklisty, musieliśmy oglądać kilka zdjęć jedno po drugim. Za pomocą masek utworzyliśmy jedno, ale przedstawiające całą drogę motocyklisty przebytą w powietrzu, a przy okazji poprawiliśmy kolorystykę (efekt finalny przedstawiony powyżej). Następnym  krokiem będzie opisanie na łamach Foto-Kuriera, jak wykorzystać maskę przy wyostrzaniu fotografii. Mamy nadzieję, że zarówno ten, jak i poprzedni artykuł, pokazał, że maski to nie jest coś, czego powinniśmy unikać, a wręcz przeciwnie, używać ich, gdyż pomogą nam w modyfikacji większości zdjęć. Oczywiście sposobów uzyskania efektów, które przedstawiliśmy, jest bardzo wiele. My wybraliśmy taką formę, żeby pokazać, jak przydatne mogą być maski przy obróbce.

Tekst ukazał się w Foto-Kurierze nr 5 z 2009 r >>>


Tekst i zdjęcia: Piotr Borys
 


 
data dodania: 10-04-2017
 
godzina dodania: 11:46
 
odsłon: 4929
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

fotografia
Prawo w fotografii: Ochrona wizerunku i zasady jego rozpowszechniania - artykuł z Foto-Kuriera 6/14
fotografia
Prawo w fotografii: Dozwolony użytek czyli co i gdzie wolno wieszać - artykuł z Foto-Kuriera 5/14
fotografia
Warsztaty Photoshopa: Wyrównujemy oświetlenie - artykuł z Foto-Kuriera 3/16
fotografia
Znak wodny, czyli fotografowanie zabezpieczeń banknotów - artykuł z Foto-Kuriera 3/99
fotografia
CEWE Fotoksiążka jako Kronika Roczna - kupon promocyjny dla Czytelników Foto-Kuriera!
fotografia
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii - artykuł z Foto-Kuriera 12/12
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane – artykuł z FK 10/13
fotografia
Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
fotografia
Foto-Kurier na weekend: Sposób na „zimowe safari” - pełny artykuł z Foto-Kuriera 3/10
fotografia
Internetowe banki zdjęć - między nami a regulaminem - artykuł z Foto-Kuriera 4/15
fotografia
Najczęstsze błędy w umowach związanych z prawem autorskim - artykuł z Foto-Kuriera 3/15
fotografia
Mem internetowy fenomen, a zarazem przedmiot prawa autorskiego - artykuł Foto-Kurier 1-2/19
fotografia
Przebieranki na stadionie czyli kilka słów o statusie fotoreporterów - artykuł Foto-Kurier 8-9/17


 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.130) / 0.118

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |