testowe Warsztaty Photoshopa: Maski w Photoshopie cz. IIciąg dalszy...
Na zrzucie [1] przedstawiamy efekt użycia masek. Warstwy od 2 do 6 mają założone maski, jednak sam obrazek nie wygląda najlepiej, trzeba go skadrować.
Wybieramy narzędzie Crop, nie ustawiając żadnych parametrów [2], i wyznaczamy, jak ma być skadrowana nasza praca.
My ucięliśmy naszą pracę z każdej strony, pozbywając się kawałka trybun i zbyt dużej ilości nieba [3]. Zostały jednak jeszcze puste pola, które trzeba wypełnić.
Maski i warstwy, które zrobiliśmy do tej pory, już nam nie są potrzebne, więc łączymy je ze sobą. Klikamy na warstwę nr 6, a potem z wciśniętym klawiszem Shift, warstwę nr 1. Tym sposobem zaznaczyliśmy wszystkie warstwy. Następnie rozwijamy trójkąt w palecie Layers i wybieramy Merge Layers (lub skrótem Ctrl+E, [4]).
Teraz tworzymy nową warstwę (my nazwaliśmy ją „wypełnienie”), i narzędziem Clone Stamp dopełniamy puste miejsca. Lot motocyklisty wygląda coraz lepiej [5].
Ponownie łączymy warstwy, i moglibyśmy na tym zakończyć, ale…
Aparat nie poradził sobie ze światłem, jasne promienie słoneczne (zdjęcia były robione pod słońce) rozjaśniły niebo i pozbawiły kontrastu. Spróbujemy poradzić sobie z tym za pomocą kanałów (Levels) – i maski (oczywiście możemy użyć innych warstw dopasowania w zależności od potrzeb, jak Curves, Hue/Saturation itd.). Wybieramy Layer/New Adjustment Layer/Levels (lub z dołu palety Layers, [1] [2]),
i przesuwamy – w naszym przypadku – lewy trójkącik do wartości 104, prawy do 246, a środkowy na 1,13 (tu każdy z Was musi poeksperymentować, każde zdjęcie wymaga innej korekty). Widzimy, że niebo i chmury są teraz żywsze i bardziej kontrastowe, ale motocyklista przypomnina czarny cień [3].
Nie przejmujmy się tym, bo mamy przecież maskę. Aktywujemy ją przez kliknięcie na nią i na podglądzie min. 100% (zalecamy 200 a nawet 400) malujemy czarnym „Brushem”, zmieniając w zależności od potrzeb jego wielkość i miękkość [3]. Wykonujemy to dokładnie i powoli; tylko wtedy możemy osiągnąć wysoką jakość fotografii. Gdy już się z tym uporamy, fotomontaż wyglądać będzie dużo lepiej niż na początku.
Podsumowanie Tekst ukazał się w Foto-Kurierze nr 5 z 2009 r >>> Tekst i zdjęcia: Piotr Borys data dodania: 10-04-2017
godzina dodania: 11:46
odsłon: 4924
powrót na stronę główną »
Komentarzesortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:Klauzule informacyjne na gruncie RODO - zakres i przykładowa treść klauzuli - artykuł z Foto-Kuriera 10/18
Nikkor Z 35 mm f/1,2 i Nikon Coolpix 1100 - niespodziewany debiut, dwie potęgi w różnych kategoriach - znamy cenę 5 lutego 2025 r. Nikon zaprezentował dwa skrajnie różne produkty. Jednym z nich jest superjasny, pełnoklatkowy Nikkor Z 35 mm f/1,2 S, a drugim kompaktowy superzoom Nikon Coolpix 1100. Czyli od dzisiaj można szerzej rozmywać świat i podróżować po Księżycu bez lotu w kosmos. Hanna Kantor zdobywa nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 4 lutego 2025 r. firma Sony Europe poinformowała, że nagrodę Poland National Award w konkursie Sony World Photography Awards 2025 otrzymała Hanna Kantor. Publikujemy pierwsze wrażenia wyróżnionej i listę zwycięzców z pozostałych krajów. Tamron 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD - również w wersji do Nikona Z 26 września 2024 r. Tamron zaprezentował nowego Tamrona 90 mm f/2,8 Di III Macro VXD. To wszechstronny obiektyw przeznaczony zarówno do pełnoklatkowych bezlusterkowców z mocowaniem Sony E, jak i Nikon Z. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |