testowe X wcielenie najtańszego X-a czyli Fujifilm X-A10, pełny test z Foto-Kuriera 5/17![]() Debiutujący 1 grudnia 2016 r. Fujifilm X-A10 jest już dziesiątą wersją zaprezentowanego 17 września 2013 roku modelu X-A1, który w tamtym czasie był najtańszym z modeli X rodem z Fujifilm. Oznaczenie nowego modelu może sugerować, że pomiędzy prekursorem, a debiutantem jest ogromna różnica. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Staramy się odpowiedzieć na to pytanie testując Fujifim X-A10, który trafił do naszej redakcji na początku kwietnia.
![]() Most 25 Kwietnia z Lizboną w tle udało się zarejestrować dzięki funkcji sweep panorama. Maksymalna wielkość powyższego pliku dla 300 dpi wynosi ok. 19×55 cm. Fot. K. Patrycy
![]()
![]() Estetyka, ergonomia i intuicyjność obsługi Kompaktowy, o niemal identycznych wymiarach (116,7×67,4×40,4 mm) co X-A1 (116,9×66,5×39 mm) i ważący niemal tyle samo (ok. 330 g z akumulatorem i kartą pamięci typu SD) co prekursor korpus aparatu utrzymany jest w stylistyce retro typowej dla aparatów Fujifilm serii X. Waga aparatu została utrzymana pomimo rezygnacji z górnych sanek mocowania lamp błyskowych i przeniesienia przycisku zwalniającego wyskakującą lampę błyskową na lewą stronę korpusu [1]. Aparat nadal ma dwa pokrętła sterujące [A] i [B], co oznacza że np. kciukiem można zmienić wartość przysłony, czas otwarcia migawki i wprowadzić korekcję ekspozycji. Często używane funkcje, takie jak balans bieli, zdjęcia seryjne czy samowyzwalacz można przypisać do oddzielnych przycisków. Nie trzeba wówczas sięgać do ekranu menu w celu zmiany ustawień wybranych parametrów. Z prawej strony aparatu umieszczono delikatnie wyprofilowany uchwyt [2], który ułatwia trzymanie X-A10 w ręku. Frontową część korpusu do wysokości ok. 70% wyłożono, podobnie jak w X-A1, okładziną imitującą skórę. Podobnie jak w przypadku modelu X-A1 za estetykę wykonania przyznajemy 6 punktów. Za ergonomię mocne 5,25 punktu, gdyż niestety nadal nie mamy gwintu statywowego umieszczonego w podstawie w płaszczyźnie prostopadłej do niej, która przechodzi przez oś optyczną obiektywu, a uchwyt z prawej strony mógłby być nieco większy i poręczniejszy. Za intuicyjność obsługi przyznajemy jedynie 5,5 punktu, gdyż brakuje nieco możliwości dotykowego wyboru funkcji. Dziś w erze wszędobylskich smartfonów ta opcja, która w 2013 roku była czymś nowym i rzadko spotykanym, wydaje się konieczna, tym bardziej, że model dedykowany jest dla fotografujących, którzy rozpoczynają dopiero swoją przygodę z fotografią.
![]()
data dodania: 04-07-2017
godzina dodania: 10:35
odsłon: 28206
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |