testowe Sony NEX-5N w starciu z konkurencją (test) - artykuł z Foto-Kuriera 10/2011![]() W ostatnich miesiącach na łamach naszego miesięcznika przetestowaliśmy sporą grupę aparatów z wymienną optyką. Dziś kontynuujemy testowanie aparatów przynależnych do tej grupy. W szranki stają najnowsze produkty Olympusa, Panasonika i Sony.
![]()
Zdjęcie wykonane testowanym aparatem Sony NEX-5N;
Testowane modele to: Olympus PEN E-PM1, Panasonic Lumix DMC-GF3 i Sony NEX-5N; dodatkowo dołączyliśmy Olympusa XZ-1, który jest konstrukcją bardzo zbliżoną do najnowszego „mini” PEN-a i zapewne był jakimś jego pierwowzorem. Wymienione modele „bezlusterkowców” z założenia mają być małe i poręczne, aby można było zabrać zawsze je ze sobą bez konieczności noszenia torby ze sprzętem.
![]()
![]()
![]()
![]()
Wygląd zewnętrzny i ergonomia Założenia małego poręcznego aparatu w zasadzie we wszystkich przypadkach są zrealizowane, pod warunkiem, że bierzemy pod uwagę korpusy tych modeli (wyjątek stanowi XZ-1, który w wersji transportowej wraz z wbudowanym obiektywem nie bardzo odbiega wielkością od ww. korpusów).
![]() Najnowsza konstrukcja „kitowego” obiektywu Panasonika wyposażona w „Power Zoom” trafi na rynek prawdopodobnie w 2012 roku.
Ale przecież trzeba do nich dołączyć jeszcze obiektyw. Standardowo dołączane do nich są zoomy 14-42 mm (Olympus i Panasonic) lub 18-55 (Sony), które zwiększają rozmiar aparatu. Najmniejsze wymiary ma obiektyw Olympusa, a największe Sony (ten przypomina prawie obiektyw lustrzanki, ale może zachwycić jakością wykonania). Najbardziej „plastikowo” wypada konstrukcja obiektywu testowanego Panasonika. Rozwiązaniem zmniejszającym wymiary zestawu może być zastosowanie jasnego obiektywu typu „Pancake”, który znajdziemy w ofercie każdej z tych firm. Testowane Panasonic Lumix DMC-GF3 i Sony NEX-5N nawet mają w ofercie takie dwuobiektywowe zestawy. Po założeniu takiego płaskiego obiektywu zestaw zmieścimy w większej kieszeni, nie obciążając się dodatkowym opakowaniem transportowym. A rozwiązanie to na pewno sprawdzi się w fotografii ulicznej. Dla aparatów systemu Micro Cztery/Trzecie w przyszłości alternatywą może być płaski Power Zoom 14-42 mm, zaprezentowany na tegorocznych targach IFA.
![]()
![]()
![]()
![]() Wszystkie testowane modele mają podobnej wielkości korpusy. Na uwagę zasługuje duży, dobrze wyprofilowany uchwyt w Sony.
data dodania: 04-02-2012
godzina dodania: 13:45
odsłon: 47885
powrót na stronę główną »
![]() Komentarze![]() sortuj według daty: rosnąco | malejąco
Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz. Zobacz także:![]() Laowa 10 mm f/2,8 Zero-D FF - zerowa dystorsja z autofocusem do Sony FE i Nikona Z - dostępność i cena
![]() Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
![]() TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
![]() Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
![]() Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
![]() Test Epsona SureLab SL-D500 - kompaktowa, lekka, cicha i wydajna drukarka - artykuł z Foto-Kuriera 5/2023
![]() Samyang AF 24 mm f/2,8 FE - budżetowy, kompaktowy, jasny, szeroki kąt z mocowaniem Sony - test z Foto-Kuriera 3/23
![]() Panasonic LUMIX S5 II X, wzmocniony i pełnoklatkowy, jeszcze lepiej filmujący brat S5 II, Foto-Kurier na weekend
![]() Kamery filmowe RED z serii Z cinema z mocowaniem Nikon Z 13 stycznia 2025 r. firma RED Digital Cinema, Inc., spółka zależna Nikon Corporation, zaprezentowała pierwsze kamery filmowe z serii Z CINEMA: V-RAPTOR [X] Z Mount oraz KOMODO-X Z Mount. Wyposażono je w mocowanie Z firmy Nikon, które umożliwia filmowcom korzystanie z... ![]() Wygraj 2500 euro - EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" - tylko do 15 maja Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie EISA MAESTRO 2025 - "Życie ulicy" (Street Life). Nowe zasady konkursu mają zwiększyć jego atrakcyjność i umożliwiają udział w konkursie osobom, które nie sa zwolennikami tworzenia serii zdjęć. Konkurs ma dwie kategorie: zdjęcia seryjne i po raz pierwszy zdjęcia pojedyncze. Główna nagroda wynosi 2000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla serii) oraz 1000 euro + 500 euro w głosowaniu na Facebooku (dla zdjęć pojedynczych). Żeby wziąć udział w konkursie wystarczy wgrać do serwisu foto-kurier.pl do zakładki zdjęcia seryjne/EISA MAESTRO 2025 pliki o dłuższym boku maksymalnie 1200 pikseli (waga maks. 2 MB). Zdjęcia pojedyncze przyjmowane są poprzez zakładkę EISA MAESTRO'25 w galeriach konkursowych z 2025 roku. Dołącz do zabawy i wygraj nawet 2500 euro. ![]() Poznaj tematy Ligi Foto-Kuriera 2025 - pula nagród to prawie 20 tys. złotych Dołącz do konkursu na dowolnym jego etapie. LIGA Foto-Kuriera 2025 ma 9 -etapów. Zdjęcia jpg (RGB) mieszczące się w kwadracie 1200 x 1200 (mniejsze niż 2 MB) pikseli można wgrywać do serwisu zgdonie z terminarzem podanym dalej. Zapoznaj się z regulaminem konkursu i pulą nagród comiesięcznych i finałowych. Wartość nagród wynosi ok. 20 tys. zł. Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |